Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maaike

Maaike

21-12-2009 om 21:20

Coöperatieve spelletjes op verjaardag

Hoi!

Mijn zoontje wordt binnenkort 6 jaar en ik wil tijdens zijn verjaardag wat spelletjes doen met de vriendjes die komen. Maar ik houd niet zo van spelletjes die je kan winnen: er komen altijd huilende kinderen van. Ik weet wel dat ze dat ook moeten leren, maar heb liever een gezellige verjaardag.

Weet iemand een leuk coöperatief spelletje, of een site waar ik iets kan vinden? (Ik vind wel sites met bordspelen, maar geen kinderspelletjes).

Als je ook nog iets leuks weet met water ben ik helemaal blij!

Alvast bedankt!
Maaike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

21-12-2009 om 21:37

Wat bedoel je met coöperatief?

Als je graag een soort bordspel wilt, dan is dat heel geschikt voor 2 kleuters maar niet voor meerdere kleuters tijdens een verjaardagsfeestje. En juist bij een bordspel kun je verliezen.
Er zijn heel veel leuke spelletjes voor kleuters, je bepaalt zelf of je ze competitief maakt (oftewel: maak je er een westrijd van?)
Mijn zoon had een brandweerfeestje, we hadden verschillende spelletjes met water. Die spelletjes konden ze één voor één doen. Maar als niemand een score bijhoudt, zijn ze gewoon leuk om te doen. Je juicht gewoon voor iedereen. Dan blijft het gezellig.
Kijk eens op www.vanharte.nl Daar vind je heel veel spellen, gebaseerd op thema's. Al die spellen geven geen huilende kinderen. Het zijn de beleiders die zorgen voor huilende kinderen. Dus met de juiste aanpak, heb je nergens last van.

Maaike

Maaike

21-12-2009 om 21:54

Begeleiding

Annet, bedankt voor je reactie.
Met cooperatieve spelletjes bedoel ik spelletjes waarbij je elkaar helpt om tot een resultaat te komen.
Maar het gaat mij inderdaad om spelletjes zonder huilende kindjes.
Je hebt misschien wel gelijk als je zegt dat het aan de begeleiding kan liggen, maar mijn zoontje en zijn vriendjes weten bijvoorbeeld zelf heel goed wie het hardst rent!

Je tip om gewoon waterspelletjes na elkaar te spelen, zodat het geen wedstrijden worden, vind ik een hele goeie! Bedankt voor de tip van de website ook.

Groetjes, Maaike

amk

amk

21-12-2009 om 22:22

Haba

haba heeft best veel van dit soort spellen.
Ik geef mijn dochter voor kerst een spel met een raaf en een boomgaard.
http://www.speldatabase.be/spelinfo.php?id=1795&zoekcriteria=no

en hier het overzicht van cooperatieve spellen
http://www.speldatabase.be/search.php?zoekcriteria=aard&extra=coöperatief&go=yes

mijk

mijk

21-12-2009 om 22:50

´diploma´

als je een thema kiest voor het partijtje kun je ze een diploma laten halen. Stel je doet een supoerheldenfeestje dan begin je een superheldenschool en dan laat je ze superhelden dingen doen. Aan een touw slingeren, heel goed opletten bij een kimspel. een knuffel redden.
ASls ze alles goed doen (en daar zorg je natuurlijk voor| dan geef je ze een superheldendiploma... Iedereen blij...

Mijk

ava

ava

22-12-2009 om 20:36

Glazenwasserfeestje

Hoi ik heb niet het hele draadje gelezen, alleen je vraag om niet te competetief en spelletjes met water. Ik heb in oktober voor mijn zoontje van 6 een glazenwassersfeestje gehouden. Zie archief kleutertijd 4-6 zoek op glazenwasser.
Een niet competetief spelletje wat ik had gedaan was heel erg veel emmers verzamelen (30 ofzo van mijzelf en 2 buurvrouwen) en de kinderen vragen om met zijn allen de emmers in een regenboog van kleuren te zetten en daarna met zijn allen de emmers van groot naar klein te zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.