Dendy Pearson
23-01-2014 om 08:52
dribbelvoorstelling voor kleuters?
Hallo,
Mijn zoon is net 5 geworden. Zijn verjaardag wil hij met zijn beste vriendjes in het theater vieren. 1 vriendje is dan ook net 5 en de andere 2 net 4.
In het theater is een voorstelling van Dribbel, leeftijdscategorie 2-5 jaar. Het is van Theater Terra, daar hebben wij hele goede ervaringen mee.
Voor mijn gevoel is Dribbel gewoon nog leuk voor kleuters en niet te ingewikkeld voor een 1e kinderfeest. Het geheel is al spannend zat lijkt mij.
Nou zei iemand tegen mij dat ze dribbel voor peuters vind en dit nooit zou doen?
Hoe denken jullie hierover?
Dendy

Fenix78
23-01-2014 om 09:22
Als
jouw kind het leuk vind, gewoon gaan. Het is toch zijn feestje?
(Leuk idee trouwens, naar het theater!)

Dalarna
23-01-2014 om 10:00
Ach
Mijn hemel wat maken we het elkaar toch moeilijk, ze zitten prima in de leeftijdscategorie en ze zijn niet allemaal bijna zes (dan had ik het niet gedaan).

Lucerna
23-01-2014 om 10:04
doen
Natuurlijk gewoon doen. Al waren ze wel zes geweest, als ze het leuk vinden, is het toch goed.

Hanne.
23-01-2014 om 10:07
leuk
Mijn 4 jarige zou graag mee gaan. En ik ben al een met een toen 4 en bijna 6 jarige geweest en dqt was ook erg leuk.
doen! Zou ik zeggen.

amk
23-01-2014 om 11:00
zelfs 8 jarigen vinden het nog gewoon leuk. Tja, dat heb je als je jongste zusje 3 is. Dan moet je wel eens mee.

troelahoep
23-01-2014 om 16:13
gewoon doen!
mijn bijna 5-jarige zou het geweldig vinden, die vindt alles 'voor baby's' nog leuk. Bij hem in de klas kijken ze ook nog wel eens naar Bumba, en hij zit in een gecombineerde groep 1-2. Mijn oudste van 8 zal bepaalde dingen voor kleine kinderen niet meer zelf uitkiezen, maar als er een kleuterprogramma op staat kijkt hij nog even geboeid mee.
Ik heb hier vrienden die snel van mening zijn dat de kinderen ergens te groot voor zijn, wel jammer. Laatst hadden we een uitje waarbij er de keus was tussen het dick brunahuis (nijntje!) en een ruimtevaarttentoonstelling. Ik was met mijn 4-jarige naar nijntje geweest, zij gingen met hun 4-jarige naar de ruimtevaarttentoonstelling. Laat mijn kind zich nu prima vermaakt hebben en hun kind een stuk minder...

Pien
23-01-2014 om 21:03
Inderdaad!
Waarom vinden mensen hun kind zo gauw ergens te groot voor? Kinderen vinden dat zelf helemaal niet, maar het wordt gevoed door volwassenen, heb ik het idee.
Vorig jaar maakte ik dit mee:
Mijn ene zoon was 5, de ander 3. We zijn toen met mijn zus+neefje (ook 3) naar de film van Nijntje gegaan. Oudste vond het superleuk! Ik kwam er echter later achter dat hij aan zijn vriendjes op school wel verteld had dat hij naar de bioscoop was geweest, maar niet naar welke film. Hij schaamde zich daar eigenlijk voor, want 'ze zouden vinden dat Nijntje voor baby's is'. Het was voor het eerst dat hij zich überhaupt iets aantrok van de mening van anderen, dus was even een schok voor mij maar ik vond het nog erger dat het dus gewoon zo is dat kleuters dingen baby-achtig noemen, terwijl ze het stuk voor stuk leuk zouden vinden als je ze er mee naartoe zou nemen. Dit wordt m.i. erg gevoed door ouders en in het geval van deze vriendjes ook door oudere broers en zussen. Jammer is dat...
Wat betreft het kinderfeestje: lekker doen! Leuk, Dribbel!

troelahoep
23-01-2014 om 22:44
nijntje kleding (ot)
ja nou. Ik heb dus een kleuter die Nijntje leuk vindt, maar kleren van nijntje zijn er alleen in babymaten. Lekker suf, daar passen kinderen van 2 jaar vaak al niet meer in. Die zijn toch niet te groot voor Nijntje?
Een keer heb ik bij de intertoys ondergoed en pyjama's gevonden in maat 98, daar loopt hij nog steeds blij in rond

Dalarna
24-01-2014 om 07:39
Tja
Het ligt er toch vaak aan of een kind de oudste of de jongste is thuis. Dat zie ik ook aan de meeste voorbeelden hier. Als de vraagsteller een jongetje van bijna 6 had uitgenodigd die de jongste is van 3 of 4 oudere kinderen kan het nog wel eens echt te kinderachtig zijn voor hem. Gewoon omdat hij zich optrekt aan de oudere brusjes. Ik zou dus niet zomaar zeggen dat dit allemaal wel kan. Ik weet dat de vraagsteller een oudere dochter heeft maar daarmee is het leeftijdsverschil wel weer heel veel groter.

Hanne.
24-01-2014 om 07:54
omgekeerd
Ik zie ook juist het omgekeerde. Oudere kinderen die gezellig met hun jongere broertjes of zusjes mee doen.
Hier geldt het beiden. Jongste van 4 vindt dribbel nijn etc leuk maar kijkt ook graag naar de dingen waar grote broer en zus naar kijken.

troelahoep
24-01-2014 om 10:49
dalarna
ja, maar de vraagstelster zal wel niet allemaal bijna 6-jarigen die de jongste zijn thuis uitnodigen. Er zit altijd wel een kind tussen dat iets niet leuk vindt. Hier hadden we een jongetje dat altijd op het kinderfeestje kwam van de oudste en als we dan een filmpje hadden op het eind, vond hij het standaard kinderachtig en hij kende de film al. Het is maar net hoe je je kinderen opvoedt. Dat jongetje werd thuis ook aangemoedigd om op zijn 6e z'n duplotrein te verkopen op marktplaats zodat hij geld zou hebben voor een spelcomputer (terwijl daar nog jongere kinderen in huis zijn).
Ik denk dat jongere en oudere kinderen in een gezin meestal een beetje naar elkaar toe trekken. De oudsten vinden 'kinderachtige' dingen wat langer leuk en de jongste kinderen kijken al sneller naar films voor grote mensen. Overigens heeft mijn bijna 5-jarige (de jongste) een tijdje terug ontdekt dat hij ook andere dingen leuk kan vinden dan zijn broer die 3 jaar ouder is.
Voor die tijd had de jongste altijd dezelfde interesses, nu heeft hij ineens een voorkeur voor Nijntje en duplo (eindelijk wordt er weer met duplo gespeeld! Jongste speelde sinds zijn tweede alleen met lego

Dalarna
24-01-2014 om 13:48
mamahippie
Ik reageerde jouw eerste posting en op Pien en amk. Ik denk dus niet dat je voorbeelden moet gaan geven van oudste kinderen die zo fijn mee gingen met hun brusje maar andersom. Jij hebt het nu weer over een ouder kind wat wel meegaat met een jonger kind maar als dat jongere kind iets ouder wordt dan is dat echt veel sneller voorbij.
Het is algemeen bekend dat de jongste kinderen in een gezin veel sneller dingen doen en zien die voor oudere kinderen bestemd zijn en oudste kinderen veel langer dingen doen en zien die voor jongere kinderen zijn.
Vraagsteller heeft geen kind van bijna 6 mee die de jongste is maar in zo'n geval zou ik niet klakkeloos zeggen dat dit best moet kunnen en dat mensen niet zo snel moeten zeggen dat het te kinderachtig is. Met een beetje pech jut die van 6 de rest op (tsjee X wat heb jij een kinderachtig partijtje) en heb je een drama-feestje!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.