Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Clementine

Clementine

11-03-2011 om 11:24

Dochter mee naar borrel werk?

Binnenkort heb ik een soort borrel/samenzijn van mijn werk. Er zijn meerdere collega's die hun kind(eren) meenemen. Mij leek het ook wel leuk om mijn dochter (8 jaar) mee te nemen. Je hebt al meer over elkaars kinderen gehoord, en zou dus leuk zijn om ze een keer te zien.
Nou heb ik dat aan mijn dochter verteld, dat we daarheen gaan, dat we maar een uurtje blijven (terwijl het 4 uur duurt eigenlijk), maar mijn dochter wil ab-so-luut niet mee en maakt er een hoop heibel van.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Gewoon verlangen dat ze meegaat, en dan misschien de kans dat het alleen maar heel vervelend gaat daar op die borrel? Of toch maar oppas regelen voor haar en alleen gaan?
Clementine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolanda123

Jolanda123

11-03-2011 om 11:45

Dochter thuislaten

Zij blij, jij ontspannen op je borrel.

Als je je dochter toch wil laten zien, nodig de mensen die je leuk vind met hun kinderen dan een keer op een zondagmiddag uit, om gezellig naar het park te gaan of zo.

Ik zou er persoonlijk niet over prakkizeren om zoon of dochter mee te nemen.
Borrelplaatsen zijn gemiddeld genomen niet de plekken die ingericht zijn op kinderen, en de kans is groot dat ik dan de hele tijd met de kinderen bezig zou zijn.

Maylise

Maylise

11-03-2011 om 12:20

Clementine

Afgezien van of het werkelijk een goed idee is om haar mee te nemen zou ik het nu toch wel doorzitten. Het is ook belangrijk om haar te leren dat ze soms toch echt iets moet doen waar ze zelf geen zin in heeft om een ander een plezier te doen. Daarnaast valt het allemaal misschien wel 100% mee. Het is ook een soort drempel waar ze misschien over heen moet. In elk geval zou ik mijn plannen niet door een 8 jarige laten wijzen. Wat betreft misdragen op de borrel, ik weet niet of ze dat vaker doet als ze haar zin niet krijgt maar in dat geval zou ik haar van te voren vertellen wat ongewenst gedrag is en wat de consequenties van zulk ongewenst gedrag zijn. Ik zou me in elk geval niet door een 8jarige laten manipuleren wat dat betreft.

Wel zou ik proberen om op een ander rustiger moment eens met haar te praten over waarom ze er zo tegenop zit. Is ze heel erg verlegen? Lijkt het haar eng? Wat lijkt haar dan eng? Bang dat het saai is? Zo'n soort gesprekje en dan blijkt misschien dat haar weerzin door wat simpele maatregelen makkelijk is weg te nemen.

*bella*

*bella*

11-03-2011 om 13:13

Nee, waarom?

Mijn kinderen ergens mee naar toe nemen waar ze absoluut geen zin in hebben, doe ik alleen maar met een goede reden. Die lees ik nu niet. Dus nee, ik zou haar zeker niet meenemen. (en niet om toestanden te voorkomen, maar gewoon, om haar wil te respecteren)

liora

liora

11-03-2011 om 15:25

Eens met bella

Je kunt je dochter ook respecteren door haar niet te dwingen iets tegen haar zin te doen. Dan laat je je toch niet manipuleren?

Fiorucci

Fiorucci

11-03-2011 om 17:35

Thuis laten

Hen leren dat sommige dingen er nu eenmaal bij horen bewaar ik voor belangrijker gelegenheden, zoals huwelijken, opa die jarig is en dat soort dingen. Een borrel op mijn werk zou daar niet onder vallen.

Clementine

Clementine

11-03-2011 om 19:45

Besloten om haar niet mee te nemen.

Inmiddels heb ik besloten om haar niet mee te nemen. Voor haar én voor mezelf. Voor beiden is dat relaxter denk ik.
Inderdaad bij een familiegelegenheid is het een ander verhaal, dan moet het gewoon, maar dit moet niet persé. En voor haar zou het inderdaad niet echt leuk zijn, vrees ik.
Bedankt voor jullie reacties.

Clementine

Clementine

11-03-2011 om 19:45

Besloten om haar niet mee te nemen.

Inmiddels heb ik besloten om haar niet mee te nemen. Voor haar én voor mezelf. Voor beiden is dat relaxter denk ik.
Inderdaad bij een familiegelegenheid is het een ander verhaal, dan moet het gewoon, maar dit moet niet persé. En voor haar zou het inderdaad niet echt leuk zijn, vrees ik.
Bedankt voor jullie reacties.

Tja

Als zij geen zin heeft zou ik haar echt niet meenemen hoor. Dan maakt ze daar mss stampei en dan zit je. Lekker thuis laten met oppas uiteraard!!
Volgende keer wil ze mss wel!!

groetjes van LuNa

Maylise

Maylise

14-03-2011 om 15:07

Luna

Ik zou zelf mijn kinderen waarschijnlijk ook de keuze hebben gegeven tussen wel of niet meegaan. Ik zou het in dit geval vinden dat ze de vrij keuze hadden. Echter ik ben het niet eens met bijvoorbeeld jouw redenatie. Ze hoeft niet mee want ze wil niet en zou dan dus problemen veroorzaken en wie weet wil ze de volgende keer wel mee? Dan geef je een 8jarige wel heel veel macht. Ik laat een 8jarige niet mijn agenda bepalen. Als ik ergens heen wil met kind dan gaat kind mee ook al heeft kind geen zin. En met 8 jaar hebben ze allang door dat de boel vervolgens saboteren een heel slecht plan is. Daar kan je als peuter nog (een beetje) mee weg komen maar op die leeftijd al lang niet meer. Dan zijn dat soort grenzen hopelijk allang duidelijk.

Ah neee

geen kinderen mee naar werkborrel. Ook al praat je wel eens over je kinderen, dat betekent nog niet dat collega'
s ze enorm graag in het echt willen zien!

Het is een borrel voor collega's. Niet voor kinderen.
Please!

Kinderen mee naar iets waar ze geen zin in hebben

dat moeten ze inderdaad leren. Helemaal mee eens. Je kunt in het leven niet uitsluitend doen waar je zelf zin in hebt.

Maar een borrel voor collega's is niet bedoeld voor kinderen.

Ze kan nog genoeg naar eigen werkborrels, later

liora

liora

15-03-2011 om 10:21

Bromvlieg

Ik vind het heel leuk om kinderen van collega's te zien.

*bella*

*bella*

15-03-2011 om 23:05

Pelle

Nou, volgens mij moeten kinderen al best genoeg dingen doen waar ze geen zin in hebben. Omdat dat vaak ook zo uitkomt, net zoals ik dingen moet doen waar ik geen zin in heb omdat dat zo uitkomt. Maar heb ik ergens geen zin in en hoeft het eigenlijk ook niet, waarom zou ik het dan doen?
Tsja, en als je het idee hebt dat kind wel wil maar niet goed durft dan heb je wat mij betreft gelijk een goede reden te pakken om het wel te doen. Maar zonder goede reden? Nee.

Dat je als ouder naar school- en sportdingen gaat

is compleet wat anders dan dat je je kind meeneemt naar dingen van je werk, die trouwens voor de werknemers (!) georganiseerd zijn.

Als ouder op school kom je als ouder-van.

liora

liora

16-03-2011 om 13:43

Bromvlieg

Wat vind je er zo erg aan als een collega een kind meeneemt naar een borrel? Vind je kinderen stom?

amk

amk

16-03-2011 om 20:19

Gut

als ik geen opvang kan vinden, vraag ik aan de jubilaris of het bezwaarlijk is als ik mijn kind mee neem. Zeker toen ze nog jonger was. Heeft hilarische tafrelen opgeleverd.
Afscheid van collega waar een acteur was ingehuurd.
Collega was directeur veiligheid. Acteur gaat op een stoel staan en mijn dochter zegt hoorbaar tegen mij: "mama, dat mag toch niet dat is gevaarlijk!

Er zijn hier vaker kinderen bij borrels omdat dat handig is ivm opvang. Het is maar net hoe de relatie met de jubilaris is.

'vind je kinderen stom?'

oef, dat is vloeken in de kerk

Ik ben niet buitengewoon geinteresseerd in de kinderen van collega's, eerlijk gezegd. Mijn eigen kinderen vind ik gewoon het leukste en dat geldt naar mijn idee voor alle ouders
Dat verklaart meteen waarom 'kinderen op het werk' wat mij betreft niet hoeft. Ze staan als ze meekomen al gauw op een of andere manier in het middelpunt van de belangstelling en dat verandert zo'n onderlinge nadere kennismaking/netwerkbijeenkomst. Dat hoeft niet vreselijk te zijn, maar als het gewoonte wordt dat de meesten kinderen meebrengen, dan verandert het karakter van zo'n activiteit.

Ik vind het gewoon genoeg om op een collegaborrel met collega's te praten en die beter te leren kennen.

Tirza G.

Tirza G.

24-03-2011 om 16:54

Leuk

Ik werk voor een organisatie die uitermate kindvriendelijk is. Bij alle vergaderingen, symposia, overleggen en trainingsdagen zijn kinderen aanwezig. En verdomd, het zijn net mensen. Ik ben toevallig net terug van het meerdaags overleg van de internationale raad van bestuur in de VS en het was voor het eerst in 15 jaar dat ik geen kinderen in de Board-room heb gezien.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.