Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

04-07-2012 om 10:05

Donsbaardje kleuter

In het kader van de komkommertijd:
Met kleuter (net 5) op schoot zag ik van dichtbij heel duidelijk dat hij een donzig vachtje had, precies op de plek waar hij later een baard hoort te krijgen. Bij zijn oudere broer heb ik dat nooit gezien.
Hebben jullie kleuterzonen ook een donsbaardje? Het verbaast me dat zoiets op zo'n jonge leeftijd al zichtbaar is, OK, van heeeeel dichtbij dan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Donsvachtje

Ja, hier zag ik allemaal blonde donsjes over zoon's rug en armen! Nog geen baardje dus maar het viel mij ook op. Misschien doordat hij een beetje gebruind is.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

04-07-2012 om 12:59

Ja!

Ik zag net gisteren hoe mijn dreumes van 15 maanden heel lichtblonde bakkebaardjes heeft. Alleen bij een bepaalde lichtval, maar ze waren er echt. Bijzonder.

Baardje ook!

.. En nu zag ik het baardje ook!

Guinevere

Guinevere

04-07-2012 om 13:50

Ben benieuwd

Dan ben ik zeer benieuwd of het later ook van die harige kerels zullen worden (en mijn oudste dus niet)??
Geen meisjes met baarden tot nu toe trouwens?

Valkyre

Valkyre

04-07-2012 om 18:02

Jazeker

Zijn kin valt nog mee, maar hij heeft echt een donssnorretje en bakkebaarden. Ook op zijn armen en benen al aardig wat dons, en op zijn nek en rug een aandoenlijk patroontje van dons.

Vic

Vic

04-07-2012 om 21:01

Gelukkig geen baard

Mijn jongste heeft gelukkig geen baard, maar wel donshaar op haar rug en schouders, en donker haar op haar benen. Ook zware donkere wenkbrauwen die nu al neigen naar aan elkaar groeien. Ik vermoed dat ze in de puberteit wel flink moet gaan harsen en scheren, net als de verhalen in het onthaardraadje in HTK (helaas).

Biene M.

Biene M.

04-07-2012 om 21:55

Epilady

Ik laat mijn kleuter nu al meekijken als ik mijn benen bewerk met de epilady, dan is de stap voor hem later hopelijk niet zo groot om me te vragen zijn rug ermee te doen. Hij heeft nu al best wel een zwart vachtje daar. Wat boffen mijn dochters dat ze rood en blond zijn en niet zo donker als hun broer.

(Dat van die epilady was natuurlijk een grapje.)

Guinevere

Guinevere

04-07-2012 om 22:32

Ach biene

Ach Biene, ik bewerk de rug van mijn man niet met een Epilady maar wel met ontharingscreme... dus zo gek is dat niet. Ik geen harige poten, hij geen harige rug. Maar we dwalen af richting een ander draadje.
Hier is de vacht trouwens zeer licht gekleurd, maar dat kan nog flink veranderen tussen nu en de volwassenheid natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.