Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Odile

Odile

15-11-2011 om 10:07

Cadeau-dilemma

Stel, je bent een pre-pubermeisje van 10 en je hebt verkering met een klasgenootje dat net 11 geworden is. Je mag op zijn feestje komen en daar ben je heel blij mee want, al wil je het niet aan de hele wereld laten merken, je bent toch wel stevig kalver-verliefd. Klasgenoot-vriendje doet niet zo moeilijk en hangt zijn liefde gewoon aan de grote klok. Hij geeft zo af en toe een cadeautje: een ringetje, een sleutelhanger, een armbandje met een hartje, dat soort dingen.

Hij vraagt geld voor zijn verjaardag want hij is aan het sparen (altijd goed, zo'n spaarzaam vriendje!), dus da's makkelijk. Maar je wil er, als dodelijk verlegen bijna-puberella, toch wel iets bij geven waaruit blijkt dat hij echt wel meer voor je betekent dan een gewoon klasgenootje. En daar komt dan het probleem! Wat voor cadeautje geef je je attente vriendje? Welk cadeautje is lief maar vooral, oh, ik zeg het verkeerd, VOORAL (met hoofdletters) niet genant zodat de stoere vriendenclub van de jongen er niet om gaat lachen (stel je voor...).

Wat je moeder zegt is in deze precaire kwestie natuurlijk per definitie uitermate belachelijk, broertjes hebben we niet op voorraad en je vader *zucht*... Da's natuurlijk wel ooit een jongen geweest, maar wat weet DIE nou weer van verliefde kalveren... Dus heel misschien loopt er hier wel een ouder rond van jongens, of een van meisjes die niet zulke onmogelijk domme dingen zegt als je eigen moeder, die zijn of haar licht hier eens over zou kunnen laten schijnen? Wie weet wat jongens leuk vinden en waarmee je gewoon kunt aankomen zonder voor schut te staan?

Wanhopig kun je ervan worden als tiener-met-talent-voor-drama...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-11-2011 om 10:10

Odile

Helaas gen tips, maar die tiener-met-talent-voor-drama heeft het van geen vreemde. Ik heb hard moeten lachen om de manier waarop je het opgeschreven hebt. Sterkte met je puberella-in-spe

Rafelkap

Rafelkap

15-11-2011 om 10:21

Kompas

Een kompas, zodat hij de weg naar je dochter kan vinden.

Sleutelhanger

een mooie stoere sleutelhanger?
Zo'n stoffen vriendschapsbandje?

Evanlyn

Evanlyn

15-11-2011 om 11:38

Boek?

gewoon een boek waarvan ze weet dat hij het mooi vindt, met een berichtje erin dat niet iedereen hoeft te zien?

Ely

Ely

15-11-2011 om 13:20

Leren armbandje

Vermits dat bij jullie ook 'in' is, spiek ff in de media voor de look. Zelfs Marco borsato loopt ermee, al weet ik niet of dat een pluspunt is

Of een leren ketting met stoere hanger, dat werk.

Heeft hij iPod oid? Gaaf hoesje daarvoor?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Odile

Odile

15-11-2011 om 14:17

Oh the drama

Lach maar Puck, ik moet ermee leven *grinnik*.
Dank jullie wel voor jullie suggesties! En lekker snel ook, vrijdag moet het geregeld zijn dus we hebben nog tijd om te shoppen. Ben blij dat jullie ook wat dingen bevestigd hebben voor me (armbandjes, kan dat voor een jongen? Jah, het kan! Marco heeft ze ook! En hij heeft zelfs een beetje Marco-esk haar -maar dan schoon- dus dat moet lukken .
Ik ga het met dochterlief doornemen!

May

May

15-11-2011 om 18:56

Stoere armband

Dochter van net 11 heeft haar vriendje een stoere armband gegeven.. Vond 'ie helemaal geweldig..

Odile

Odile

16-11-2011 om 20:33

P en may

P, een bioscoopbon voor beiden vind ik erg leuk, maar dan moet ik ook taxi spelen, we wonen nogal afgelegen hier, en daar moet ik dan echt tijd voor maken. Ik ga het wel in mijn hoofd houden voor de verjaardag van dochterlief (die is in een vakantie jarig), dan hoef ik het die arme jongen ook niet aan te doen om op een gieber-meidenfeestje te komen .
May, ik denk dat het inderdaad een stoere armband gaat worden, dat zag puberella wel zitten. We gaan op zoek!

jds

jds

16-11-2011 om 22:48

Gelukkig....

dat de armband in goede aarde is gevallen.
Trouwens ontzettend leuk geschreven; moest er vreselijk om lachen.... Zo herkenbaar (heb er zelf ook 1 van 10 jaar).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.