Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Chippie

Chippie

07-11-2010 om 17:45

Dagje amsterdam (8 en 6 jaar oud)

Volgende week gaan we een dagje (zondag) naar Amsterdam. Onze kinderen zijn er nog nooit geweest en het is voor hen echt heel anders dan hun eigen leefwereld. We hebben net een mindmap gemaakt en op nr 1 staat: taartje eten bij Taarten van Abel. Geen idee of dat kan.

Verder: tram, Paleis op de Dam, Anne Frank Huis (alleen van buitenkant), (rondvaart langs) grachtenpanden en museum. We weten nog niet welk museum; voor Nemo hebben we te weinig tijd. Rijksmuseum leek me wel interessant?! Of Tropenmsueum?

Wie weet een leuke rondvaarttocht voor kinderen (niet te lang, eventueel van A tot B of hop on hop off). Of een leuke wandeling.

Zijn er bij de Negen Straatjes echt winkeltjes die we moeten hebben gezien (9 straatjes ligt op de route).

Hebben jullie meer leuke dingen en tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Chippie

We hebben het onze kinderen zelf gevraagd wat ze leuk vonden. En het was naar schiphol en uiteten. Het was helemaal leuk, lekker gegeten bij een pizzeria, en daarvoor op schiphol rondgebanjerd. Een paar jaar geleden een rondvaart gedaan, weet niet meer welke, ook erg leuk. En natuurlijk stukje met de tram hoort er ook bij.
Muizemeis

Chippie

Chippie

07-11-2010 om 20:31

Muizemeis en pelle

Dankjewel! Wij hebben d ekinderen ook zelf allerlei dingen laten noemen (beetje geholpen natuurlijk). Schiphol, daar zijn ze al vaak geweest en stond ook niet in het lijstje. Rondvaartboot twijfel ik toch over... ik weet niet of ze het zo leuk vinden om een uur stil te zitten. Maar waar zie ik de mooiste grachtenpanden?

rozenstruikje

rozenstruikje

07-11-2010 om 21:42

Taart van abel/ van mijn tante

De taart van abel heeft een konditorei zoals ze het zelf noemen, een soort cafeetje. Het heet: de taart van mijn tante, aan het Heinekenplein. Daar kun je kiezen uit heel veel verschillende taarten. Het is erg leuk, maar ook best duur. De konditorei is ook heel leuk ingericht, allerlei verschillende meubels in knalkleuren en overal staan taarten van klei, ofzo, hele leuke en aparte taarten.
Je kunt er met tram 24 en 16 heen, dan heb je alweer 2 dingen van het lijstje gedaan

Rozenstruikje

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 07:27

Chippie

De boten van Holland International gaan deels door de haven met de rondvaart,maar aan het Rokin liggen de kleinere boten, die vind ik zelf het leukste, ook voor kinderen. Als je uit CS komt ,en je loopt rechtdoor, dan zie je ze op gegeven moment vanzelf aan je linkerhand.

Maxime.M

Maxime.M

08-11-2010 om 11:16

Rustpuntje

Als je ergens halverwege met de rondvaartboot gaat is het denk ik wel een prettig rustpuntje. Even lekker zitten en rondkijken. Mijn kinderen vonden dat vroeger altijd wel leuk hoor, hadden niet de neiging om te gaan rondrennen ofzo.

Jacoline29

Jacoline29

08-11-2010 om 15:18

Madame tussaud

Lijkt mij ook erg leuk.Heb zelf 3 kids oudste 8,jongste 4.Manlief en ik wilde dat toen doen toen we bij het concert van K3 waren geweest in de RAI,door finacieen kon het helaas niet.Toen naar schiphol geweest,vliegtuigen kijken,patatje eten,in de schiphol plaza staat een cockpit,een wiel ed,moter,kids waren daar niet weg te slaan

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

15-11-2010 om 01:24

Alternatief voor rondvaartboot

In plaats van met de rondvaartboot kun je ook (gratis) de pont naar Amsterdam-Noord nemen. Dat duurt niet te lang en het is een stoer idee om "aan de andere kant" te zijn geweest, je gaat echt ergens heen in plaats van zomaar wat rond te varen. Op een paar minuten lopen is rechtsaf ergens een mooi bruggetje of sluisje, ik kan het me niet meer precies herinneren.
Als kind vond ik Madame Tussaud (wassenbeeldenmuseum) erg leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.