Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

13-01-2023 om 18:30

Cito 3.0 of 2.0


SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-01-2023 om 12:01

MamaE schreef op 15-01-2023 om 11:53:

Oefenen voor cito's als hij structureel een I scoort is nergens voor nodig inderdaad.
Heeft hij pluswerk nodig of niet? Dat is de vraag. Dat beoordeel je toch vooral op prestaties en niet op hoe iemand kijkt lijkt me. Als hij het echt niet zou snappen zou hij niet structureel een I halen.
Wat ik niet snap is dat het steeds gegeven wordt en dan weer afgepakt etc. Dan wordt het zo'n beloning/straf dingetje terwijl het dat niet zou moeten zijn.

Klopt. Zo gaat het al sinds groep 2. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik zit met een huilend kind thuis. Hij geeft zelf aan dat hij het heel graag wil. 

Kan het zijn dat je zoon traag werkt en dus geen tijd overhoudt voor pluswerk? Dat daar de reden is voor school om het dan weer 'af te pakken'? 
Dat is namelijk prima op te lossen. Je zoon zou bijvoorbeeld maar de helft van het reguliere werk kunnen doen, of éérst het pluswerk. En wat bij één van onze kinderen goed werkte: die maakte bij rekenen alleen de toetsen. Zolang die zo goed als foutloos waren hoefde hij de rest van dat blok/hoofdstuk/deel helemaal niet te doen en ook de klassikale lessen niet te volgen. 
Zo zijn er  nog wel meer oplossingen te bedenken. Maar dan moet je inderdaad eerst antwoord hebben op de vraag: heeft je zoon dat pluswerk nodig om tegedijen op school en zo ja, kun je de school overtuigen dat dat zo is. Daarvoor kun je dan het best in gesprek met de IB-er. 

Waarom moet zoon huilen als hij geen pluswerk krijgt? Is dat omdat hij zich verveelt? Is dat omdat een ander kind het wel krijgt? Is het omdat hij heeft geleerd dat je pas echt heel erg goed bent als je pluswerk mag maken? 

Ik denk dat de reden heel erg uitmaakt voor hoe je er mee omgaat.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-01-2023 om 14:13

Jillz schreef op 15-01-2023 om 13:51:

Waarom moet zoon huilen als hij geen pluswerk krijgt? Is dat omdat hij zich verveelt? Is dat omdat een ander kind het wel krijgt? Is het omdat hij heeft geleerd dat je pas echt heel erg goed bent als je pluswerk mag maken?

Ik denk dat de reden heel erg uitmaakt voor hoe je er mee omgaat.

Hij vindt het pluswerk veel leuker. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.