Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
even anoniem

even anoniem

28-08-2011 om 17:03

Dochter dwars na verblijf schoonouders

Mijn dochter zit over het algemeen lekker in haar vel, kan zich prima vermaken. Heel de vakantie lekker gegaan. Ze is afgelopen week weer bij opa en oma geweest, omdat we allebei werken en dochter is daarna alweer 2 dagen heel bruaal, vervelend en dwars!
Als het mevrouwtje even niet zint, gaat ze stampvoetend naar boven. Ja, bij ons gelden nu eenmaal regeltjes en wij geven haar niet alles op commando (ik ben geen hotel!!). Opa en oma moeten wat mij betreft opa en oma kunnen zijn (afwijkende regels is geen bezwaar). Maar ze zijn iedere minuut van de dag met haar bezig en hoe leuk (lees "benauwend") dit ook is, heeft dit thuis een forse uitwerking.

Hoe ga ik hier op een goede manier mee om. Ik laat mijn dochter nu maar een beetje in haar sop gaarkoken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk dat je het al goed doet

in haar sop gaar laten koken, negeren als ze commdandeerd en als ze brutaal is aangeven dat je hier niet van gediend bent. Zal nog even een paar dagen aanhouden en dan is ze weer in haar thuisritme,even doorbijten dus

marie

marie

29-08-2011 om 10:16

Oma en opa zijn oppas?

Hallo
Het is me niet duidelijk geworden of dit een eenmalige "vakantieloggeerpartij" was of dat oma en opa vaste oppas zijn. Je hebt het namelijk over: "weer bij opa en oma geweest, omdat we allebei werken".
Als het niet zo vaak gebeurt zou ik zeggen laat haar in haar eigen sop gaarkoken. Als dit iets is wat regelmatig terug gaat komen, zou ik zeggen om toch maar eens met opa en oma te overleggen over hoe ze de dagen bij hun doorbrengt.
En anders toch maar stoppen met opa en oma als oppas en je dochter naar de BSO doen?
Succes

100%mama

100%mama

29-08-2011 om 14:49

Sop gaar koken en beetje sturen

Hier hadden we hetzelfde probleem. Als zoonlief bij oma was geweest kwam hij al mopperend thuis en had een humeur om op te schietn omdat hier dingen "moesten" en bij oma alles op zijn wenken bediend werd. In het begin ging ik er tegenin, maar nu haal ik hem op en al sik ook maar 1 pruillipje zie omdat ik weet ik niet wat niet voor hem doe zeg ik heel liefjes tegen hem "ik begrijp dat je het fijn vind dat iemand je op je wenken bediend, maar nu gaan we weer naar huis en daar is het echte leven". De eerste keren toch proberen om dwars te zijn, maar zijn gedrag heb ik genegeerd en enkel gezegd "weet je nog wat mama in de auto tegen je gezegd heeft?" maar nu zegt hij het zelf al als hij een drama king moment heeft na bezoek aan oma!

even anoniem

even anoniem

30-08-2011 om 18:01

Opa en oma zijn geen vaste oppas

Even als antwoord op de vraag van Marie: opa en oma zijn geen vaste oppas, we hebben het goed geregeld, alleen soms heeft de een toch net nog een vergadering of afspraak die niet verschoven kan komen (komt zo'n 1 x per 6-8 weken voor.
Het antwoord van 110% mama zal ik ook eens uitproberen, en daarbij bij onze deur zie ik geen bordje "hotel" (ze kan nu toch lezen).

Ik moet zeggen dat ze nu al weer veel beter te genieten is en weer weet waar onze grenzen liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.