Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter van 10 wil benen scheren


@Elpisto, borsthaar vind ik super aantrekkelijk, vooral als het iets boven je v-hals uitpiept. En in blote bast ook, heerlijk om doorheen te kroelen 

Elpisto schreef op 24-05-2023 om 16:22:

[..]

Vroeger wel. Tegenwoordig zit het me minder tegen: Het is wat het is. Al moet ik bekennen dat ik het in de zomer alsnog weg haal, dus misschien toch meer een issue dan ik doe voorkomen.

Ik houd van borsthaar. Rug- en schouderhaar dan weer niet. Smaken verschillen, mijn vriendinnen en ik waren het dertig jaar geleden al niet met elkaar eens op het gebied van wel-of-geen borsthaar.

Voor TO: ik zou het goed vinden. Ik vind het nogal absurd dat de mode dicteert dat je vooral nergens haar mag hebben maar dat gevecht hoeft jouw dochter niet te voeren. Dat hoeft niemand trouwens.

Pinokkio schreef op 24-05-2023 om 17:30:

[..]

Ja ik word langsaam een fossiel en mijn smaak ook. Ik hou van haar!
Gelukkig heeft mijn partner veel borsthaar. ☺️

Mijn man heeft dus 10 sprietjes borsthaar wat ik juist prima vindt. Maar ook amper baardgroei wat ik ook weer mooi zou vinden.

Due-scimmie schreef op 24-05-2023 om 17:25:

[..]

Waarom probeer jij het af te houden als je dochter het graag wil? Als ze nu ook al haar oksels moet scheren, is ze vroeger in haar ontwikkeling dus ook vroeger behoefte aan scherpe.

Ze wilde het al scheren met 7 jaar! Nou dat vond ik echt te vroeg. Dus dat hebben we tegen gehouden. Ze heeft het er niet meer over gehad deze winter maar ik verwacht het wel als het lekkerder weer wordt. Ik vind net 9 ook best wel jong om het bij te houden enzo. Ze zou dan om de dag moeten scheren. Ik vind dat een hele verantwoording.

Theekopje schreef op 24-05-2023 om 20:24:

[..]

Ze wilde het al scheren met 7 jaar! Nou dat vond ik echt te vroeg. Dus dat hebben we tegen gehouden. Ze heeft het er niet meer over gehad deze winter maar ik verwacht het wel als het lekkerder weer wordt. Ik vind net 9 ook best wel jong om het bij te houden enzo. Ze zou dan om de dag moeten scheren. Ik vind dat een hele verantwoording.

Ze kan natuurlijk scheren hoe vaak ze zelf wil. Kan me bij een 9 jarige ook voorstellen dat ze het na paar keer te veel gedoe vindt. 

Due-scimmie schreef op 24-05-2023 om 21:15:

[..]

Ze kan natuurlijk scheren hoe vaak ze zelf wil. Kan me bij een 9 jarige ook voorstellen dat ze het na paar keer te veel gedoe vindt.

Eens hiermee. 
Gewoon geïnteresseerd en neutraal over babbelen, eventueel inhaken op (hulp) vragen maar het nu ook weer niet teveel gaan fasciliteren of teveel aandacht geven. 

Titiv

Titiv

25-05-2023 om 09:46 Topicstarter

nou gister tijdens t in bad gaan haar benen geschoren, eerst heb ik het gedaan, dan haar even zelf laten scheren, ze vond t wel een werkje😅 wat plekjes gemist zag ze deze ochtend maar ze was toch blij met t resultaat want vandaag gaat ze zwemmen op school. Ze zal t wss niet bijhouden zoals wij volwassenen dat doen, hoeft voor mij ook niet, ik laat haar dat zelf bepalen en uitzoeken, bijhouden betekend toch wel wekelijks scheren of zelfs 2 keer p wk, dat zie ik haar nog niet doen maar wie weet.t voelde voor mezelf heel gek omdat ze nog maar 10 is dus moet er zelf ook even aan wennen maar dat komt wel 😁 als dit haar blij maakt ben ik ook blij!

ik heb een nichtje die is flink behaard, nu 18jr, en scheert zich nooit. Maar ja haar moeder ook niet.  Mijn schoonzus vind het belachelijk om je oksels te moeten scheren of een bh te dragen. Nou daar heb ik wel respect voor. En ze heeft het goed overgedragen op haar dochter want die taant er niet naar

maar als je zelf je benen scheert dan zou ik het raar vinden om het je dochter te verbieden, welke leeftijd dan ook.  Vanaf het moment dat ze er zelf mee komen is het prima. Wat zij willen

Pinokkio schreef op 24-05-2023 om 16:33:

[..]

Nooit gesnapt. Vind het zo aantrekkelijk, borsthaar!
Mmhh, vraag me dan wel af wat ik van borsthaar bij vrouwen vind….je smaak is toch wel erg ook cultureel bepaald.

Dochter hier heeft lichte haartjes. Ik heb haar weleens gezegd dat het me niet nodig leek die te scheren haha maar een echte mening heb ik hier nooit over gehad. Haar lijf, ze begon al jong met scheren.

De hoeveelheid die er hier op zit is echt niet te doen hoor. 


Ik vind het zelf niet mooi. Vroeger had ik er last van, omdat je een beetje een vreemde eend in de bijt bent volgens anderen. Niet erg liefkozend noemden ze me op een gegeven moment ook Bokito. 

De gene ervoor ben ik wel kwijt, maar toch zit het me ergens nog in de weg, want ik blijf het er af halen. 

Elpisto schreef op 25-05-2023 om 10:22:

[..]

De hoeveelheid die er hier op zit is echt niet te doen hoor.


Ik vind het zelf niet mooi. Vroeger had ik er last van, omdat je een beetje een vreemde eend in de bijt bent volgens anderen. Niet erg liefkozend noemden ze me op een gegeven moment ook Bokito.

De gene ervoor ben ik wel kwijt, maar toch zit het me ergens nog in de weg, want ik blijf het er af halen.

Ik vind borsthaar ook mooi. Kan nooit teveel zijn

Elpisto schreef op 25-05-2023 om 10:22:

[..]

De hoeveelheid die er hier op zit is echt niet te doen hoor.


Ik vind het zelf niet mooi. Vroeger had ik er last van, omdat je een beetje een vreemde eend in de bijt bent volgens anderen. Niet erg liefkozend noemden ze me op een gegeven moment ook Bokito.

De gene ervoor ben ik wel kwijt, maar toch zit het me ergens nog in de weg, want ik blijf het er af halen.

Nou je ziet het, veel vrouwen vinden het mooi👍

Als je een poging zou willen wagen dan zou ik je zorgverzekeraar een bellen voor wat opties of een huidkliniek benaderen.

Informeer naar mogelijkheden, dan ken je je opties en heb je een keuze, waarbij niets doen net zo goed een keuze is.

Het is niet de bedoeling dat je je naar voelt door iets waar wat aan gedaan kan worden.

Pinokkio schreef op 24-05-2023 om 23:38:

[..]

Eens hiermee.
Gewoon geïnteresseerd en neutraal over babbelen, eventueel inhaken op (hulp) vragen maar het nu ook weer niet teveel gaan fasciliteren of teveel aandacht geven.

Ja dat ligt hier allemaal Gevoelig. Ze is in extreem vroege puberteit en ze gaat super snel. Ze voelt zich anders en gek in haar lichaam. We zijn nu eindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Voor ons dus een onderwerp waar zij last van heeft en we dus niet wegstoppen. 

Je hebt geen invloed op dingen als haargroei en je mag daar dus best ook van balen of het niet mooi vinden. Als ik het voor het zeggen had, had ik ook minder beharing. 
Toch snap ik best dat je bij een kind van zeven nog niet wil gaan scheren. Dat is best een volwassen handeling en het vereist een mate van fijne motoriek die de meeste kinderen van die leeftijd nog niet hebben.
Als je lichamelijke ontwikkeling voorloopt op je mentale ontwikkeling kan dat best lastig zijn.

Theekopje schreef op 25-05-2023 om 13:37:

[..]

Ja dat ligt hier allemaal Gevoelig. Ze is in extreem vroege puberteit en ze gaat super snel. Ze voelt zich anders en gek in haar lichaam. We zijn nu eindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Voor ons dus een onderwerp waar zij last van heeft en we dus niet wegstoppen.

Ik bedoelde zeker niet het hele onderwerp (ontwikkeling en bijbehorende beleving, emoties ed) wegstoppen. 
Ik zou alleen zelf persoonlijk niet al teveel extra aandacht geven aan allerlei ‘oplossingen’ voor vermeende problemen, dat kan onzekerheid ook vergroten. 
Blijft jammer dat we zo weinig blij zijn met dat wat we hebben. (Dochter met steil haar blijft krullen wensen maar als ze krullen had gehad had ze vast steil haar willen hebben.) Daar doe je niet altijd zo veel aan maar ik zou het zeker niet benadrukken. 


Iets anders willen qua uiterlijk is van alle tijden. Ik kan wel zeggen dat ik mettertijd in het volwassen worden wel tevredener ben geworden met mijn lichaam. Dat betekent niet dat er niks beter kan, maar als beginnende puber wist ik echt niet wat ik met borsten moest? Een kind voeden? Ik was zelf nog een kind. 
Inmiddels ben ik oké met mijn best forse voorgevel. Had kleiner gemogen, maar ik doe het ermee. En mijn man kan ze wel waarderen, ook al hebben ze hun initiële functie nooit uitgeoefend.
Dat stukje ongemak in je eigen lichaam herken ik in die zin wel. Als je emotionele ontwikkeling en je lichamelijke ontwikkeling disharmonisch verlopen geeft dat gewoon een periode ongemak. En dat geldt voor mensen die heel laat zijn of juist weinig ontwikkelen net zo goed.

En qua haargroei nog steeds. Want ik heb meer beenhaar dan sommige mannen en ook (donkere) haargroei in mijn gezicht en dat is gewoon geen feest als vrouw. Dus ja, dat haal ik weg, want ik vind het echt heel lelijk. Ik schop graag en vaak tegen allerlei maatschappelijke normen aan, maar niet op dit punt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.