Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bureau?

Onze zoon zit in groep 8. Het is een heel speels joch op zijn kamer heeft hij zijn eigen legoland. Is prima, maar volgend jaar gaat hij naar het VO en dan moet er huiswerk gemaakt worden, ik ben bang dat als ik dat op zijn kamer laat doen dat hij dan met de Lego gaat spelen, hoe doen jullie kinderen dat? Waar maken zij hun huiswerk ? Alternatief hier zou zijn dat er op kantoor een studieplek wordt gecreëerd of dat hij in de kamer zijn huiswerk maakt.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

18-01-2012 om 15:26

Woonkamer

Hier maken ze gewoon in de woonkamer aan de eettafel hun huiswerk. Ze vinden het gezelliger, ze kunnen nog eens om hulp vragen en zelf kan ik ook een oogje in het zeil houden, of ze niet zitten te lummelen of wat anders aan het doen zijn.

69er

69er

18-01-2012 om 18:07

Afleiding

Het schijnt dat hetgene je leert beter opgeroepen kan worden als je het in je opneemt in een gelijke omgeving. Dus leren aan een "lege tafel" zoals je het op school op papier kan zetten. Multitasken kan niet, je schakelt alleen heel snel tussen je bezigheden. Elke afleiding maakt dat je opnieuw je concentratie moet zoeken en is dus minder effectief en kost meer tijd. Mijn kind maakt het huiswerk aan een "kaal" bureau ( ahum, er moet nogal eens opgeruimd worden), geen msn, hyves, radio, mobiel uit . In de huiskamer alleen als ze mijn hulp nodig heeft en er verder niemand aanwezig is, geen radio/tv ed. Is dit wel het geval dan kijk ik mee op de slaapkamer. Als je denkt dat je zoon de verleiding van de lego niet kan weerstaan en je hebt een rustige kantoorruimte over dan zou ik daarvoor kiezen.
69er

Evanlyn

Evanlyn

19-01-2012 om 10:28

Rust in de huiskamer?

Dat kan wel als het een enig kind is, of als de anderen even oud of ouder zijn. Maar met het geluidsvolume dat hier door de jongere kinderen wordt geproduceerd, moet ik er niet aan denken. Dan loop ik de hele dag alleen nog maar "ssssst" te zeggen.

Mijn oplossing: bureau naar boven, speelgoed naar beneden en elke avond laten opruimen. Ook niet ideaal, maar je moet toch wat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.