Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
elinde

elinde

11-03-2011 om 11:50

Dochter geslagen

mijn dochter is geslagen door een jongen in haar gezicht.

jongen ontkend en maakt er een heel ander verhaal van.
dochter is misselijk, duizelig en heeft moeite met dingen.

wat moet ik nou hiermee??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

11-03-2011 om 11:53

Naar

de huisarts natuurlijk.
Dat lijkt me het belangrijkste nu.
Eventueel in een later stadium aangifte gaan doen bij de politie als je dochter dat wilt.

naar de huisarts en daarna aangifte doen want dit is mishandeling.

elinde

elinde

11-03-2011 om 12:22

ik ben gelijk naar de huisarts geweest. geen blijvende schade in ieder geval.

politie had ik geinformeerd ivm achterhalen gegevens van kind.

kind is 12 die heeft geslagen.
moeder van kind die heeft geslagen geeft aan dat kind niet heeft geslagen.
nu is uiterlijk niet veel meer te zien.
vind het zo lastig

Jolanda123

Jolanda123

11-03-2011 om 12:23

Melding

Maak dan melding van dit gegeven bij de politie.

Mocht er in de toekomst nog zoiets gebeuren, dan is de politie op de hoogte van dit gebeuren, en kun je dan altijd nog besluiten wat je wil doen.

Gr.

Ooievaar

Ooievaar

11-03-2011 om 18:35

Wat je nou moet doen

Elinde: "wat moet ik nou hiermee??" Antwoord: niet zoveel. Jouw kind heeft geen blijvende schade en er is niet zo veel meer van te zien,zeg je zelf. Je bent daar niet blij mee, maar je blijft roepen dat je het "zo lastig vindt". Wat is er nu precies zo lastig? Ik zie niks lastigs. Ik vrees dat veel kinderen weleens vechten. Ze kennen hun grenzen nog niet zo goed. Daar zijn het kinderen voor. Ze moeten nog leren dat slaan niet kan. Want kinderen moeten dingen leren.
Die suggesties over naar de politie gaan vind ik daarom van een ongehoorde hysterie. Een kind van 12 zou een ander kind hebben geslagen, er is geen aantoonbare schade en dan gaan we naar de politie. Bizar.
In zulke gevallen is het een goed idee om het incident niet onnodig op te blazen, met de andere ouder te gaan overleggen (zelf en niet via de politie), met je dochter te bespreken waarom ruzies uit de hand lopen en haar uit te leggen wat je dan kan doen. Klaar alweer. Over tot de orde van de dag.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2011 om 22:49

Hangt af van de aard van de situatie

Ik ben het met Ooievaar eens dat het wat hysterisch is om gelijk naar de politie te stappen. Ik kom altijd met praktijkvoorbeelden: Mijn dochter is een keer de bosjes in geduwd en flink bang gemaakt door een vreselijke meid. Mijn man is naar haar moeder gestapt. Dat vind ik toch het meest logische in zo'n situatie.

Wat een onzin zeg

ik reageer op een posting warin een kind een zo danige klap krijgt dat het misselijk, duizelig is en moeite heeft met dingen.

Ik heb verder geen idee hoe oud het kind is wat geslagen is en hou oud het kind is wat geslagen is. Verder weet je helemaal niet of die jongen bekend is, dus kan je niet even er vanuit gaan (lekker invullen hier zeg) dat je even naar de ouders loopt om je gram te halen.

Kom zeg, als iemand een klap krijgt waardoor het misselijk en duizelig is dan is dat niet een speels tikje geweest. Kijk dat er vervolgens een andere posting komt van Elinde waarin alles wat meer genuanceerd omschreven wordt kan ik niet helpen.

elinde

elinde

12-03-2011 om 07:51

Reactie

wat ik lastig vind is dat de jongen hier erom bekend staat een kort lontje te hebben. zonder echte aanleiding dochter zo hard heeft geslagen dat zij nu nog last van heeft. klasgenoten dochter waren niet verbaasd toen ze hoorden om wie het ging. zijn trouwens nog basisschoolleerlingen oudste groep. ze is rondom haar slaap is geslagen. het was niet even stoeien of een speels tikje. aanleiding was er ook niet concreet. hij werd boos en daarom sloeg hij. ik vind dat je van elkaar af hoort te blijven. een klap uitdelen, zoals die jongen heeft gedaan vind ik toch niet normaal. zelfs buitensporig. aangifte doen vind ik wel te ver gaan momenteel, maar ga wel voor een melding. soms is er uiterlijk misschien niet iets te zien, maar wie weet.

van inschakelen politie heb ik uitgelegd, omdat ik gegevens van ouders niet kon achterhalen, geheim nummer, weet adres niet. heb op andere manieren proberen te achterhalen, maar kreeg nul terug.

normaal gesproken zou ik ook rechtstreeks naar ouders zijn gegaan. zie bovenstaand om reden waarom niet lukte.

elinde

elinde

12-03-2011 om 07:56

Uiterlijk

ik bedoelde met uiterlijk niets te zien dat zij geen dikke bult heeft, alleen wel afdruk van hand nog licht en blauwe plek. gehoor was niet beschadigd volgens huisarts.
duizeligheid, misselijkheid, wankeligheid nog wel.
kon aantal dagen aanhouden.

ondanks leeftijd van 12 jaar, vind ik gewoon dat het echt niet kan.
en hoe moet ik aan mijn dochter uitleggen dat een ruzie uit de hand kan lopen, als er niet eens echte ruzie was. zij stond schijnbaar in de weg en heeft dat moeten bekopen met een keiharde klap in haar gezicht. ik zou niet weten hoe ik dat moet uitleggen dat dat dan maar wel eens kan gebeuren!

Jade

Jade

12-03-2011 om 10:01

Elinde,

dan zou ik toch naar de politie gaan. Het onder de mat vegen zoals Ooievaar doet vind ik niet kunnen. Ben benieuwd wat Ooievaar zou gaan doen als haar eigen kind een andere kind zo´n misselijke klap zou geven, gewoon omdat dat kind in de weg stond.

Ruzies komen voor tussen kinderen, dat weet iedereen wel, maar een dusdanige klap krijgen (er was niet eens een ruzie) dat ze er nu nog last van heeft vind ik een reden om naar de politie te gaan (dit zeg ik nu omdat je geen contact met de ouders kunt krijgen). Laat de polite het dan maar uitzoeken.

mirreke

mirreke

12-03-2011 om 13:08

En als die jongen nou bv. autisme heeft?

Ik zou echt niet naar de politie gaan. Kinderen in groep acht, kom nou. Ik zou naar school stappen, juist omdat je er zo mee zit. En daar bespreken wat je ermee zou kunnen. Wellicht kan een meester of juf helpen dit bespreekbaar te maken en uit de wereld te helpen.
Ik vind het idd behoorlijk hysterisch om de politie erbij te halen, en schrik er echt van men het eigenlijk al als een logische stap begint te zien.
HEb je zelf met die moeder gesproken, of heb je alleen maar gehoord dat die moeder zegt dat zoon het niet heeft gedaan?
Ik denk dat een kind, hoe dan ook, natuurlijk wel moet worden geconfronteerd met zijn daden, het is in beider belang dat dit soort dingen niet gebeurt. Ik denk ook dat je dochter de gelegenheid moet krijgen om te vertellen wat het met haar heeft gedaan, voor haar verwerking en ook voor die jongen. Ik kan echter niet duidelijk krijgen of hij ook op de school van je dochter zit.
Als het niet via shcool kan, omdat hij daar bv. niet op zit, zou ik toch naar zijn huis gaan en het gesprek aangaan. En als dat niet mogelijk lijkt te zijn, dan zou ik het via de wijkagent proberen, maar dus niet om aangifte te doen, maar om het gesprek mogelijk te maken.
Ik hoop dat het snel beter gaat met je dochter.

elinde

elinde

12-03-2011 om 13:16

Ik heb

inmiddels met moeder gesproken. en had politie ingeschakeld (wijkagent uiteindelijk geworden) juist om gegevens te achterhalen, omdat de school van de jongen zich er buiten wilde houden. wat ik begrijp trouwens aangezien het buiten schooltijd afspeelde. ze zitten niet op dezelfde school trouwens.

hij heeft geen autisme of iets dergelijks. gewoon een kort lontje net als zijn broertje.

als je kijkt bij eerste posting heb ik daar geen leeftijden bij gezet. stel dat het een jongen van 18 was die een klein kind heeft geslagen dan zou ik wel aangifte hebben gedaan bv.

ik heb politie ingeschakeld, omdat ik dus zelf niet achter gegevens van ouders kon komen!

Valkyre

Valkyre

12-03-2011 om 14:54

Hersenschudding?

De klachten van je dochter klinken als een lichte hersenschudding. Dat moet toch echt wel een flinke klap zijn geweest. Ik denk dat je goed gehandeld hebt - geen aangifte, maar de wijkagent is wel op de hoogte, en je had nu eenmaal geen andere mogelijkheid om in contact te komen met zijn ouders.

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet normaal is, slaan op die leeftijd. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik een heel verbaal kind heb...

mirreke

mirreke

12-03-2011 om 17:18

Zo goed?

Ben je tevreden, na het gesprek? Of zei die moeder in dat gesprek dat zoonlief het niet had gedaan? Dat zou ik wel erg vervelend vinden, trouwens. Kun je gelijk iets gaan uitleggen over liegen...
Nee. Slaan is niet echt normaal gedrag, maar daar zijn het ook kinderen voor, ze zijn op weg naar de volwassenheid, ze zijn het nog (lang) niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2011 om 22:32

Elinde

Als je niet weet, zoals in jouw geval, waar de ouders wonen dan snap ik eigenlijk wel dat je naar de politie bent gegaan. Je moet toch wat.

Ooievaar

Ooievaar

13-03-2011 om 16:15

Wat ik zou doen

Jade schrijft: "Ben benieuwd wat Ooievaar zou gaan doen als haar eigen kind een andere kind zo´n misselijke klap zou geven, gewoon omdat dat kind in de weg stond."
1. Nagaan wat er nu precies is gebeurd. 2. Mijn klappen uitdelende zoon tot de orde roepen met uitleg 3. Mijn klappen uitdelende zoon zijn diepe excuses laten aanbieden aan het slachtoffer 4. Met de vader of moeder van de geslagene overleggen over de schade en indien van toepassing vergoeden (tanden, kleding enz.)
Hoezo?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.