Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

28-01-2011 om 10:19

Cursus engels voor kinderen

Ayladochter 6,5 wil al heel lang engels leren. Ze heeft al meerdere keren de reclame van de LOI op de tv gezien en dat lijkt haar helemaal super. Alleen 40 euro per maand….
Nu had ik bij zo’n goedkoop boekhandeltje in de stad een pakket gezien met een engels cursus erin.
http://www.hookedonphonics.com/international/benelux/9196.html
Ik zat me echter af te vragen of dit niet wat kinderachtig voor haar is. Het is een slimme meid met gevoel voor talen. Afgelopen zomer kon ze na 2 weken in italie kinderen in het Italiaans aanspreken. Ze wil ook geen andere taal maar echt engels.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Engels leren

http://www.bbcmuzzy.nl/
Heb ik weleens in huis gehad, leek me leuk, maar ik kreeg de cd-rom niet aan de praat op de dvd-speler, wel op de pc en dat was minder geschikt.

http://ukinnl.fco.gov.uk/en/about-us/
In den Haag en Amsterdam zijn ambassade en consulaat van de UK. Mogelijk dat die je kunnen helpen aan een groepje voor kinderen. Een vriendin heeft voor haar kind via Maison Descartes een cursus Frans kunnen regelen.

Uiteindelijk hebben de kinderen het meeste Engels geleerd van hun games: eerst de gameboy, later de nintendo en dan de pc. Mischien vind je dochter het wel leuk om mee te doen aan bijvoorbeeld Club Penguin? In het begin help je dan wel met vertalen maar ze kunnen al snel zelf aan de gang.
Voor de basisschool over was deed zoon mee aan forums over de wereldvrede e.d.

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2011 om 11:25

En hier

Mijn dochter leest engelse kinderboeken, en vindt dat zelf de fijnste manier om engels te leren.
Op bol.com vindt je heel veel engelse kinderboeken, ook tweedehands.

Lou

Lou

28-01-2011 om 11:43

Fiorucci

Wat een leuk idee, Engelse kinderboeken. Dat zou mijn dochter ook wel interessant vinden. Maar ik ben bang dat ik met haar niveau van Engels uit zou komen op veel te kinderachtige boeken. Ze is 9 en leert snel maar heeft nog maar een kleine woordenschat. Heb je toevallig een Engelse boekentip voor haar?

Vertaling

Een boek dat je kind in het Nederlands heel leuk vind en al gelezen heeft kun je soms ook in het engels krijgen. Dan is de inhoud al bekend en kan het kind makkelijker oppakken wat er staat en wat bepaalde woorden betekene.
Ik las hier Harry Potter voor in het engels omdat dit de favoriet van zoon was en hij er al dvd's en boeken van had.

Bieb

Overigens heeft de bieb -in Amsterdam alleen?- ook vaak een plankje met anderstalige boeken.
Toen de kinderen klein waren lazen we voor de grap ook weleens spaans of portugees of iets anders waar de plaatjes leuk van waren.

Hibiscus

Hibiscus

28-01-2011 om 13:23

Leuke engelse kinderboeken

Voor de 9 jarige:

Alles van Roald Dahl. Dat is goed te doen voor een kind van 9 met een beperkte woordenschat. Ik gaf zoon er een woordenboek bij zodat hij sommige woorden kon opzoeken. Ik leerde hem wel dat hij de meeste woorden moest proberen uit de context op te pikken.

Enid Blyton. wellicht wat oubollig maar vaak vinden kinderen het erg leuk en er is van alles van haar op verschillende leesniveaus.

de boeken van Humphrey. The world according to Humphrey van Betty Birney is er een van. Over een hamster in de klas. Hele lieve verhalen. Ik lees dit aan mijn 7 jarige voor maar een 9 jarige zou het ook leuk vinden.

Voor Ayla dochter:

de boeken van de Oxford Reading Tree (http://www.oup.com/oxed/primary/oxfordreadingtree/international/)
Dit zijn boeken die het hele engelse AVI niveau doorlopen. Mijn dochter vindt ze geweldig. Op scholen in Engeland worden deze gebruikt vanaf 5 jaar.

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2011 om 13:35

Lou

Mij dochter is begonnen met Alice in Wonderland en boeken van Roald Dahl, omdat zij pas rond haar negende begon met engelse boeken. Er bestaat wel een DonaldDuck pocket in het engels, waar ik zelf alleen aan kon komen via een lieve vriendin, maar dat zou je kunnen navragen bij boekhandels in jouw buurt. Mijn dochter heeft overgens dit jaar bij zwijssen een Boektopperspakket besteld, met drie engelse boeken voor 12,95. Daarbij zit ook een heel leuk boek van Dr Seuss, ideaal voor beginners.

Hibiscus

Hibiscus

28-01-2011 om 13:42

Aanvulling

Wat betreft de Oxford reading tree boeken. Zoek anders op Biff, Chip & Kipper. Dat zijn de hoofdpersonen uit de boeken die ik bedoel. Ik heb geen idee of je deze boeken in ene bieb in nederland zou kunnen vinden. Anders kun je ze vast wel bestellen. Of een tripje naar Londen invoeren!

Charlie en Lola boeken zijn ook leuk. E zijn trouwens veel prentenboeken in het Engels die ook voor 6 jarigen en ouder nog leuk zijn. Dat is een goed begin voor het zelf Engels lezen. Die kun je vast in de bieb wel krijgen.

Ook nog leuk voor de iets oudere lezer, Diary of a wimpy kid. Volgens mij ook in het Nederlands uitgegeven, er is ook een film van gemaakt. Deze boeken, er zijn er nu geloof ik 5, zijn een grote hit bij zoon.

Qua stripboek achtige boeken: Captain underpants. Maar dat is nou niet echt literatuur, wel leuke ontspanning.

Hibiscus

Lou

Lou

28-01-2011 om 13:55

Fiorucci en hibiscus

Hartelijk dank! Dit wordt een leuk nieuw projectje voor de kleine Lou. Ik kan pas volgende week naar de bieb, dus wellicht schiet een nadere reactie er bij in, maar ik sla alle tips op en ga het eens lekker uitzoeken. Ik hoop dat ayladochter er ook iets aan heeft.

ayla

ayla

28-01-2011 om 14:04

Probleem is

dat ik niet denk dat dochter zo aan boeken gaat beginnen, dat vindt ze eng wat dat kan ze niet. Wat ze zo aantrekkelijk vond aan het systeem van de LOI was dat ze met een spel bezig is en dan is de drempel minder hoog. Ze wil heel graag engels leren maar out of the blue aan boekjes beginnen, nee dan haakt ze binnen 2 weken af.
Die boekjes zouden denk ik wel heel leuk zijn als ze een basis had.

Hibiscus

Hibiscus

28-01-2011 om 14:12

Internet

Dan zou ik gwoon beginnen met het zoeken naar spelletjes op internet. De BBC heeft leuke dingen, maar je kunt vast nog veel meer vinden, op amerikaanse sites misschien?

http://www.bbc.co.uk/learning/subjects/childrens_learning.shtml

http://www.bbc.co.uk/schools/laac/menu.shtml

Ik zou zelf niet zo snel veel geld aan een LOI cursus gaan uitgeven. En misschien is het juist goed voor je dochter om te leren om aan iets "spannends" te beginnen. Als ze het dan doorkrijgt, kan ze trots op zichzelf zijn. Die boekjes zijn zo simpel, je kunt met haar beginnen en haar zelfvertrouwen opbouwen. Waarom lees je haar niet simpele Engelse boekjes voor, wie weet pakt ze ze dan zelf nog eens om nog eens zelfstandig te lezen.

Hibiscus

NaShA

NaShA

28-01-2011 om 14:27

Marktplaats?

heb je al op marktplaats gekeken? Daar worden vaak dit soort dingen aangeboden.

Wij

zijn begonnen met engelse woordjes leren, en spelletjes op de computer. Ook met muzzy. Daarna hebben we samen hele simpele engelse boekjes gelezen, wij een zin in het engels en die moest dochter dan vertalen. We hebben ook in de boekwinkel (algemene boekwinkel) een boekje met engelse oefeningen gekocht.

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2011 om 17:09

Ayla, basis

De Donald Duck pocket waar ik het over had, is ook erg leuk om mee te beginnen. Er zit ook een woordenlijst achterin.

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2011 om 18:55

Lidwientje

Dat zou mijn zoon geweldig vinden. Hij moet rijen saaie oefeningen maken, ondanks de negens die hij haalt.

Hibiscus

Hibiscus

28-01-2011 om 19:40

De lidwientje methode

is volgens mij ook nuttiger dan een cursus. Ik heb trouwens ook Fawlty Towers les gehad op de middelbare school, met de ondertiteling afgeplakt en de leraar als hardst lachende.

Ik geloof niet zo in taalverwervingscursussen. Ik denk dat je een taal het beste kunt leren door er actief met iemand anders mee bezig te zijn. Op mijn school was een groepje hoogbegaafde groep 7 kinderen aan het werk gezet met een cursus Frans omdat ze alleen tienen soorden met taal. Ze waren heel enthousiast en gemotiveerd, maar het lukte gewoon niet, op een gegeven moment loop je vast omdat je input van een persoon nodig hebt. Zodra die input er kwam, ging het al beter.

Ik denk dat je dochter veel meer kan hebben aan tv, computerspelletjes, boeken die jij voorleest, gesprekjes die jij met haar hebt in het Engels (bijvoorbeeld iedere dag een kwartierje tijdens het eten), het liefst aangevuld met af en toe een gesprek een native speaker. Maar goed, dan moet je zelf wel een beetje Engels kunnen spreken en dat leuk vinden, en je moet maar een native speaker in je buurt hebben. Maar als je zo een basis kunt leggen, en een keer een week of twee naar Engeland op vakantie gaat,heeft het veel meer effect.

Maar dat is mijn ervaring, misschien hebben anderen wel goede ervaringen met taal cursussen. Een cursus zal vast leuk zijn en je kunt er vast wel wat van leren. Ik denk alleen dat er leukere, meer effectieve en goedkopere manieren zijn.

Hibiscus

Annet

Annet

29-01-2011 om 14:40

Robbie konijn?

Bij de bieb zag ik een cdrom liggen van Robbie Konijn om Engels te leren.

NaShA

NaShA

29-01-2011 om 18:58

En dora

daar zijn ook DVD's enzo van, speciaal om Engels te leren...

ayla

ayla

01-02-2011 om 11:14

Bieb

ik heb eens op de site van de bieb gesnuffeld en daar zag ik de cd rom van Robbie konijn en nog een pakket van tell me more kids. Ik denk dat ik eens 1 van die probeer en kijk hoe dochter dat vindt.

ayla

ayla

01-02-2011 om 11:16

Trouwens

het zelf spreken is ook een leuk idee. Mijn engels is wat roestig maar manlief spreekt vloeiend engels

Lusitaantje

Lusitaantje

02-02-2011 om 12:11

Nog meer leuke boekjes:

Om nog even terug te komen op de leuke Engelse kinderboeken, alle Horrid Henry boekjes zijn hier een groot succes bij zoonlief van 8. Je kunt ze zonder verzendkosten bestellen bij www.bookdepository.co.uk en dan heb je ze meestal binnen een dikke week in huis.

Zoon zit soms harop te lachen tijdens het lezen, dus ik bestel ze met plezier. Ze zijn niet al te dik en het zijn losse verhalen, dus je bent niet zo snel de draad kwijt.

Lusitaantje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.