Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
niemie

niemie

06-10-2010 om 10:52

Drama maken van zwemles

Mijn jongste dochtertje zit sinds kort op zwemles. Als ze eenmaal in het water ligt gaat het prima, maar van te voren maakt ze er een gigantisch drama van. Schreeuwen janken stampvoeten; ik ga niet naar zwemles!! Dit begint soms al dagen van te voren.....

Het gekke is dat ze totaal geen watervrees heeft o.i.d.
Ik heb meer het idee dat het nu "moeten" zwemmen haar niet aanstaat. Dat heeft ze wel met meer dingen.....als iets moet dan vertikt ze het.

Als de zwemles weer voorbij is komt ze stralend naar me toe gelopen; dat het goed ging en dat ze de volgende keer niet meer zo hysterisch zal doen van te voren (want ze weet heel goed hoe "raar" ze dan doet). Helaas is ze dat een paar dagen later weer vergeten want dan begint het liedje van voor af aan.

Heeft iemand tips voor me, want dit verslindt echt een hoop nodeloze energie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij ons

Zoon is 3j 9m en zit al 1.5 jaar op "peuterzwemmen". Voor de zomervakantie ging hij al alleen het bad in. Na de lange stop werd zwemmen opeens drama. Hij had een nieuwe juf ook. Die eerste les was echt vreselijk. Het was geen angst, het was gewoon weer nieuw en meneer had geen zin.

Voor de 2e week heb ik hem omgekocht. Nog nooit hoeven doen maar meneer zou een mini doosje echte lego krijgen als hij goed ging zwemmen. En ja hoor, geen kik. Daarna nog een keer een doosje lego gegeven en vorige week heeft hij er nog wel iets over gezegd maar niet meer naar gevraagd. Klaar dus. Hoop ik.

Zoiets is niet altijd een mogelijkheid maar bij onze zoon was het net het steuntje dat hij nodig had. En hij had het niet lang nodig want nu gaat hij heel stoer alleen zwemmen.

Andere ouders doen het ook trouwens zag ik, dan mogen kinderen iets uit de machine of naar het cafeetje.

Ken het wel

Hier ook. NIet echt drama's maar wel steeds zeggen dat hij niet wil. Hij schuift nu weer op naar een nieuw badje en nieuwe juf en dan is het altijd weer wat erger. Hij wordt nu al in het hele diepe gezet zonder kurk. Hij wordt in januari 5 dus hij gaat heel snel. Erg leuk en fijn maar hoop dat hij het haalt wat kracht betreft... erg spannend vrijdag...

Ik koop hem ook weleens om met een lekker koekje op de terugweg als hij niet "piept". dat werkt vaak wel.

liefs lisa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.