Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Liesl

Liesl

06-02-2011 om 15:53

Dansen

mijn dochter (9, groep 6) is motorisch niet sterk. Vroeger danste ze graag, op haar eigen enthousiaste manier. Nu merkt ze dat klasgenootjes echt leuk gaan dansen en dat zij het niet goed kan. ze is echt houterig.
Ze wil niet meer dansen, en dat vind ik wel jammer want ze deed het zo graag en ik denk dat ze er weer veel plezier in zou hebben als ze zich wat zekerder voelde.

Daarbij zijn er telkens meer discofeestjes, schoolfeestjes noem maar op er wordt gedanst. Ik zou haar graag wat dansles willen laten volgen zodat ze in ieder geval op zo'n feestje lekker kan dansen en ze zich niet zo onzeker voelt over haar eigen dansen.

Welke dansles moet ze dan volgen, is dat streetdance? zou het haar helpen denken jullie? ze wil het niet graag, als ze iets niet kan dan wil ze het vaak ook niet proberen... maar toch doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

06-02-2011 om 18:14

Proefles

Danslessen voor kinderen zijn heel verschillend per dansles. Streetdance kan heel leuk zijn maar ook best moeilijk. Mijn dochter (ook 9) wilde heel graag op dansen, ook voor een deel uit onzekerheid, maar geen ballet en geen streetdance. Eigenlijk zocht ze iets om gewoon leuk te bewegen op muziek, zonder moeilijke of competitieve dingen erbij. We hebben wat af lopen zoeken op internet. In september is het gewoon niet gelukt, wel een proefles gevolgd dat "kinderdans" heette maar wat ballet bleek te zijn met kinderen in balletpakjes. Dochter voelde zich daar niet op haar plaats in haar joggingbroek en is ook zo weinig lenig dat het echt te hoog gegrepen en daardoor niet leuk was. Uiteindelijk hebben we (hier om de hoek, ook nog) een leuke dansles gevonden, dat heet jazzballet.

Kortom, ik zou eens kijken wat er zoal wordt gegeven en van tevoren even bellen over wat voor soort dansles het is. Dochter kan dan een proeflesje doen om te kijken of ze er plezier in heeft. Wil ze echt helemaal niet op dansen, dan zou ik het trouwens maar laten zitten, maar ik ben het wel met je eens dat het leuk zou zijn als ze er weer lol in kon krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.