Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Cadeautje meisje 7 jaar?? (help spoed)

Mijn referentiekader is: drukke jongetjes tussen 5-7 jaar....daar kan ik vanalles voor verzinnen. Maar nu is zoon op korte termijn (zaterdag a.s.) uitgenodigd voor de verjaardag van een meisje uit zijn klas. Ze wordt 7 en het antwoord op de vraag: wat wil je hebben/waar houd je van?, was: dat mag je zelf weten.
Ik weet het echt niet, kan wel wat verzinnen, maar kan totaal niet inschatten of dat "kan" voor een meisje van 7. Haardingetjes? Armbandjes? Tasje? Of is dat te stereotiep? Tis niet zo'n heel poezelig meisje, ook geen tomboy, beetje tussenin vind ik. Ze houdt wel van knutselen geloof ik, tenminste, als zoon daar speelt, knutselelen ze meestal wel even. Kan iemand mij op weg helpen? Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moek

Moek

03-03-2010 om 16:55

Altijd prijs:

Knutselspullen. Speelgoedwinkels hebben van die pakketten, aparte afdeling. De Hema heeft ook hele leuke, en ook pakketten over goochelen en zo. En als je dat te voorgekookt vindt: gekleurde staafjes klei, of gewoon een pakje klei met een paar tubes plakkatverf.

Rafelkap

Rafelkap

03-03-2010 om 17:14

Tijdje geleden

gelezen, ik geloof door rodebeuk: punniksetje, met bolletje wol. Was een groot succes. Of een haaknaald oid?

vlinder72

vlinder72

03-03-2010 om 17:46

En ook nog

Strijkkralen, pet shop spullen, Bratz en alles van Diddle.

Anneque

Anneque

03-03-2010 om 18:19 Topicstarter

Yes!

Jullie zijn geweldig dames, het wordt een punnikklosje (leuk idee, ik heb zelf méters bij elkaar gepunnikt vroeger! Ik krijg er weer zin in LOL), en als dat niet te vinden is, een knutseldoos en anders iets van Bratz of Diddle (wie zijn dat????). Ik ben duidelijk niet thuis in de meisjeswereld
Dank!

Lou

Lou

03-03-2010 om 18:20

Of anders

tattoostiften met stickertjes om zelf tattoos te maken
gelpennen (die van de Hema zijn goed)
bijzondere viltstiften, bijvoorbeeld met twee kleuren of twee diktes per stift
een dagboek
vouwblaadjes
een kantoorsetje: etui met nietmachientje, lineaal en zo
een schetsboek of blanco boek
een ketting met hangertje
stickers

Lou

Lou

03-03-2010 om 18:22

Oh je was er al uit

Maar dan toch nog even: mijn dochter vond punniken nog te moeilijk toen ze zeven was. Ik zou iets anders knutseligs doen, wat altijd opgaat (vouwblaadjes, stiften, zie mijn lijstje). Wie Bratz en Diddl zijn wil je niet weten maar heb je in twee seconden bij elkaar gegoogled. Zoek op afbeeldingen en je weet meteen alles.

Linda99

Linda99

03-03-2010 om 21:24

Vragen

Waarom vraag je het niet aan het meisje of d'r moeder? Vind ik altijd de meest handige oplossing

Nasha 1st

Nasha 1st

03-03-2010 om 22:02

Linda...

dat had ze gedaan en dat gaf geen uitsluitsel (zie beginposting)

Anneque

Anneque

03-03-2010 om 22:22 Topicstarter

Lou

Hmmm, ik heb net snel een punnikklosje gescoord, dus ik hoop maar dat ze handig is voor haar leeftijd . Maar wel bedankt voor je tips, het is vast niet de laatste keer dat ik een meisjescadeautje moet kopen (nou ja, dat staat wel vast, ik heb óók nog een dochtertje). Dus jouw lijstje komt nog wel van pas.
En nu ga ik googlen op Bratz en die anderen

Jeanne

Jeanne

04-03-2010 om 10:43

Punniken

Wij (buurmeisje en ik) punnikten al toen we drie jaar waren, hele dagen zaten we samen op de stoep te punniken. Dus voor een gemiddelde zevenjarige is het volgens mij niet te moeilijk.

Lou

Lou

04-03-2010 om 13:40

Okee... (ot)

Kan best hoor, dat een gemiddelde zevenjarige uitstekend kan punniken. Of een gemiddelde driejarige, ook goed . Mijn dochter is dan wel extreem onhandig, want volgens mij kan ze nog steeds niet punniken en ze is al bijna negen. Dat zal dan wel buiten alle redelijke afwijkingen van alle mogelijke gemiddelden vallen

Lou

Mijn kinderen zijn niet onhandig te noemen, maar punniken kunnen ze niet. Wel haken en breien trouwens

Lou

Lou

04-03-2010 om 16:11

Genista

Gelukkig, er zijn nog meer punnik-kneusjes!

Moek

Moek

04-03-2010 om 16:28

Ja hoor,

ik heb het ook nooit gekund....

Tango

Tango

05-03-2010 om 13:48

En hier nog een

Ik heb er ook nooit wat van begrepen, van punniken. Het lukte mij ook niet. Ik kon wel breien en vingerhaken. Tangodochter heeft een keer gepunnikt bij oma, met hulp lukte het toen wel, maar alleen kan ze het ook niet en ze is bijna 9. Vingerhaken vindt ze wel weer geweldig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.