Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Budget kinderfeestje

Hoeveel geven jullie uit aan een kinderfeestje? Ik merk dat bij mijn zoontje dure activiteiten worden gedaan van zo'n 20 euro per kind. Wij vieren feestjes meestal thuis omdat we maar 1 auto hebben en zijn daardoor een stuk goedkoper uit. Vraag me of het elders ook zo gebruikelijk om.zoveel geld uit te geven.


Voor de herfst-en winterkinderen kun je het kinderfeestje toch ook later doen, wij deden het soms in het voorjaar of zomer, vonden ze altijd leuk, dan hadden ze nog iets om naar uit te kijken.
We hebben niet specifiek een budget, maar als we ergens heen gaan dan is het maximaal 12,50 per kind en maximaal 8 kinderen ivm vervoer.

BlairW schreef op 16-12-2022 om 07:30:

[..]

Ieder z’n ding ik besteed het graag uit, want ik ben heel slecht in het vermaken van kinderen en met een groep kinderen om me heen. Heb niet voor niks zelf maar 1 kind ook. Dus iets zelf in elkaar frutselen of ze thuis vermaken is niet aan mij besteed. Dochter heeft voor komend jaar besloten alleen haar 3 beste vriendinnen uit te nodigen. Dus nu nog kijken wat we gaan doen 😁

Ik heb ook maar 1 kind. Maar in coronatijd was ook alles gesloten (daarvoor deden we bios feestje of binnenspeeltuin) en vorig jaar helemaal niets toen zaten we weer lekker op slot. Dat jaar ervoor was dus ook alles gesloten maar de kids gingen wel naar school. Puzzels zijn zo gemaakt, en ik fietste vooruit en verstopte ter plekke de volgende puzzel, zodra ik zag dat ze kwamen appte ik manlief waar de puzzel verstopt zat en fietste weg. Manlief is heel relaxed met een groep kinderen dus die pakte dat mooi op. Thuis eerst de tv aan met een film en de kids met pizza aan de eettafel. Daarna gingen ze heel rustig spelen, gene enkel probleem dus.

Yoja schreef op 16-12-2022 om 08:08:

Voor de herfst-en winterkinderen kun je het kinderfeestje toch ook later doen, wij deden het soms in het voorjaar of zomer, vonden ze altijd leuk, dan hadden ze nog iets om naar uit te kijken.
We hebben niet specifiek een budget, maar als we ergens heen gaan dan is het maximaal 12,50 per kind en maximaal 8 kinderen ivm vervoer.

Nou een kind is in een bepaalde periode jarig dan wil het kind het ook vieren.

Ik heb 3x een feestje thuis georganiseerd. Dan was ik uiteindelijk ook nog wel rond de 100 euro kwijt. Ik kocht dan vanalles in een thema. Vlaggetjes, bordjes, bekers, spelletjes, accessoires, etc. Veel kleine prijsjes bij elkaar maken samen alsnog een heel bedrag. Taart en ander eten erbij. Heb ook een keer een kant en klare kist van 75 euro gehuurd en daar toen de laatste paar dingen bij gehaald. Ook rond de 100/120 euro met de taart en het eten en drinken erbij. En helemaal afgedraaid, het waren jongens feestjes. 

De laatste twee jaren willen de kinderen Monkey Town. En ik ben niet het type dat originaliteit belangrijk vindt bij kinderfeestjes, dus prima. Met het pakket van 15 euro pp en 9 kinderen (3 van mezelf, 6 gasten) kwam het uit op 135 euro. Daar zit eten en drinken bij. Alleen drinken voor onszelf nog niet. Ik vond dit verreweg het meest relaxte kinderfeestje en de kinderen vonden het het leukste. Ik ga niet meer terug naar de thuis feestjes. Dit was mijn geld keihard waard.

We hebben overigens ook maar 1 (grote) auto maar lenen op zo'n dag een auto van een familielid. 

Als je ergens naartoe gaat ben je zo 10-15 euro per kind kwijt. En dan nog taart vooraf, wat te snoepen en drinken en iets te eten. Dus die 20 euro per kind geloof ik wel.

Heel eerlijk let ik er nooit zo op. Thuisfeestjes begin ik niet aan en qua activiteiten kijk ik vooral of het leuk is en of we een beetje ontzorgd worden. En als het heel duur is, liever een kind minder uitnodigen dan bezuinigen op de inhoud.  

Decembermamma schreef op 16-12-2022 om 08:11:

[..]

Ik heb ook maar 1 kind. Maar in coronatijd was ook alles gesloten (daarvoor deden we bios feestje of binnenspeeltuin) en vorig jaar helemaal niets toen zaten we weer lekker op slot. Dat jaar ervoor was dus ook alles gesloten maar de kids gingen wel naar school. Puzzels zijn zo gemaakt, en ik fietste vooruit en verstopte ter plekke de volgende puzzel, zodra ik zag dat ze kwamen appte ik manlief waar de puzzel verstopt zat en fietste weg. Manlief is heel relaxed met een groep kinderen dus die pakte dat mooi op. Thuis eerst de tv aan met een film en de kids met pizza aan de eettafel. Daarna gingen ze heel rustig spelen, gene enkel probleem dus.

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Ik weet hoe ik zelf ben. Zoals ik al zei, ieder z’n ding. Ik trek een groep kinderen gewoon niet als ik daar de volle verantwoordelijkheid over heb en ze moet entertainen. Dat jij dat wel kan is prima, maar voor mij is een kinderfeestje thuis en zelf moeten organiseren gewoon echt de hel op aarde. De afgelopen 2 jaar heeft dochter dus ook geen kinderfeestje gehad. Ze vond het ook niet nodig om in te halen toen alles weer wel kon. Ze had er zelf ook weinig behoefte aan. Daarom ook dat ze het dit jaar klein wil houden, vind ze zelf ook prettiger. Dus ja, ik besteed het uit en heb daar best wat voor over. 

Caroline80 schreef op 16-12-2022 om 07:00:

Ik snap wel dat ouders liever geen feestje thuis doen, zeker als ze niet zo groot behuisd zijn. Maar iets van bowlen of naar het plaatselijke zwembad kan toch ook. Binnenkort heeft mijn zoontje een feestje waarvoor 50 km enkele reis gereden moet worden.

Maar wat maakt het je uit dat die ouders voor een locatie verderweg gekozen hebben? Ze gaan wellicht ergens heen wat hun kind geweldig vindt en als zij dat kunnen regelen en bekostigen, prima toch.

Tuurlijk kan bowlen of zwemmen ook, maar wellicht houdt het kind niet van zwemmen of bowlen. Of heeft het al meerdere van die feestjes gehad en willen ze nu wat anders. 

Waarom moet dat zo negatief vertaald worden?

GinnyTwijfelvuur schreef op 16-12-2022 om 08:34:

Als je ergens naartoe gaat ben je zo 10-15 euro per kind kwijt. En dan nog taart vooraf, wat te snoepen en drinken en iets te eten. Dus die 20 euro per kind geloof ik wel.

Heel eerlijk let ik er nooit zo op. Thuisfeestjes begin ik niet aan en qua activiteiten kijk ik vooral of het leuk is en of we een beetje ontzorgd worden. En als het heel duur is, liever een kind minder uitnodigen dan bezuinigen op de inhoud.

Bij monkeytown zit alles in de prijs in (verschillende pakketten en prijzen). Ze kregen een cupcake, onbeperkt drinken, poffertjes of friet met snack, snoepzak achteraf, cadeautje voor de jarige, waterijsje tussendoor. Was volgens mij €15,50 per kind. Erheen rijden valt mee bij ons, is vlakbij en hebben 2 auto’s. Ben je per kind zelfs nog minder kwijt dan die €20,- en is alles geregeld verder. Kinderen alleen nog afzetten thuis en klaar 😁

Decembermamma schreef op 16-12-2022 om 08:11:

[..]

Nou een kind is in een bepaalde periode jarig dan wil het kind het ook vieren.

Het maakte onze kinderen niks uit en ook veel vriendjes hielden hun kinderfeestje soms pas maanden na hun verjaardag.  

Yoja schreef op 16-12-2022 om 09:10:

[..]

Het maakte onze kinderen niks uit en ook veel vriendjes hielden hun kinderfeestje soms pas maanden na hun verjaardag.

Hier houdt alleen kind dat in zomervakantie is feest na vakantie. Kind kijkt hier al uit naar zijn verjaardag dus die zou ik niet blij maken met wacht maar 3 maanden. 2 weken zodat het 1 maart is en er meer open is misschien nog net.

Als iedereen zijn/haar feestje in het voorjaar gaat houden, wordt het ook wel een beetje druk qua planning. Beetje verdelen over het jaar vind ik wel fijn. Dan heb je ook eens een keer wat leuks in de winter. In het voorjaar en de zomer is er al zoveel te doen.

Caroline80 schreef op 16-12-2022 om 07:00:

Ik snap wel dat ouders liever geen feestje thuis doen, zeker als ze niet zo groot behuisd zijn. Maar iets van bowlen of naar het plaatselijke zwembad kan toch ook. Binnenkort heeft mijn zoontje een feestje waarvoor 50 km enkele reis gereden moet worden.

Bowlen is maximaal 6 personen per baan. Een feestje met de jarige plus vriendjes is zelfs als je als ouders niet mee doet dus al 2 banan. Hier op woensdag middag 30 euro per baan per uur. 2 uur bowlen is dus al 120 euro. Nog een drankje tussendoor, patat er na of er voor (afhankelijk van hoe laat je begint). Als alleen de baan voor 2 uurtjes al 10 euro per kind kost en je ergens ter plekke drinken en eten moet kopen kom je al snel aan die 20 euro per kind. Met zwemmen niet anders en dat zou ik niet snel doen met jonge kinderen, misschien in groep 7 of 8. Met corona en de bijbehorende sluitingen die er geweest zijn zijn er zat vriendjes van mijn oudste (7, 8 en 9 jaar) die nog geen zwemdiploma hebben. 

BlairW schreef op 16-12-2022 om 08:53:

[..]

Bij monkeytown zit alles in de prijs in (verschillende pakketten en prijzen). Ze kregen een cupcake, onbeperkt drinken, poffertjes of friet met snack, snoepzak achteraf, cadeautje voor de jarige, waterijsje tussendoor. Was volgens mij €15,50 per kind. Erheen rijden valt mee bij ons, is vlakbij en hebben 2 auto’s. Ben je per kind zelfs nog minder kwijt dan die €20,- en is alles geregeld verder. Kinderen alleen nog afzetten thuis en klaar 😁

Klopt. Maar om dat nu ieder jaar te doen is ook zowat hè.

Yoja schreef op 16-12-2022 om 09:10:

[..]

Het maakte onze kinderen niks uit en ook veel vriendjes hielden hun kinderfeestje soms pas maanden na hun verjaardag.

Hier niet, het gebeurde soms ivm ziekte of sluitingen tijdens corona als uitzondering.

dan

dan

16-12-2022 om 11:58

PinkFlower schreef op 15-12-2022 om 19:16:

Dochter is begin januari jarig. Ik organiseer zelf het feestje, vind ik geweldig. Ik knutsel spul in thema, maak een speurtocht in thema met een klein prijsje als schat. We eten pannenkoeken die ze mogen versieren. Kind of 8 a 10 zal er komen. Denk dat ik in totaal misschien €50 kwijt ben?

Wij deden ook de feestjes thuis, meestal 6 of 7 kinderen, hooguit 8. Met speurtocht in de buurt, iets knutselen, wat eten en meestal friet met knakworst en snacks. Feestje werd meestal begin februari gevierd. Ze kregen wel altijd iets mee naar huis maar ik zal zeker niet veel geld kwijt geweest zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.