Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

18-03-2012 om 15:09

Computerfreak

Mijn zoon van 11 is vanaf zijn geboorte hevig geïnteresseerd in alles wat met knopjes, schuifjes, techniek én computers te maken heeft. Hij verzint aan de lopende band nieuwe apps, wil alles weten over hackers, apple, etc. Als hij de kans kreeg zou hij de hele dag achter de computer zitten. Net als veel andere kinderen, neem ik aan, maar zijn interesse gaat verder dan alleen maar spelletjes doen. Maar goed; hij is gelimiteerd in de tijd die hij voor het scherm mag doorbrengen. Maar we zouden hem graag de gelegenheid bieden om zijn interesse meer uit te diepen, net zoals zijn zus haar muzikale talenten mag ontwikkelen. Wie heeft een idee hoe we hem de gelegenheid kunnen bieden zich met computers bezig te houden, zonder dat hij alleen maar spelletjes doet. Zijn er op kinderen gerichte cursussen programmeren, apps bouwen, etc. ?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

18-03-2012 om 15:32

Pff

Weet je wat het probleem is, met een door volwassenen gegeven cursus? Je kunt bijna met zekerheid stellen dat die achterhaald zal zijn. De ontwikkelingen op dit gebied verlopen zo verschrikkelijk snel, daar kun je geen cursus op bedenken. Bij ons in het dorp werd vorig jaar voor kinderen een cursus web-site bouwen gegeven. Mijn zoon verzuchtte toen smalend: 'Een web-site bouwen? Dat is zoo achterhaald.'
Onze zoon is ook helemaal gek van de pc, zijn interesses liggen vooral bij games. Hij is erg veel aan het lezen op fora. Bijna uitsluitend Engelstalige. Hij leert daar ontzettend veel van. Is ook al heel goed in Engels geworden, als bijwerking.
Op die fora's zitten allerlei nerds, die ontzettend veel weten, van de specifieke problemen waar onze zoon tegen aan loopt.
En ze zijn over het algemeen ontzettend aardig, geduldig en deskundig om uit te leggen, hoe hij verder kan komen.
Dus daar 'leert' hij het van.

Annet

Annet

18-03-2012 om 17:23

Game maker voor kinderen

Geen idee hoe moeilijk/makkelijk/achterhaald dit is. Mijn zoon kreeg van een vriendje een handleiding hiervan. Hij heeft er nog niets mee gedaan.
Meer info op www.game-maker.nl

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-03-2012 om 19:23

Hier ook

Hier ook een computerfreak, van inmiddels 14. Weet je wat het fijne is van computerfreaks (tenminste die van ons)? Dat ze helemaal geen 'echte' cursus nodig hebben. Ze vinden hun weg wel op het web. Hij is erg actief op een aantal fora, Engelstalig, wat Karmijn ook al beschrijft. Zijn Emgels is daardoor zeer goed En hij leert er veel van. Hij bouwt zelf een aantal games, is inmiddels goed thuis in HTML en is nu begonnen met Ruby (ook een programmeertaal).

dc

dc

18-03-2012 om 20:16

Wat ik zou doen

Is een boek over programmeren voor dummy's te kopen, en dan een vrij recente. Die boeken zijn echt goed, vind ik.

Mijn man raadt Visual Basic aan om mee te beginnen.

Jolanda

Jolanda

18-03-2012 om 21:32

Cursus apps maken

Goedendag,

Ik geef cursussen in het maken van apps, dit doe ik vrijwillig. Ik ben altijd al in de weer als het met kinderen te maken heeft. Jong en oud zouden in principe deze cursus kunnen doen, misschien met een klein beetje hulp op het eind. maar dat leg ik u wel uit als er interesse is.
De cursus apps maken (ipad/iphone/ipod) geef ik online via video en audio, want zien is doen en ik heb er al veel lof over gekregen! In de cursus gaan we dan ook aan de slag met een echte app om die later te publiceren!
Ik vraag wel een onkosten vergoeding van 125,- euro ivm software, begeleiding etc. Maar dat stelt feitelijk niets voor tegenover wat een erkend leerbedrijf zou vragen. Het is aan u of u het over heeft voor uw zoon
Bekijk deze link eens of neem contact met mij op om verdere vragen te beantwoorden:
http://mijnapps.weebly.com/inleiding-en-voorstellen.html

Ik weet zeker dat ik uw zoon hier blij mee maak als ik zo dit verhaal lees!

Groeten, Jolanda

Zusenzo

Zusenzo

18-03-2012 om 23:03

Basis

Beginnen bij de basis van programmeren. Welke computertaal maakt niet zo heel veel uit. Visual Basic is prima maar om dat als 11-jarige alleen vanuit een boek te moeten doen, lijkt me niet echt motiverend werken. Mijn idee: begin met html (om een webpagina te maken). Je kunt vrij snel een aardig resultaat boeken en er komen allerlei termen voorbij die later bij een vervolgstap (bijv. visual basic) van pas komen. Mijn kids hebben lang geleden deze cursussen gevold: http://www.kellerhuis.com/cursussen.html Uiteraard online, goede begeleiding.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

20-03-2012 om 09:32

Bedankt

Voor alle tips; ik ga ze bestuderen!

ody

ody

21-03-2012 om 22:47

Loi

Volgens mij heb ik pas nog ergens gehoord of gelezen dat ze bij de loi ook een cursus website maken oid speciaal voor kinderen hebben.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.