Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter kan r niet zeggen

Hallo,
Onze dochter van bijna 5 in augustus kan de r niet zeggen.
Volgens juf iets om naar te kijken in de vorm van logopedie.
Komt dit vaker voor?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Normaal, vziw

neus ook nog even op de algemene pagina's van OOL en de vraagbaak Kindertaal, daar staat vast ook een hoop. Maar volgens mij is het volkomen normaal, de r is een berucht struikelblok en het is vziw nog niet verontrustend als een kind dat met 5 jaar niet kan.

Maar bel anders gewoon eens een logopediepraktijk, dan kunnen ze je dat vast wel vertellen.

Praat je dochter verder wel goed en duidelijk?

Groeten,

Temet

annemir

annemir

05-06-2011 om 10:22 Topicstarter

Toch....

dus toch he...ik had zelf ook het idee dat bepaalde letters normaal waren maar volgens juf is het zorgelijk..

Logopediste

ik heb laatst een logopediste aan de telefoon gehad voor mijn zoon van bijna 4 met hetzelfde, zij vertelde mij dat de r de moeilijkste klank is voor kinderen en tot 6 jaar is dat geen probleem, als je je toch zorgen maakt kan je een afspraak maken zodat ernaar kan worden gekeken en eventueel wat oefeningen.

Gr. Zabkze

Vic

Vic

05-06-2011 om 12:54

Groep 2

Over het algemeen worden alle kinderen uit groep 2 op school gezien door een logopediste. Als dat bij jullie niet gebeurt, zou ik even zelf een afspraak maken. Ik denk overigens dat het allemaal wel losloopt. De 'r' hoeven kinderen pas te kunnen zeggen als ze (bijna) 6 zijn. Dat zou de juf ook moeten weten.

annemir

annemir

05-06-2011 om 22:01 Topicstarter

Bedankt!

oke, ik ben gerustgesteld. ze is nog geen 5 dus we hebben nog even.

nieuwe juf, net van de opleiding...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.