Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
SvD

SvD

18-07-2010 om 12:28

Doehetzelf: de nachtluier

Mijn middelste dochter van net 5 wil graag zelf haar luier omdoen als ze gaat slapen. Nu doe ik dat iedere avond. De vraag waarom ik liever geen luierbroekjes gebruik, dat is omdat ze samen met haar jongste zus van bijna 3 hetzelfde pak luiers deelt en ik het gewoon zonde vind om duurdere luiers ernaast te hebben. Ik laat haar af en toe wel eens proberen maar dan zit die luier gewoon schots en scheef bij haar en dan hebben we het nog niet over de elastische randjes. 's Ochtends doet ze natuurlijk wel zelf de luier uit (al wil ik er wel even bij zijn, voordat ze een zonnetje op de kalender tekent).

Heeft er iemand ervaring met een doe-het-zelver?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

18-07-2010 om 15:31

Jammer dan

Ik heb ook nooit luierbroekjes gebruikt. Dat vind ik een beetje nieuwerwetse onzin Als het dan niet lukt, dan kan ze dus niet zelf haar luier om doen. Da's jammer.
Aan de andere kant, die luierbroekjes zitten toch in verpakkingen van 20 stuks? Daar doe je bijna een maand mee, dus het zal ook geen heel dure grap worden als je ze toch koopt.

buzz

buzz

18-07-2010 om 20:23

mijn zoon van 4 heeft niets meer om, maar mijn dochter van net 3 is overdag en snachts bijna zindelijk. 3 aanden geleden ben ik overgestapt op luierbroekjes omdat ze overdag vaak wilde gaan plassen en ik helemaal gek werd van de luiers.
(mij lukte het ook bijna niet om de luier bij haar zelf staand om te doen)
wat ik dus deed vlak voor ik overstapte op de broekjes, was haar vragen mij te helpen omdat ze anders moest gaan liggen.
Voor recht vasthouden en ik plak ze dicht. Misschien kan je zoiets doen, misschien zelfs andersom, jij vasthouden en zij dichtplakken. (de luierbroekjes van kruidvat zijn niet zo heel duur volgens mij).

Sascha2

Sascha2

18-07-2010 om 23:23

Hier wel

Toen mijn tweede ruim drie-en-een-half was heb ik haar geleerd om zelf een gewone luier om te doen. De reden was dat ze nog niet zindelijk was en ik haar haarzelf wilde leren verschonen zodat ze naar school kon. Ze kon het vrij snel en deed het al staand: ze vouwde de luier om en ging met haar billen tegen de muur staan. Daarna kon ze de sluiting dicht doen. Wie weet lukt het jouw kind ook.

Kadonaj

Kadonaj

19-07-2010 om 00:48

Beiden aan de broekjes dan?

Dat is ook een optie, hebben ze nog hetzelfde EN die van drie kan het dan ws ook snel zelf

SvD

SvD

19-07-2010 om 07:08

Proberen

Ik laat haar het wel gewoon proberen. Ze weet nu in ieder geval nu hoe hoog de achterkant van de luier moet komen, dus dat die voldoende onder haar bips zit, en ook waar de plakstrips moeten komen. Als ze em eenmaal aanheeft, dan doe ik de plakstrips nog wel even corrigeren en de randjes even goed vouwen. Nu gaat dat toch wel makkelijk gezien ze met dit weer zonder pyjama broek slaapt.
Broekjes heb ik nog nooit gebruikt en wil er eigenlijk niet eens aan beginnen, dat is ook gewoon een keuze die ik maak. En ik verneem aan dat er meerdere kleuters van 5 zijn die 's nachts nog een gewone luier dragen

*bella*

*bella*

19-07-2010 om 23:44

Jee

Moeten jullie kinderen nooit plassen dan? Jongste hier werd vrij laat zindelijk ´s nachts maar moest vaak nog tig keer plassen als ze op bed lag. Had er niet aan moeten denken haar iedere keer met de luier te helpen..Vond de broekjes ideaal dus.

SvD

SvD

20-07-2010 om 18:50

Nee

Het is nu kwart voor 7, over een half uur moet ze binnen zijn, dan gaat ze plassen, uitkleden (pyjama doen wij vandaag niet aan) en dan luier om en slapen. Die is zo vertrokken hoor en morgen staat ze weer fris (m.u.v. een flinke dikke plasluier) op.

SvD

SvD

01-08-2010 om 10:44

Nabrander: de oplossing

Ze heeft zelf een slimme manier bedacht om de luier om te doen. Namelijk heel simpel, ze plakt de luier eerst (ruim) als een broekje dicht en trekt het dan aan als een broekje. En daarna doet ze de plakstrips strakker. En tot slot doet ze de randjes bij haar benen goed.
Misschien ook de tip voor degene die met hetzelfde probleem stoeit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.