CindyQ
03-04-2014 om 09:29
Dr Corrie was me voor......
Gisteren bij het tandenpoetsen zat zoon van 10 met zijn piemel te spelen. Ik vertel hem dat hij dat niet moet doen waar iemand bij is. Iets zoals niet in je neus peuteren. Zoon begon te vertellen over zijn piemel dat het zo leuk was dat hij hem stijf kon laten worden. Dus ik dacht laat ik hem alvast vertellen over dat je als je 11 of 12 bent een zaadlozing kan krijgen in je slaap en niet moet schrikken. Ha,ha zoon kijkt me aan. Mam, dat weet ik al lang. Ik weet ook van tampons en vrouwen die gaan bloeden. Ik kijk hem verbaasd aan: Hoe weet jij dat????? Mam, van dr. Corrie. Ha,ha we moesten toen allebei hard lachen. Is die dr. Corrie mij mooi voor geweest

Marijke
04-04-2014 om 14:09
Haha!
Hier komt dr. Corrie ook met regelmaat ter sprake. Bijvoorbeeld over het wassen van je piemel.
"Heb je nog iets nieuws gehoord?" vroeg ik belangstellend.
"Nou nee, ze zei precies hetzelfde als jij."
Pff, kom ik er weer goed vanaf.

Monique D*
04-04-2014 om 15:01
Voorlichting door ouders of dr Corrie?
Toen mijn zoon ongeveer 10 a 11 jaar oud was (zo'n 9 jaar geleden) was dr. Corrie er niet en heb ik hem het zelf verteld.. ik kan mij nog herinneren dat zijn vriend voor het eerst een zaadlozing had in combinatie met een natte droom en het thuis niet durfde te vertellen. Hij nam toen zijn juf in vertrouwen die hem alles uitlegde.
In bepaalde gevallen is het goed dat dr. Corrie er is.. al vind ik wel dat ze heel erg direct is met haar uitleg. Ik denk dat ze vanaf groep 8 wel goed is. Kinderen kunnen er wel van schrikken, zeker als ze bepaalde dingen nog niet weten en als ze nog erg jong zijn (groep 5).

irisb
04-04-2014 om 15:39
ook blij
Hoe open wij hier ook zijn over seksualiteit, en hoe makkelijk het voorlichten bij de oudste ook ging, de jongste wil er van ons niks van horen!
Tussen neus en lippen door vertel ik natuurlijk wel het een en ander omdat ik bijv vind dat ze voorbereid moet zijn op haar eerste menstruatie.
Ik ben blij met de voorlichting van Dr. Corrie en natuurlijk de eigen juf op school. We hebben wel samen gierend van de lach naar Dr. Corrie op youtube gekeken. Vond oudste ook grappig

mijk
04-04-2014 om 15:46
hier
wordt dr corrie op school niet gekeken en alhoewel ik veel voorlichting al in de loop der tijden had gegeven heb ik van de week ben jij ook op mij weer eens uit de bieb gehaald en docter van 9 en van 11 hebben hem heel uitgebreid gelezen van de afgelopen weken. Waren ze ineens echt aan toe..
Mijk

Marjoleine64
04-04-2014 om 21:39
Mijn zoons
hebben op de BS in groep 7 behoorlijk uitgebreide voorlichting gehad, gewoon van de eigen juf. Ik heb geen idee of er toen al een dr Corrie was (4-5 jaar geleden). Er werd wel heel lacherig over gedaan, maar alle essentiele onderwerpen kwamen aan bod op een moment dat het voor de meesten nog wel op tijd is (denk ik). Hoewel sommigen van oudere broers/zussen/vrienden ook wel het eea gehoord zullen hebben. Ik heb ook een boekje gekocht toen onze oudste zoon met 11 jaar allerlei puberkenmerken kreeg (Haar? Waar? Daar!), leuk boekje voor een jonge puber (M/V) om meer over zichzelf te leren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.