Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pelle

Pelle

04-04-2009 om 12:55

Checkpointprogramma op zapp

Zoon van 10 zat vanmorgen het programma Checkpoint te kijken en ik heb me rot zitten ergeren. Ze pretenderen van alles te onderzoeken zodat je dat zelf niet hoeft te doen (want te duur, want het mag niet, want het is te idioot voor worden). Prima, leuk programma, van mij mag het...

MAAR: mijn kind leert nu dus dat als je twee ballen wil testen (een dure en een goedkope) dat je dan gewoon 1 keer op een raam schiet door iemand die niet kan voetballen, een paar keer op een auto schiet door iemand die niet kan voetballen en een keer op prikkeldraad schiet door iemand die niet kan voetballen. Okee: ze hebben er 1 keer een ballenschietmachine bij gehaald maar elk schot was verder anders en niet op dezelfde plaats tegen auto-raam-prikkeldraad.

Met het raam: het was duidelijk dat de ene bal een stukje van het kozijn raakte: het raam was dus minder beschadigd dan bij de andere bal die midden in het raam ging. Conclusie de dure bal maakte meer ramen stuk maar minder auto's en was schadelijker voor prikkeldraad

Ander voorbeeld: kunnen meisjes beter multitasken dan jongens? Men neme welgeteld 1 jongen en 1 meisje en laat ze wat hoofdrekenen- hoofdrekenen met eitjes jongleren- drummen en nog wat (was ik even aan de telefoon). Conclusie: jongens kunnen beter multitasken dan meisjes! Ik heb een heleboel commentaar moeten geven om zoon uit te leggen hoe je een echt onderzoek doet en wanneer je echt een conclusie mag trekken.

Maar goed, het zal wel aan mij liggen natuurlijk Ik moest het even kwijt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pelle

Dank, voor dat programma hoeven we hem kennelijk niet aan te zetten (wij hebben vanochtend gewoon lekker gelachen om de Dik Voormekaarshow via uitzendinggemist)

neteret mut

neteret mut

04-04-2009 om 22:36

Zo te horen

een "brainiac"versie voor jongere kinderen. Op welke zender Brainiac in NL uitgezonden weet ik niet ( hier moet ik het eerst de kinderen vragen en ervoor naarbeneden gaan doe ik niet), maar dat is ook een soort programma met soms rare dingen als "kun je door een deur waarin plastic folie gespannen zit heenlopen?" ( of door panty's, of...of..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.