Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
milou

milou

17-01-2012 om 16:37

De hele dag aandacht vragen - ook geven?

Ik heb 3 kinderen, van 2, 7 en 9. Die van 7 vraagt veel aandacht, die van 2 ook maar dan meer vanwege leeftijd dan vanwege karakter (hoewel het ook een kwestie is van uitproberen en je lekker laten verwennen!) Soms heb ik een dag dat ik alleen maar antwoord geef en achter ze aanren. Mama, mag ik dit, mama ik wil drinken ,mama doe je een spelletje, mama kijk eens, mama de schuur wil niet open, mama ik wil met jou knutselen, en gitaar spelen en koken en en en ....

Hebben jullie dat ook of zou ik iets strenger moeten zijn en gewoon eens een paar keer niet moeten reageren, nee moeten verkopen? Aandacht geven is niet slecht denk ik, maar zeker als er drie tegelijk van alles willen word ik er wel gek van zelf. De juf op school reageert toch ook niet wat al die 25 kinderen de hele dag roepen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herkenbaar

Hier hetzelfde. Als ik niet uitkijk ren ik de hele dag achter ze aan. Op zater/zondagen vind ik het niet erg, bedenk al voor mezelf wat ik leuk vind en probeer in die richting te sturen. Bijv. willen jullie knutselen of koken? op werkdagen los ik het meestal op door ze echt een uur volledige aandacht te geven. Daarna zeg ik nu moet ik werken/lezen/computeren. Dit lukt dan vaak omdat ze net alles gedaan/ gekregen hebben. Ik maak dan wel complimentjes tussen door als ze lekker zelf ad slag zijn. Maar mijn kids zijn 4 e 8 waar je al goed mee kan afspreken. Die van 2 houd er natuurlijk geen rekening mee.. Sccs!

dc

dc

18-01-2012 om 17:22

Nee, ken het niet

Hier 3 kinderen, eentje van 5, 3 en 9mnd, en alledrie kunnen ze prima zelf spelen. Al moet de oudste wel bij me in de buurt zijn Ik heb een enorm grote tafel in de keuken staan, en na school ga ik dan daaraan zitten koken, en gaan zij puzzels doen, of tekenen ofzo. Kunnen we relaxed praten, maar kan ik toch even dingen doen die gedaan moeten worden.

En na een tijdje verhuizen ze elders om met andere dingen te spelen. De baby is nu vanuit onder mijn voeten naar de speelkamer aan het rollen. Weet nu al waar het interessantste speelgoed te vinden is

amk

amk

18-01-2012 om 21:23

Nee is ook een antwoord

of ik zeg gewoon dat ik even gek wordt van het ge-mama-mama-mama-mama-mama...... en de ze me nu minstens 10 minuten met rust moet laten. Ik wijs op de klok en reageer tot die tijd ook echt niet. Tenzij ze natuurlijk zich zelf zwaar bezeerd.

En als ik aan het koken ben is de keukendeur dicht. O, hoe vaak de aardappels al niet aangebrand zijn omdat mijn boek dan toch nog te spannend was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.