Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tessss

Tessss

04-11-2010 om 16:21

Dochter (11) vreet de snoeppot leeg..

Mijn dochter is een echte zoetekauw. Heeft ze niet van een vreemde; ik heb zelf ook een snoepverslaving. Ik snap dus wel wat ze doet, maar vind het toch niet leuk.
Zodra ik ze een uurtje alleen thuis is, plundert ze de snoeppot. Ze neemt niet 1 snoepje, niet 2, nee, ze gaat net zo lang door tot er nog 3 snoepjes over zijn. En als de pot dus bij de start vol zat, eet ze zo een hele zak snoep op (op 3 na).
Nou is ze zo dun als een lat, en ik ben er zelf ook nooit dik van geworden, dus wat dat betreft maak ik me niet echt zorgen. Maar gezond is het natuurlijk niet, om nog maar niet aan haar gebit te denken.

Ik weet echt niet hoe ik haar hier af kan brengen (het is mij immers zelf ook nooit gelukt). Ik ga nu al zover dat ik zakken snoep voor haar verstop! Maar daar komt ze natuurlijk op een gegeven moment achter. Geen snoep aanschaffen kan het probleem tijdelijk verhelpen. Maar ik weet uit eigen ervaring dat ze dan op een gegeven moment zelf haar zakgeld (stiekem) gaat versnoepen (deed ik vroeger zelf ook tenslotte).

Iemand tips om haar (op een leuke manier?) betere snoepmanieren aan te leren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen leuke manier

Hier geen leuke manier van oplossen, maar het heeft wel gewerkt. Onze oudste (14) eet ook geregeld de snoeppot leeg. Laatst ook weer, net de pot gevuld met snoep die ze allemaal lekker vinden en meer dan de helft was op. Ik heb hem per direct zijn fiets laten pakken en langs 2 winkels laten gaan om precies die zakken te kopen. Ik was het zo zat dat steeds waarschuwen ed. niet hielp. Sindsdien moet ik zeggen dat hij best nog wel wat snoepjes pakt als ik weg ben, maar niet meer zoveel als eerst en houdt er nu rekening mee dat andere ook graag iets lusten. Helaas koopt hij van zijn zakgeld ook regelmatig snoep, maar dat is weer een ander verhaal...

Dus een leuke manier is het niet, maar werkte hierw el.

Groet, Pinkelot

Achter slot ende grendel en voorlichting

Mijn moeder had een kastje met een slot erop, daar zat alles in. Konden we er niet bij. Wat ik zou doen, is dan ook een slot op een kastje zetten en dan voor haar wat snoep, koekjes of wat dan ook in een gepaste hoeveelheid achterlaten. Mag ze dat opeten.
Verder zijn er op intyernet en via Postbus 51 vast wel leerzame fimpjes en misschien ;euke workshops oid te vinden om je dochter in te lichten over wat snoepen met haar gebit doet. En dat ze er nu niet dik van wordt, wil nog net zeggen dat dat later niet gebeurt, en dat is echt niet leuk.
Succes, en laat wat van je horen!

koentje

koentje

07-11-2010 om 12:38

Oh ja en....

zakgeld mag niet besteedt worden aan snoep hier. Zou hij dat wel gaan doen dan gaat echt alle zakgeld alleen in overleg uitgegeven worden. Anders dat ook maar achter slot!!!

Niet meer kopen?

Of als dat te drastisch, c.q. door jou zelf niet op te brengen is, zou je ook kunnen minderen. En gewoon niks nieuws in huis halen als alles op is. Dan maar een halve week zonder snoep.

Chris

Gebit

Natuurlijk is snoepen niet goed, maar voor haar gebit is het beter dat ze in een kwartier de hele snoeppot leeg eet, dan dat ze de hele dag door elk uur één snoepje neemt...

Zakgeld en snoep

waarom mag je kind geen snoep van zijn zakgeld kopen. En
mag hij dit niet zelf bepalen?
en mag hij ook geen snoep kopen van bijv. zijn verjaardagsgeld.

Kinderen kopen nou alleen maar graag snoep, althans sommige...

Sandra Schonig

Sandra Schonig

20-11-2010 om 11:43

Lastig

Kindere copieren vaak (onbewust) het gedrag van hun ouders. Als je dat geloofd zou het voor jou kunnen betekenen dat je misschien zelf ook kan kijken naar iemand die jou met je verslaving helpt. Ik heb het op een ander gebied ervaren dat mijn kind mij copiert (met perfectionistisch gedrag). Het hielp mij om hulp te zoeken op het gebied van familieopstellingen. Die kijkt of jij misschien ook iets meedraagt uit je familie (onbewust) waardoor jij ook nu lastig van je verslaving afkomt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.