Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter niet uitgenodigd op feestje; ben ff benieuwd.

Zoals de titel al zegt; ik ben even benieuwd naar jullie mening. Mijn dochter van 5,5 is niet uitgenodigd op het kinderfeestje van haar neefje dat 5 wordt. Ze zien elkaar iedere week bij opa en oma, logeren soms bij elkaar en kunnen heerlijk spelen samen. Nu bleek dat neefje geen meisjes op zijn feestje wilde en ook zijn beste vriendje mag niet komen van hem. Schoonzus vertelde dat dat echt zijn mening is en heeft het zo gelaten. Ik vind het jammer dat mijn dochter niet mag komen (ze weet het nog niet, maar vroeg van de week wel wanneer zijn feestje is) en ik vraag me af of ik daar mee eens zou zijn als mijn dochter haar neefje (of beste vriendinnetje) niet uit zou nodigen. Juist omdat ze nog zo klein zijn en meningen per uur kunnen veranderen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jillian

Jillian

05-03-2012 om 17:02

Van mij

Van mij zouden ze wel hun beste vriendje uit moeten nodigen en het neefje/nichtje waar ze vaak meespelen.
Beste vriendjes komen gewoon ook al is er net een akkefietje geweest.
Neefjes/nichtjes waar ze vaak mee spelen en die in de buurt wonen komen ook.
Geen jongens of geen meisjes op feestjes uitnodigen doe ik niet aan. Speel je normaal leuk met elkaar dan is dat geen reden om iemand niet uit te nodigen.
Ik ben zeker bij jonge kinderen nogal sturend in wie ze uit nodigen. Er is best plaats voor spontane uitnodigingen maar liever een kind extra dan een goed vriendje teleurstellen.

amk

amk

05-03-2012 om 18:31

Nee

ik zou ook geen neefjes/nichtjes uitnodigen, die komen idd gewoon op het familie feest.
Mijn dochter komt ook niet op het feestje van 1 van haar beste vriendjes, hij ook niet op dat van haar.

Vriendjes waar normaal wel veel meegespeeld wordt die zou ik dan wel weer uitnodigen.

PITI

PITI

05-03-2012 om 20:29

Hier ook gehad met vrienden

Hier niet gehad met neefje maar wel met vrienden. Onze zoon was 4 maanden eerder 5 geworden en omdat ze regelmatig wilden afspreken rond de verjaardag mijn zoon hebben we eigenlijk gestimuleerd hem ook uit te nodigen op zijn kinderfeestje.
4 maanden later was het afspreken minder geworden en wordt mijn zoon niet terug gevraagd. Mijn zoon mocht op dat moment (nu is dit niet meer) op 1 feestje terugkomen van degene die hij zelf had uitgenodigd.

Ik ben dus van mening of je nu familie of vrienden bent als je op een feestje geweest bent, vind ik het wel netjes dat je je kind stimuleert een ander terug uit te nodigen, wanneer ze met elkaar afspreken of spelen. Wel is dat moeilijk omdat sommige kinderen op heel veel feestjes mogen komen en je dan niet alle kinderen terug kan vragen.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

06-03-2012 om 08:48

Ik denk

Dat ik wel het beste vriendje zou stimuleren, maar een neefje of nichtje zou wat mij betreft bij een familiefeest horen. Hier ook zo'n verschil tussen neefje en nichtje, alleen wonen ze mijlenver uit elkaar (wij oosten van het land, zij in zeeland), dus kinderfeestje is sowieso geen optie. Hier hadden we het aan de hand met een ander vriendinnetje (dochter van vrienden van ons), zij hebben er ook voor gekozen om schoolvriendinnetjes/ vriendjes voor het feestje uit te nodigen en dochter voor het feestje met familie/ vrienden. Ik kon me daar heel prima in vinden eigenlijk.Ik zal dit vriendinnetje dan ook niet uitnodigen voor haar feestje, maar wel het familie/vriendenfeest. En dan spelen ze ook heel leuk samen. Qua jongens/ meisjes zie ik dat verschil trouwens ook wel. Neefje en dochter spelen heel leuk, maar ze gaan nu ook verschillende interesses krijgen (ze zijn overigens 5 en ruim 4.5). Ik denk dat op een gegeven moment ze meer gaat krijgen met haar nichtjes die nu 3 en anderhalf zijn.

Groetjes, Lynn

PITI

PITI

06-03-2012 om 09:28

Ik begrijp dat het zo overkomt. Ik was destijds onzeker omdat hij nergens op een feestje mocht komen en mijn vriendin wist dit. Nu had mijn zoon dit zelf niet in de gaten dus achteraf denk ik wel, waar heb ik me druk over gemaakt. Maar daarom begrijp ik wel dat je er mee kan zitten, ook al gaat het nare gevoel vanzelf weer weg.

Chris35

Chris35

06-03-2012 om 10:42 Topicstarter

Verschillende reacties

Leuk om te lezen hoe erover gedacht wordt. Ik ben vroeger helemaal niet opgegroeid met neefjes/nichtjes en vind het nu juist heel leuk om te zien dat dat met onze kinderen wel gebeurt en zolang het nog kan, vind ik de kinderfeestjes er wel bij horen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.