Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bertje1

bertje1

11-06-2012 om 21:46

Dochter blijft hangen in harry potter

hahah wat een titel; ze vindt de boeken zo leuk, dat ze ze al 4x gelezen heeft; ik ken het van mezelf, maar het wordt tijd voor iets nieuws (en misschien iets volwasseners) maar leuk... nog ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

11-06-2012 om 22:33

Hoe oud?

Is ze? Je vindt dat ze iets volwasseners moet lezen, maar wil ze dat zelf ook?
Hier overigens ook een dochter die erg van Harry Potter was, maar dan vooral de films Ik vind het dus al erg knap dat je dochter alle boeken al heeft gelezen, de mijne kwam niet verder dan deel 2. Zij leest nu vooral Hoe overleef ik boeken en de Dat heb ik weer-serie van Carry Slee. Of dat nou volwassener is weet ik niet, maar vooral echte meidenboeken.

Harry

Mijn dochters hebben Harry Potter ook vele malen herlezen. Is toch niet erg? Na Harry zijn ze overgedaan op de Twilight serie, ook die wordt telkens herlezen. Nu zijn ze in de ban van de Hongerspelenserie. Tussendoor lezen ze ook nog wel allerlei andere boeken, maar die drie series lipen als een rode draad door hun leesleven.

skik

Keun

Keun

12-06-2012 om 10:53

Idem

Heel toevallig, of misschien is het wel een logisch vervolg maar ook mijn dochter leest keer op keer, naast een heleboel andere dingen, Harry Potter, de Twilight Saga en de Hongerspelen. Hongerspelen vond ikzelf trouwens ook heel erg goed. De andere 2 heb ik niks mee.
Misschien moet je het daar dan eens in gaan zoeken?

Een oudje

Heeft ze Meester van de Zwarte Molen al gelezen? In mijn herinnering veel enger dan HP, maar ja, die las ik zo'n 20 jaar later pas dus dat is moeilijk vergelijken. Hoe dan ook: een goed boek, ik meen dat de auteur Preussler heet.

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

12-06-2012 om 12:30

Temet

Jee, dat boek had ik verdrongen denk ik! Inderdaad erg spannend (ik kan me niet herinneren dat ik het eng vond, wel heel spannend), en zeker een aanrader!
van Wiki: Meester van de zwarte molen (oorspronkelijke titel: Krabat) is een jeugdboek uit 1971 van de Duitse kinderboekenschrijver Otfried Preußler.

bertje1

bertje1

12-06-2012 om 13:38

Dank

ze is bijna 11, ik vind het niet erg als ze iets vaak leest, maar ik denk dat ze gewoon niets anders weet, dus.. dank voor titels (ook van uit onderste draadje).

Hopelose job

Hopelose job

12-06-2012 om 17:58

Het leven van een loser.

De titel is een goede,
ook John marsden is heel goed met morgen toen de oorlog begon, ik weet alleen niet hoe oud je dochter is want dit is best wel een 11 plus boek.
Voor wat jonger (ca. groep 5) is geronimo heel leuk...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.