Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
69er

69er

27-09-2008 om 10:38

Donald duck junior

Wie kent deze jongere versie?, is deze er ook in losse verkoop?
Volgens de informatie loopt het abonnement 40 nrs. en is het geschikt voor beginnende lezers. ( 6-7 jr) Loopt het dan van begin groep 3 met het leesniveau mee?
Nu heb ik in de zomervakantie een proefblad thuis gehad, zoon heeft deze heel snel gelezen......??, maar ik heb er zelf dom, dom, dus niet ingekeken.
Juf vertelde me deze week dat hij ( tot onze verbazing) nu avi2, instructie 3 ( wat dat laatste inhoud ?) leest. Is dit dan het juiste blad, of kan ik dan beter even wachten op de "grote donald".
69-er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mamavogel

mamavogel

27-09-2008 om 10:47

Avi 2 instructie 3

Sory maar het blad ken ik niet.
Maar avi2 instructie 3 betekend dat hij de avi 2 toets heeft gehaald en dat hij avi 3 kan lezen maar nog niet goed genoeg om de avi 3 toets te halen.
Als hij in groep 3 zit loopt hij best voor met lezen want volgens mij hoeven ze pas na de kerst avi 1 te halen.

69er

69er

27-09-2008 om 11:03

Avi

hij is nog niet getest op avi niveau. De lerares heeft hem "zon" werkboekjes gegeven en schat hem op dit niveau in
69-er

69er

69er

27-09-2008 om 11:28

Winkel

pelle, ik zie nu ook dat het 2 wekelijks is, 40 nrs. voor 80, dus 2 euro losse verkoop.............(ongeveer 1,5 jaar is wel lang , als het niet wat is)
Maar ik woon in zo'n dorpje waar niet veel te krijgen is. Stap geloof ik maar eens even op de fiets
69-er

Bastet

Bastet

27-09-2008 om 11:29

Los

Ja,is los te koop,het nieuwe nummer nu met een poster erbij,zag ik.
Groetjes,Bastet

69er

69er

27-09-2008 om 12:20

Te vroeg geschreeuwd...

hij lag gewoon in de winkel, ze hadden zelfs de kidsweek. Zag ook de katrien, misschien wat voor de oudste.....
Zoon kon niet wachten tot we thuis waren, dus ben benieuwd.
69-er

69er

69er

27-09-2008 om 13:41

Pelle

hij is er door gesjeesd, vond het leuk.
tekst gaat goed, maar is inderdaad niet voor kinderen die nu net beginnen te hakken en plakken. Bij een aantal puzzels had hij wat extra uitleg nodig.
Dit is nu precies wat hij "aankan", maar ik durf er geen abonnement op te nemen, want ik kan geen anderhalf jaar vooruitkijken.
Conclusie: de oudste kreeg in groep 3 de okki, dit vind ik voor hem niet wat, maar ik ga wel in losse verkoop deze nieuwe duck halen.
69-er

Merla

Merla

27-09-2008 om 13:56

Hier ook gelezen

Ik heb het een week of twee geleden al even aangehaald in een draadje over o.a. lezen in Ouders en school. Mijn zoon (groep 4, mag nu nét in niveau 4 oefenen) leest ook de DD junior. Ik heb ook zitten twijfelen of ik een abo zou nemen of niet. MAar doe het toch niet. Ik koop gewoon elke twee weken een DDj zolang hij het leuk vindt.
Het is geen lezer, heeft een bloedhekel aan boekjes lezen maar de DDj leest hij dus wel. Dit is veel overzichtelijker dan een hele bladzij uit een boekje. En ook in de DDj staan langere verhaaltjes. Ik hoop dat hij als hij straks beter en makkelijker leest, wel een echt boekje gaat pakken.
De DDj wordt hier door iedereen in huis gelezen. Incl. pubers. Dus makkelijk of niet, hij blijft leuk. Maar we krijgen ook de echte DD al in huis, ik verwacht daarom dat hij over een tijdje liever de echte DD leest dan de DDj. Daarom maar geen abo.

Hier wel abonnement

maar dan wel gekregen van zijn oma omdat opa en oma zelf al de Donald Duck hebben zolang als hij bestaat en zoon daar helemaal gek van is. Maar hij is nog geen 7 en zit net in groep 4 dus de reguliere DD was nog te moeilijk om zelf te lezen. Deze vindt hij hardstikke leuk, spelletjes wel wat te simpel maar de verhalen uitstekend te lezen. Overigens leest hij nu net op AVI4 niveau.

gr.

Jakje

Ik vind hem geweldig

Hier wordt de DD Junior ook gelezen, onze zoon zit in groep 4 en onze dochter in groep 3. Zoonlief heeft moeite met lezen ( ongeveer AVI 1, instructie niveau 2), maar de DDJ leest hij wel. Daarnaast hebben we een abbonnement op de DD, wat hij erg leuk vind, maar nog niet echt leest.

Dochterlief kan de DDJ ook al lezen, maar leest volgens mij ook Avi 4 a 5.

Wij nemen overigens geen abbonnement omdat we niet weten hoe de situatie over een half jaar is.

Grasmus

Grasmus

27-09-2008 om 23:06

Merla

Ha, leuk: naar aanleiding van jouw berichtje over de DD heb ik 'm gekocht voor onze (dyslectische) dochter. En zowaar, ze vindt het erg leuk! Ik heb al ven alles geprobeerd en gekocht maar het slaat nooit aan, maar dit vindt ze geweldig.
Ze heeft 'm wel snel uit (maar dat is juist een voordeel , en ze kan er smakelijk om lachen.
We nemen geen abonnement, vind ik inderdaad toch wat te lang duren en het is natuurlijk de vraag of ze het leuk blijft vinden. Maar als dat niet zo is, hoop ik dat we over kunnen stappen naar de gewone DD. Dus wij zijn voorlopig heel blij met de DD Junior.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.