Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tine

Tine

08-04-2010 om 09:09

Dochter heeft geen vriendinnetjes

Hoi, ik (mv 2 meisjes van 9 en 6) ben nieuw hier en kom gelijk binnenvallen met een vraag:

Mijn dochter van 6, groep 3, vindt het niet leuk dat ze maar 1 meisje heeft dat wel met haar wil spelen. Dat meisje loopt nogal vaak de boel te manipuleren op een manier die niet leuk is (heb ik thuis gemerkt, toen ze hier kwam spelen). Mijn dochter is nogal jongensachtig in haar gedrag, zeggen sommige volwassenen om me heen: zoekt grenzen op, ruw spelen etc.. Meisjes zijn misschien daardoor een beetje bang voor haar (?), jongetjes 'vinden alle meisjes stom'. En zo zit zij dus vaak alleen. Heeft een van jullie misschien suggesties hoe mijn dochter weer wat vriend(innet)jes kan krijgen?

Tine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Talia

Talia

08-04-2010 om 10:27

Aanvullen

Misschien kun je haar voorstellen een sport of hobby te zoeken waar kinderen ook meer fysiek bezig zijn, ik denk bijvoorbeeld aan judo of scouting. Dan treft ze kinderen die spelen zoals zij is, kan ze daar ook wat vriendschappen opdoen.
Verder zou ik dit ook bij haar juf of meester aankaarten. Die kan natuurlijk geen vriendschappen maken, maar wel eens meekijken met wie het best goed klikt en wanneer het niet lekker loopt. Dan krijgt je dochter misschien wat meer kansen om nieuwe contacten op te doen en ook tips om zo te spelen dat anderen graag met haar spelen (ik bedoel NIET dat ze helemaal anders moet worden, maar ruw spelen en grenzen opzoeken kan lastig gevonden worden door leeftijdsgenoten).

de leerkracht wat helpen met koppelen. Verder heeft het zin om met andere moeders op het plein gezellig wat te kletsen. En ook eens aan je dochter te vragen met wie ze in de pauze speelt en dan haar zelf dat kindje eens uitnodigen bij jullie.

Moek

Moek

08-04-2010 om 15:38

Mijn dochter

Mijn dochter is gek genoeg juist nogal meisjesachtig, maar houdt wel van bomen klimmen, modder, slakken en wormen vangen etc. Zij heeft al jaren twee goede vrienden. De laatste tijd (ze is 10) komen er ook wat meisjes bij en trekt ze af en toe modieuze kleren aan, maar de twee jongens blijft ze trouw (en zij haar).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.