Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter van 9 blijft maar met open mond eten

Onze oudste eet nog altijd met open mond met alle bijgeluiden vandien. Ze zegt dat ze anders geen adem krijgt. Als we haar vermanen, kan ze het echter wel. Alleen dan volhouden, he..

Wie kent dit verschijnsel en kan me vertellen of er een fysieke oorzaak kan zijn of hoe ermee om te gaan. Het lijkt mij ook in haar belang dat ze niet haar hele leven met open mond blijft eten.

Groeten en dank,
Femke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama5

Mama5

01-07-2012 om 18:00

Mondademer?

Ik adem bijna altijd door mijn mond. Door allerlei allergien heb ik het vaak benauwd, vooral als ik door mijn neus adem.
Als kind smakte ik dus ook. Het helpt om kleinere hapjes te nemen.
Misschien is dat een goed advies?
Ik zou uit willien sluiten dat ze benauwd is. En als ze een mondademhaler is, kun je bij logopedie vragen hoe ze dat afkan leren. Het schijnt niet gezond te zijn.

Marie

Marie

01-07-2012 om 18:26

Grote neusamandel?

Hallo,
Volgens mij kan mondademen ook door een vergrote neusamandel komen.
Snurkt ze trouwens ook? Heeft ze ook geduimd?
Wellicht heb je wat aan deze info?
http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/amandel_kind
http://www.ggddrenthe.nl/pool/1/documents/Mondademen%2009.2009.pdf

koentje

koentje

03-07-2012 om 10:21

Mijn zoon, 14 jaar

doet dit ook. Met name bij het eten is dta nogal irritant. Alleen hij heeft geen adem te kort, het is gewoon een slechte gewoonte geworden vrees ik. Vroeger zijn wij wel bezig geweest met een logopediste. Zij zei wel dat hij een slechte slappe mondmotoriek heeft. De oefeningen, moet ik eerlijk zeggen, hebben we nooitr erg consequent uitgevoerd. Als je googled op slappe mondmotoriek kun je dat soort oefeningen wel vinden. Maar je zult eerst uit moeten sluiten ogf er bij jouw dochter iets fysieks is en dat uit de weg moeten ruimen. maar daarna zal ze waarschijnlijk toch ook moeten oefenen omdat het een gewoonte is geworden.

69er

69er

03-07-2012 om 18:31

Tandarts

Ik zou ook de tandarts eens vragen.......Bij mijn kind is door een beugel tijdelijk de kauwmogelijkheid in haar mond aangepast. Ze moet (tot haar ergernis) moeite doen om met dichte mond te eten....
69er

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.