Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter opeens vet haar

Het valt mij op dat onze dochter opeens snel vet haar heeft terwijl ze dit vroeger nooit had, ze is nu net 11 jaar.
Hoe zou dit komen?
Ik dacht eerst de soort shampoo maar heb al verschillende uitgeprobeerd nu. Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

26-05-2010 om 19:09

Dat lijkt mij een gevalletje...

...puberteit!

Carmen.

vivo

vivo

26-05-2010 om 20:32 Topicstarter

Je klinkt als...

...ervaringsdeskundige!! Dus hormonen denk je?? Verder is ze alleen niet aan het puberen en heeft nog geen uiterlijke kenmerken daarvan.

Annet

Annet

26-05-2010 om 21:07

Ja hoor, vet haar kwam het eerst

Puberdochter is nu ruim 12. Het haar is nog steeds snel vet, soms verdenk ik haar van slecht haren wassen. Dat kan ook meespelen.

Janna3

Janna3

26-05-2010 om 22:21

Get, hier ook al

Bij onze oudste van 10. Ik had hem al behoorlijk op zijn kop gegeven omdat hij zijn haar niet goed zou wassen.
Het verklaart wel zijn buien...

Coco

Coco

27-05-2010 om 14:12

Slecht haren wassen hoeft niet

Ik heb zelf vanaf een jaar of tien al vet haar. Hoe vaker je 't wast, hoe vetter het wordt (zegt de kapper althans). Het is natuurlijk niet het haar dat vet is, maar de huid die eronder zit. In mijn tijd waren er alleen maar van die agressieve shampoo's die je maximaal één keer in de week mocht gebruiken, maar aangezien na één dag het vet er al uit kwam druipen, waste ik het toch maar om de dag. Een keer was ik echter gedwongen mijn haar twee weken niet te wassen (ik studeerde in China in de jaren tachtig en tijdens een reis naar het platteland was er niet genoeg wasgelegenheid en ook nog eens geen warm water) en op een gegeven moment was het niet vet meer. Sterker nog: het was nog nooit zo mooi geweest als toen (maar vuil was het natuurlijk wel).
Het nadeel van een vette huid is dat je gevoeliger bent voor puistjes, maar een voordeel is dat je minder snel rimpels krijgt (ik ben alleen bang dat dat argument bij een puber niet veel indruk maakt).

bibi63

bibi63

28-05-2010 om 10:44

Nou

Hoe het komt? De beginnende puberteit natuurlijk!
Verder zou ik een shampoo voor vet haar gebruiken. Dat helpt natuurlijk niet voorkomen dat het (snel) weer vet wordt, maar daarmee krijg je vet haar wel beter schoon. En inderdaad, niet te vaak, maar ja als het er vies uit ziet moet het toch gebeuren.
Groetjes,
Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.