Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Door komen tanden 6 jarige

Mijn dochter van 6,5 jaar is rond 1 oktober haar eerste voortand (boven)) verloren. ergens in de tweede week van novenmber ging haar twedde voortand eruit. Leuk gezicht natuurlijk, maar inmiddels is er nog geen begin van een nieuwe tand te zien....Hoe lang duurt dit gemiddeld?

groetjes van Charlotte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verschilt

Als ze er vanzelf uit zijn gegaan zal het niet al te lang duren eer ze doorkomen. Dat kun je trouwens ook wel zien dan, dan wordt het tandvlees daar op die plek wat harder en dikker. Bij de een duurt het een paar weken, soms wat langer. Maar het is een natuurlijk proces, dus die tanden zijn er niet voor niets uitgevallen. Dan zitten er toch een paar nieuwe tanden te dringen

Geen idee of er een gemiddelde aan te geven valt, maar dat kan wellicht een expert hier op het forum je vast wel vertellen.

Mamvantwee

Mamvantwee

14-12-2010 om 09:45

Kan ook maanden duren

Het verschilt idd, de ene keer blijkt de nieuwe tand al achter de net uitgevallen tand te zitten (dus is-ie al door), de andere keer valt de melktand uit en duurt het gewoon maaaanden voordat de nieuwe zich aandient. Bij mijn dochter (6,5) zijn al een stuk of 8 tanden gewisseld, de laatste is er voor/tijdens (weet ik niet eens meer) de zomer uitgegaan, en net deze week zag ik op die plek de nieuwe tand door het tandvlees schemeren.

groet, Mamvantwee

Wisselend

soms zit de nieuwe er al onder. Bij mijn oudste duurde het zo lang dat we bang waren dat er niets onder zit. Vervolgens bij bezoek tandarts gelukkig wel het geval. En pas na 10 maanden kwam deze voortand door.
Andere kids waren sneller, paar weken tot enkele maanden. Hier allemaal late wisselaars.
Gr, Rymcke

Tango

Tango

14-12-2010 om 12:04

Hier wel een jaar

Tangodochter heeft destijds wel een jaar met zo'n gat gelopen, was ook ruim 6 toen de boventanden eruit gingen. Pas een jaar later kwam er wat op die plek. Ik maakte me toen inderdaad ook zorgen en heb het ook bij de tandarts gevraagd. Kort daarna kwamen ze natuurlijk... Bij de ondertanden ging het veel sneller, 1 zat er zelfs al achter toen de melktand eruit viel.
Maar natuurlijk kan het ook sneller hoor. Bij ieder kind is het anders. Bij Tangodochter gingen er 4 tanden kort na elkaar uit toen ze zes was, bij Tangozoon die nu 6 is, zit alles nog stevig vast. Gaat nog even duren, denk ik.

Charlotte1

Charlotte1

14-12-2010 om 19:49 Topicstarter

Gelukkig

Fijn om te lezen dat het best wel wat langer, tot zelfs heel lang kan duren voor er nieuwe tanden omen. Bij haar ondertanden kwamen de nieuwe tanden idd ook erg snel, dus vandaar dat ik het me nu afvroeg. Ik bedacht me zelfs, dat haar tanden er zelfs al alnger uit waren dan begin oktober en november, had me een paar weken vergist.
maar nu ik weetm dat het nog wel even kan duren, maak ik me in ieder geval geen zorgen meer.
Bedankt voor jullie reactie's.

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.