Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Moevie

Moevie

30-11-2009 om 21:50

Coraline en de geheime deur

Mijn dochter heeft bedacht dat ze tijdens haar slaapfeestje "Coraline en de geheime deur" wil kijken. Ik zie op internet dat het een 6+ film is, maar ik lees daarnaast ook dat hij eigenlijk niet geschikt is voor 8 en 9 jarigen. Wie heeft hem gezien en kan mij vertellen of ik deze film kan draaien in een groep 9 en 10 jarigen?
Overigens haalde ik mijn dochter laatst op bij een vriendinnetje en toen keken ze "Pirates of the Caribien". Die zou ik dus niet zomaar opzetten met andere kinderen erbij, zonder toestemming van de ouders. Of vinden jullie dat overdreven en kan die film ook wel op het feestje?

Moevie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

30-11-2009 om 22:28

Kijk even in het archief

Als je zoekt in het archief op coraline in de rubriek puberteit, vind je mijn draadje.
Ik denk dat de film niet geschikt is voor een slaapfeestje voor 9-10 jarigen. Sterker nog, hier hadden sommige 12-jarigen er nog moeite mee. Andere 12-jarigen weer helemaal niet.
Bij ons is het goed afgelopen, maar dat was geen slaapfeestje.

appeltjeQ

appeltjeQ

30-11-2009 om 22:29

Spannend

Hey Moevie, laatst hebben mijn niet bang aangelegde dochters van 7 en 9 deze film gekeken en vonden 'm behoorlijk spannend. Ik weet niet of ik deze film uit zou kiezen om 's avonds in het donker bij een slaapfeestje te kijken. Het zou me niets verbazen als een aantal kinderen bang wordt bij het slapen gaan (enge film in combinatie met ergens anders slapen, huis met andere geluiden).

M-choice

M-choice

01-12-2009 om 09:58

Halloween

Ik heb 'm met Halloween met 5 jongens van rond de 7 jaar gekeken. Geen enkel probleem. Sterker nog ze vonden het helemaal niet zo spannend. Ik heb er achteraf ook geen klachten over gehad van de ouders.

Prachtige film overigens.

Ik vond hem best wel akelig

Vooral als ze met die knopen aankomen. Mijn zoon van 11 wil hem niet zien, hij had genoeg aan de voorstukjes.

Bastet

Bastet

01-12-2009 om 18:57

Hangt van je kind af

Mijn dochter van negen vindt het een heerlijke film,lekker griezelen,maar niet te.
groetjes,bastet

Hier

Zijn we met twee meiden van 8 (de mijne) en 7 naar de bios geweest. De mijne kijkt graag 'griezelige' films en vond deze bij vlagen toch eng. Niet dat ze er wakker van gelegen heeft (hoewel ze het nu wel eens als msoes aandraagt). Ze heeft overigens de 3D versie aan de Sint gevraagd en hij ligt klaar (en daar verheug ik me ook op, mooie film!). Het probleem is bij een feestje dat je kans hebt dat er altijd nog een bang kind tussen zit en je de ouders dan met een probleem opzadelt. Misschien zou je hem van te voren zelf even kunnen kijken en eens bij de ouders gaan polsen.

Moevie

Moevie

02-12-2009 om 10:45

Informeren

Ja, ik was er al bang voor. Ik ga inderdaad maar bij de ouders informeren. Van twee kinderen weet ik dat het geen probleem is. Hun ouders lachen me waarschijnlijk uit als ik met die vraag kom Maar van de andere drie weet ik het niet.

Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.