Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
cqcq

cqcq

05-10-2008 om 15:06

Corpus geschikt voor zesjarige?

In de herfstvakantie ben ik van plan om met de kinderen naar Corpus te gaan. Wie is er al geweest? En is het het geld waard? Is het ook voor mijn zesjarige geschikt? Of kan ik beter het advies van Corpus volgen en hem thuislaten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van de site:

"Kinderen tot 8 jaar hebben helaas geen toegang tot CORPUS."
Volgens mij is het dus niet eens een 'advies', maar willen ze geen jonge kinderen.
Ik zou 't niet doen, er zal vast een reden voor die leeftijdsgrens zijn.
(volgens mij is hier trouwens al eens over gediscussieerd, zoek eens in 't archief)

cqcq

cqcq

05-10-2008 om 16:50

De kleine lettertjes...

Ja ik geloof ook vast dat er een reden is voor de leeftijdsgrens: maar welke? Is het te eng? te hoog? te langdradig? te saai? Oftewel de ene zesjarige is de andere niet.

Als je de kleie lettertjes van hun voorwaarden leest dan kom je erachter dat je zes- en zevenjarige wel mag meenemen:
---------------
17. Leeftijd
CORPUS is geschikt bevonden voor kinderen vanaf acht jaar. Kinderen onder de zes jaar worden niet toegelaten in de 'reis door de mens'. Kinderen van zes en zeven jaar mogen alleen naar binnen onder begeleiding van volwassenen. Wanneer kinderen het niet leuk vinden, kunnen wij geen geld terug geven voor de tickets.

Geweest

Natuurlijk is de ene 6-jarige de andere niet maar ik ben denk ook dat het voor een 6-jarige niets is.
Aan het begin van de reis krijg je een kastje met koptelefoontje dat je moet omhangen en gedurende de reis door de mens vertelt de stem je waar je naar moet kijken en wat er allemaal gebeurd.
Er is dus praktisch geen onderlinge comunicatie mogelijk als je het goed wilt volgen. Na de reis kan je op de verschillende verdiepingen nog een heleboel info opdoen en zijn er doe-dingen die naar mijn mening ook niet geschikt zijn voor jongere kinderen.
Ik denk dat ze bij Corpus een goede inschatting hebben gedaan door de leeftijdsgrens op 8 jaar te zetten.
Op die leeftijd hebben de meeste kinderen al het e.e.a over het menselijk lichaam geleerd en kunnen ze er hun aandacht beter bijhouden, anders is het echt zonde van je geld.

Leeftijdsgrens

Mij is verteld dat kinderen onder de 8 jaar te veel gaan nadenken over hoe het bij hun eigen lichaam werkt en er bang door kunnen worden. Bijvoorbeeld over wat er allemaal mis kan gaan met hun lichaam. Ik ben er met mijn zoon van 9 geweest en ik denk dat het wel waar is (afgezien van die praktische dingen als hoofdtelefoontjes en half donker en zo).

Cynthia

Cynthia

05-10-2008 om 18:42

Ach

De ene zesjarige is de andere niet! Die van mij vindt het menselijk lichaam helemaal geweldig en kan er niet genoeg van weten. Bij Nemo staat hij ook tijden bij de potten met delen van dieren en de menselijke embryo's te kijken. Ik geloof niet dat die nou zo angstig van zou worden...
Ouders goed voorlichten over wat ze kunnen verwachten (bv. middels een adviesleeftijd) is één ding; voor de ouders beslissen wat wel of niet geschikt gaat mij toch iets te ver.

tonny

tonny

05-10-2008 om 20:21

Als je echt goed wilt weten wat je kunt verwachten

moet je als ouders eerst zélf gaan kijken en niet afgaan op verhalen van anderen.

Ik vind het helemaal niet raar dat een bedrijf/instantie 'voor ouders' beslist of iets al dan niet geschikt is voor kinderen van een bepaalde leeftijd. Als je de leeftijd open laat, nemen ouders ook baby's en peuters mee en ik kan me voorstellen dat dit niet in alle omstandigheden wenselijk is voor andere bezoekers. Niet alle ouders hebben een even realistische kijk op (het gedrag van) hun kinderen.

tonny

Bloedlichaampje

Bloedlichaampje

05-10-2008 om 21:18

Goede tip van tonny

Want ik ben er inderdaad eerst alleen geweest met een personeelsuitje.
En ik ben in de zomervakantie met man en mijn dochter van acht geweest. Omdat ik weet dat ze zich goed kan concentreren, het niet eng vindt en wel interessant. Ze wilde een vriendin meenemen, vriendin A of B. A mocht absoluut niet van mij omdat die te druk is. Dan zou ik alleen maar bezig zijn met haar bij de les houden. B had ik prima gevonden, maar die kon helaas niet. Dus inderdaad eerst zelf kijken en heel goed nadenken of je eigen kind het zou kunnen waarderen. Mijn dochter had ik ook wel twee jaar eerder mee durven nemen, maar gemiddeld is een leeftijd van acht wel goed ingeschat.

Bloedlichaampje

Bloedlichaampje

05-10-2008 om 22:59

Klopt lidwientje

Die keer met mijn dochter ging alles gelukkig goed. Wel was er al veertig minuten vertraging, en dan is er nog verdomd weinig te doen in de wachtruimte. En in de omgeving ook al niet.
Maar onze groep met het personeelsuitje heeft een "hartinfarct" meegemaakt, en we kregen in de mond de uitleg van het oor te horen
Overigens vind ik het juist wel fijn dat je in het tweede gedeelte ook maar met kleine groepen tegelijk bent. Je kunt vrij makkelijk overal bij en alle spellen doen. Uiteindelijk zijn we toch wel een paar uur binnen geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.