Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

mijn kind wil ook zo’n ding, maar kent dat hele game niet. Ik tot nu toe ook niet. 

Bijtje82

Bijtje82

24-06-2022 om 07:38

Mevrouw75 schreef op 24-06-2022 om 07:12:

mijn kind wil ook zo’n ding, maar kent dat hele game niet. Ik tot nu toe ook niet.

Mijn kinderen willen ook wel eens wat. Maar je hoeft niet tegen iedere hype ja te zeggen. Gewoon nee moeten ze ook kunnen accepteren. 

Krisper schreef op 24-06-2022 om 00:03:

Mijn dochter van vier heeft het steeds over ene huggy wuggy die in de steegjes zou lopen, want dat had een zevenjarig buurmeisje gezegd. Ze is er bang van maar ik had geen idee wat het was. De knuffel zag ik gisteren heel veel op de kermis en ook kleine kinderen liepen ermee. Enge knuffels. Dat is dus huggy wuggy.... Ik vind het echt niet geschikt voor kinderen onder de tien, laat staan voor kleuters. Ik ga morgen mijn dochter even uithoren of buurmeisje filmpjes heeft laten zien.

Aaah wat sneu voor haar. 

Bijtje82 schreef op 24-06-2022 om 07:38:

[..]

Mijn kinderen willen ook wel eens wat. Maar je hoeft niet tegen iedere hype ja te zeggen. Gewoon nee moeten ze ook kunnen accepteren.

Heb ik geschreven dat ze dat ding krijgt dan? 

Niet geschikt voor onder de tien, het artikel ging over kleuters… Je moet altijd in de gaten houden wat ze doen, vooral op internet, tv, wat vriendjes zeggen. Maar je kunt ze niet overal tegen beschermen, elke minuut. Het is en blijft een knuffel. Koekiemonster of huggy wurgy (dievtabden blijven vreselijk). Ik vind de tablets en spelcomputers ook vreselijk. Tablet is ja, spelcomputer nee. We hebben wel een oude Xbox maar dan is de tv ook niet meer van mij. Lekker buiten spelen in de speeltuin is ook ja. En nee is nee dus dat is geen probleem hier.

Ha, nou weet ik dan eindelijk wat dit is! Ik zag ze overal in Duitsland een tijdje terug, vooral op marktkraampjes. Ik dacht al dat het een hype was alleen had ik geen idee waarom. Die dingen zijn me toch een partij lelijk 

Bijtje82

Bijtje82

24-06-2022 om 09:47

Mevrouw75 schreef op 24-06-2022 om 07:57:

[..]

Heb ik geschreven dat ze dat ding krijgt dan?

Ik maakte gewoon een algemene opmerking. Heel veel ouders lijken maar altijd toe te willen geven aan rare hypes en hoor zo vaak ouders hier zeggen: Tja als mijn kind daar nou gelukkig van wordt, waarom niet.. 

Ik heb mijn jongsten gevraagd of ze het kenden maar dat is niet zo. Komt waarschijnlijk omdat er vrij veel gezinnen op hun school zitten die geen televisie hebben en soms zelfs geen internet (vanwege hun geloof) dus veel hypes bereiken de school niet of pas heel laat of alleen onder de oudste kinderen (die vaak meer vrijheid hebben of die vrijheid in elk geval nemen.) Mijn kinderen behoren juist vaak tot de meest wereldelijke kinderen want wij hebben wel tv/internet en ze mogen ook best met (sommige) hypes meegaan dus hier op school zijn zij juist de slechte invloed  
Maar ik beperk wel heel erg wat ze kunnen zien, juist omdat er op YouTube heel veel staat wat niet leuk is, ook heel veel tekenfilmpjes met bekende cartoon figuren die dan bewerkt zijn waardoor er opeens veel geweld en seks in voorkomt. Dus ik laat ze zeker niet vrij op internet dingen kijken. 

Lijken overal aan toe te geven. Maar alle keren nee daar zijn andere ouders niet bij. Met de opmerking dat je ook nee kunt zeggen lijkt de suggestie dat er op alles ja wordt gezegd gemaakt.
Het is een verschrikkelijk lelijk beest, ik vind miss piggy ook niet mooi en deze ook niet. En als je weet wat het voorstelt snap ik waarom ouders van jonge kinderen denken absoluut niet. Het is niet geschikt voor alle leeftijden. Dat geldt voor heel veel spullen. En de ouders die zeggen mijn kind niet, prima. Als kinderen iets hebben dat populair is en het worden er meer werkt soms in de hand dat jij ook overstag gaat, anders zielig. Mijn zoon heeft nog geen mobieltje maar hoeveel kinderen van 5 wel. Zegt niet dat ik het ook ga geven, echter kan het wel zijn dat kind meelift op de filmpjes van een buurkind en meekijkt. 
Ik ga me niet bemoeien met ouders die dan wel hun kind dan dat mobieltje geven op die leeftijd. En wat is raar? Wat voor de een raar is is voor een ander redelijk.
Het is maar net waarbij wiegje heeft gestaan hè. Soms kan een uitleg helpen, vaak blijven mensen aan hun eigen gedachtes en gewoontes vasthouden. Wat voor een ieder veilig voelt. 
 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-06-2022 om 13:00

Bijtje82 schreef op 24-06-2022 om 07:38:

[..]

Mijn kinderen willen ook wel eens wat. Maar je hoeft niet tegen iedere hype ja te zeggen. Gewoon nee moeten ze ook kunnen accepteren.

Mijn stiefzoon heeft hem gekocht met zijn zakgeld en daarin is hij vrij om te doen wat hij wilt. 
Het spel kent hij niet maar op youtube ziet hij wel regelmatig (teken)fimpjes waarin het figuur voorkomt. 

Bijtje82

Bijtje82

24-06-2022 om 13:52

Valdemar schreef op 24-06-2022 om 13:00:

[..]

Mijn stiefzoon heeft hem gekocht met zijn zakgeld en daarin is hij vrij om te doen wat hij wilt.
Het spel kent hij niet maar op youtube ziet hij wel regelmatig (teken)fimpjes waarin het figuur voorkomt.

Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gaan.

Je hebt als ouder toch een zorg/beschermtaak?

Onze oudste heeft ook tot op zekere hoogte zijn zakgeld vrij te besteden, maar zeker altijd wel in overleg. Ze kunnen niet onbeperkt hun gang gaan. 

Bijtje82 schreef op 24-06-2022 om 13:52:

[..]

Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gaan.

Je hebt als ouder toch een zorg/beschermtaak?

Onze oudste heeft ook tot op zekere hoogte zijn zakgeld vrij te besteden, maar zeker altijd wel in overleg. Ze kunnen niet onbeperkt hun gang gaan.

Hij heeft er toch geen wapens van gekocht of wel? Juist zou ik mijn kinderen op een zakgeldleeftijd dit soort dingen laten kopen zodat ze zich over een maand kunnen afvragen of dat wel een goede aankoop was. Als je het ze verbiedt praten ze er over 4 maanden nog over. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-06-2022 om 15:06

Bijtje82 schreef op 24-06-2022 om 13:52:

[..]

Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gaan.

Je hebt als ouder toch een zorg/beschermtaak?

Onze oudste heeft ook tot op zekere hoogte zijn zakgeld vrij te besteden, maar zeker altijd wel in overleg. Ze kunnen niet onbeperkt hun gang gaan.

Zeker, maar bij zakgeld ligt volgens mij de zorgtaak erin om hen al heel jong te laten beseffen dat geld een waarde heeft en niet oneindig is. Dus ik laat stiefzoon gerust een miskoop doen in de hoop dat hij er later meer over nadenkt. Met de huggy wuggy was hij overigens zeer tevreden. 

We zijn er trouwens wel redelijk strikt in, in die zin dat hij enkel cadeautjes krijgt wanneer het de gelegenheid is, niet zomaar tussendoor, dus als hij iets wilt moet hij er echt voor sparen. Is negen trouwens. 

Ik vind negen ook wel een heel andere leeftijd dan vier/vijf/zes. Zakgeld zou van mij daar wel aan besteed mogen worden, want een andere knuffel mag ook.
Ik zou er dan wel het verhaal achter uitleggen. 
Het enige dat dochter niet mag kopen van haar zakgeld is snoep (of ander ongezond eten) omdat ze dat al voldoende krijgt en omdat het onze taak als ouders is om ervoor te zorgen dat ze genoeg en gezond te eten krijgt. En dingen die verboden zijn of waarvoor ze nog te jong is of waarvan wij dat vinden. Make-up en haarverf en dat soort dingen.

Wat een hysterisch gedoe om een knuffel met enge tanden. Ja, de achterliggende gedachte is pedagogisch een no go. Kinderen weten dit helemaal niet. Niemand speelt poppy playtime. Ze vinden het gewoon een grappig monster. Wij volwassenen zoeken er veel te veel achter. Ik heb nooit een topic voorbij zien komen over Annemaria Koekoek met een bijpassend toontje, geïnspireerd op een Netflix hit. Zo is er toch elke keer iets...kinderen spelen niet zoet, maar zoeken juist de spannende dingen op.

Prima als je het niet wilt. Maar waarom dat hooghartige gedoe richting ouders die het wel goed vinden. 'Nee is ook een antwoord'...waar slaat dat op. Sommige ouders willen geen nee zeggen, omdat ze er oprecht geen kwaad in zien. Daar kun je van alles van vinden, maar jij maakt weer keuzes waarvan andere ouders hun wenkbrauwen optrekken. En zo hebben we allemaal wat is het niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.