Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pikachu

Pikachu

21-08-2009 om 14:20

Die ellendige pokemonkaarten: hoe oplossen

Mijn oudste kind Pietje heeft een stapel van die $%^@# Pokemon-kaarten maar is er niet zo fanatiek mee. Nu kwam Pietje er via een vriendje achter dat zijn eigen zusje Jetje kaarten van hem heeft weggenomen. Volgens Jetje moest ze dat doen van een klasgenootje, we noemen hem Jantje. Uiteraard kwam dit verhaal er met horten en stoten uit. Jetje en vriendje zeggen allebei dat Jetje ca. 12 kaarten aan Jantje heeft gegeven en dat vriendje er 1 heeft gehad (dit zeiden ze onafhankelijk van elkaar). Uiteraard ben ik zeer teleurgesteld in mijn Jetje, je verwacht zoiets niet van je eigen kind. Ik heb de moeder van Jantje gebeld en gevraagd of zij er wat van af wist en dat Pietje uiteraard zijn kaarten terug wil. Zij zou het Jantje vragen.
Jantje blijft echter volhouden dat hij maar 4 kaarten heeft gehad en dat vriendje er een heleboel heeft gehad en dat Jetje. Van die 4 heeft hij er al 3 weer doorgeruild. Zijn moeder gelooft hem op zijn woord: mijn Jantje zou zoiets nóóóóit doen (nee, dat dacht ik ook van mijn Jetje) en wil er verder niet op doorgaan. Ik heb Jantje gisteren even op het schoolplein gesproken en daaruit bleek dat hij drommels goed wist dat de kaarten niet eerlijk waren gekregen. Wat zouden jullie doen. Jantje komt hiermee weg helaas en ik vind dat Jetje een gepaste straf moet krijgen. In eerste instantie hadden we al afgesproken dat Jetje dan nieuwe kaarten voor broer Pietje moet kopen en dat wat Jantje teruggeeft er dan vanaf gaat. Maar Jantje geeft dus 1 kaart terug, terwijl wel duidelijk is dat hij er ook van af wist en meer kaarten heeft/heeft gehad. Dus eigenlijk vind ik het dan niet terecht als ik mijn Jetje nu op laat draaien voor alle andere kaarten terwijl Jantje de boel nu staat te flessen. Wat te doen? Zucht wie heeft die ellendekaarten uitgevonden. Enne: als jullie nog kaarten die meer dan 100 punten waard zijn kwijt willen: Pietje zou ze graag weer willen hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pikachu

Pikachu

21-08-2009 om 16:03

Tops

Nee, ik wil me er ook zo min mogelijk druk om maken. Maar dat Pietje zijn kaarten op moet bergen is hier niet aan de orde. Jetje heeft ze van zijn kamer gepakt. En jouw oudste Zus (ik dacht eigenlijk dat Pokemoon typisch een jongensding was, zie er hier nooit meiden mee spelen) heeft haar kaarten terug gekregen en hier heb ik nog steeds een verdrietige Pietje. Maar ben ik onredelijk als ik van Jantjes moeder verlang dat JAntje (die drommels goed wist hoe Jetje aan de kaarten kwam) de kaarten, of gelijkwaardige terug geeft? Daar ben ik nog niet over uit. En dat Jetje straf krijgt staat voor mij ook als een paal boven water, hoewel ze wel erg schrok toen ze zag hoe erg ik het vond dat ze van haar eigen broer kaarten had gepakt.

Laminaat

Laminaat

21-08-2009 om 16:09

Pokemon

Pikachu,

Ik ben erg bij met de Pokemonkaarten. Ik word er ook wel eens gek van, daar niet van, maar het is een leerzame voorschool voor omgaan met geld. Zolang ze alleen maar kaarten voor kaarten ruilen, maak ik er geen probleem van. Hiermee wil ik zeggen dat ik jouw probleem niet de schuld van die kaartjes vind. Diefstal is diefstal en daar zou ik hard tegen optreden. Een flinke preek met straf toe. Voor Jetje dus. Jetje heeft gestolen van Pietje en met Jantje heb je niets te maken. Je hebt je verhaal aan zijn moeder verteld en zij moet daar maar mee doen wat zij wil.
Groetjes,
Laminaat

koentje

koentje

21-08-2009 om 16:32

Tja...

ik vind ook dat je jetje volledig zelf verantwoordelijk moet laten zijn voor haar daad.
Met JaNTje heb je niks te maken, voor hetzelfde geld had ze ze aan weet ik veel wie doorgegeven wat je niet kan achterhalen.
Naar Jetje toe is het ook handig om te laten weten dat zij, en alleen zij dit moet terugbezorgen/betalen!

Pikachu

Pikachu

21-08-2009 om 17:10

Ben het er wel mee eens

Op zich ben ik het er wel mee eens dat ik niets met Jantje en zijn moeder te maken heb en dat Jetje er gewoon zelf voor verantwoordelijk is. Maar als ik zou merken dat één van mijn kinderen iets van een ander kind aanneemt en WEET dat het niet eerlijk gekregen is (Jantje wist dat en heeft dat ook tegen zijn moeder gezegd)dan zou ik er toch voor zorgen dat mijn kind het terug gaf aan de rechtmatige eigenaar. Kennelijk denkt de moeder van Jantje daar niet zo over. Dat is dan wel een beetje frustrerend omdat je zelf daar een andere kijk op hebt. Je wilt dat ook aan je kinderen meegeven en dan zien ze nu dat een ander daar anders over denkt. Maar dat is een hele andere discussie.

MaximeM

MaximeM

21-08-2009 om 17:46

Helaas

Hoi,

Je kan je helaas niet met andermans opvoeding bemoeien. Blijkbaar is de moeder van Jantje een type die vind dat haar zoontje Noooooit iets fouts doet en gelooft ze hem dus op zijn woord. Daar kan jij helaas niets aan veranderen, dat moeten Jantje en zijn moeder samen uitzoeken, ze zal er zelf op een gegeven moment wel achterkomen dat haar Jantje niet altijd eerlijk is.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.