Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

22-03-2011 om 22:17

Donald duck

Vanaf welke leeftijd is Donald Duck leuk? En tot welke leeftijd Donald Duck junior?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*bella*

*bella*

22-03-2011 om 23:01

Hier

Jongste 'las' donald duck al heel vroeg, vanaf 3 ofzo, ze verslond ze, zonder te lezen nog. Maar het hele huis lag dan ook vol van oudste. Pas toen ze echt ging lezen heb ik een poosje de junior gekocht, samen zo'n strip lezen vond ze heel leuk. (ik was bijv donald en zij katrien) Heb ze af en toe gekocht tot ze een jaar of 6 was, kwamen toen herhalingen in en de gewone kon ze ook lezen, dat is sowieso leuker.
Maar eigenlijk een beetje rare vraag, vanaf hoe oud is dd leuk. Koop er eentje, als je zoon het leuk vindt is het DUS leuk! (en misschien vindt hij het nooit leuk)

Fiorucci

Fiorucci

23-03-2011 om 06:59

Jong

Mijn man las ze al toen hij nog niet kon lezen, en maakte zelf zijn verhaal bij de plaatjes. Toen hij eenmaal kon lezen bleek zijn eigen verzinsel soms stukken leuker..)

Yura

Yura

23-03-2011 om 08:37

Nog steeds

Mijn kinderen (groep 8 en brugklas) lezen hem nog steeds erg graag. Ze hadden hem al vanaf groep 3 ofzo, maar dat was te jong. Misschien vanaf een jaar of 9 dat het echt vechten is wie hem op vrijdagavond mee naar bed mag nemen.

Krin

Krin

23-03-2011 om 09:40

Verslaafd

Zoon, net zes, was binnen een half jaar op de Junior uitgekeken omdat hij de Senior (zijn term) in handen kreeg. Ik vermoed dat de DD een groot aandeel heeft gehad in het vroeg leren lezen. Hij heeft sinds een jaar een abonnement en elke vrijdagmiddag zijn we hem zeker een uur kwijt. Of nou ja, kwijt, hij ligt ook wel eens languit op de keukenvloer omdat hij daar nou eenmaal stond toen hij de DD uitpakte.
Ik lees ze zelfs voor 's avonds, al heb ik voor mijn geestelijke gezondheid wel gestipuleerd dat er ook een "echt" boek wordt voorgelezen.
Kortom: gewoon proberen. Je ziet vanzelf of het aanslaat.

liora

liora

23-03-2011 om 09:48

De senior geweldig, dat kan alleen een kind verzinnen. Ik word er spontaan vrolijk van en dat had ik even nodig na een uur in het Amsterdamse verkeer...

Ik had er gisteren een gekocht, een senior dus, en die wilde ik vanochtend lezen maar het leek mij best moeilijk te begrijpen allemaal. Maar zoon was er vreselijk blij mee en heeft er al lekker in zitten lezen.

Liora

+ Brunette +

+ Brunette +

23-03-2011 om 10:39

Voordelen van de senior

Je kunt ze bewaren tot je kind wat groter is en, last but not least, je kunt er zelf van genieten. Geweldig blad, ik ben er helemaal fan van. Sommige grapjes zullen kinderen niet begrijpen maar daar lezen ze wel overheen en anders vragen ze je wel het uit te leggen, wat dus ook nog een opvoedkundige meerwaarde oplevert.

Netel

Netel

23-03-2011 om 14:35

Donald duck is voor alle leeftijden.

Dochter van bijna 13 en zoon van 11 lezen met veel plezier de nog steeds Donald Duck en ik mag hem ook graag lezen.
Je moet voor de flauwekul eens de titels van boeken in de boekenkasten in de Duckverhalen lezen, of de namen van de bijrolspelers in een strip.
Het is een leuk blad voor vele leeftijden.

Fianna

Fianna

23-03-2011 om 15:35

Hier

zoon, in juni 8, is DD een hele grote hit.
Ik heb een hele stapel afgeschreven DD's van de bieb en hij verslindt ze. Ik heb intussen ook de hele stapel gelezen, in bad, heerlijk.
junior heeft hij gelezen in groep 3 geloof ik.

May

May

23-03-2011 om 16:10

Dochter is 10

En heeft al een jaar of drie de DD, ik vroeg of ze niet liever een meidenmagazine ofzo had, maar het moet toch de DD blijven..

Astrid

Astrid

23-03-2011 om 18:39

Nog steeds geliefd

Wij hebben de Donald Duck echt al jaren. Zoon van bijna 13 en dochter van 10 lezen 'm al jaren. Maken er ook ruzie om als hij in de bus valt. Voor dochter van bijna 8 (gr. 4) koop ik af en toe de Junior. Die leest ze dan een beetje. Ik had gehoopt dat zij daardoor gaat lezen, maar dat wil niet echt helpen. De 'Senior' is nog echt te hoog gegrepen. Ze is net AVI 3 nl.

soepstengel

soepstengel

24-03-2011 om 19:57

Eeehhh....

hier wordt de DD verslonden door zoon(11) man...en opa
Wij hebben een minihoudmap van 3 weken oud en zo krijgt zoon voor een paar centen toch zijn DD( en ik de vriendin en libelle en margriet)

Eindelijk

De DD opgezegd waar we nog steeds op geabonneerd waren terwijl we in het buitenland wonen. Met de name de oudste was er helemaal gek op, maar die is nu uit huis ( 22) en zuchtte al wat hij nu op de WC in zijn eigen gedoetje moest lezen:o)

Blijft lang leuk

Dochter liep vroeger een wijkje bladen (MediaExpress, ik denk dat het niet meer bestaat) en merkte dat ook mensen van wie de kinderen inmiddels vrijwel/geheel volwassen zijn soms nog de DD lezen En waarom niet. Netjes bewaren in een krat of koffertje, je hebt er jaren plezier van en uit de mode raken ze niet.

Asa Torell

Asa Torell

27-03-2011 om 20:32

Shonagh

Wat schattig . Misschien moet je oudste maar een eigen abonnement nemen...

Asa

Ik heb hem met Sinterklaas de DD scheurkalender gestuurd (voor op de WC dus).Het was trouwens ook een leuk onderwerp om een gedicht bij te maken :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.