Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maartje

Maartje

11-05-2010 om 20:07

Druk gedrag niet te stoppen

Hallo,
Ik heb een vraag hoe ik het beste om kan gaan met druk, stoei gedrag dat niet te stoppen is.

Zoon 4 jaar, is van zichzelf lekker bewegelijk...maar als hij moe is neemt dit toe en zeker als hij gaat stoeien net voordat hij naar bed moet...hij blijft rollebollen,lachen, gek doen en ik krijg er haast geen structuur in, weg lopen als ik hem wil aankleden, of zichzelf..pfff aan het einde van de dag is mijn geduld al wat minder, en word dan kortaf en pak hem net iets te hard aan waar ik me dan weer schuldig over voel.

Wat ik doe is:
Korte duidelijke boodschappen geven
Als hij niet luistert dan geen verhaaltje.
Zelf zo rustig mogelijk blijven..

Owh ja.. wat ook werkt is een verhaaltje vertellen waar hij in voor komt..dat had ik vanavond ook nog kunnen doen

Herkenning of tips iemand?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wees creatief

Wat hier helpt is : Bijvoorbeeld zeggen: "nou ga ik eens kijken of jij je heel snel uit kunt kleden en je pyjama aantrekken.Ik ga de handdoeken opvouwen en dan ben ik benieuwd of jij dan al klaar bent."
Maak er iets heel bijzonders van en vooral verbaasd en verheugd doen ( maar niet druk want dan wordt hij ook weer drukker).

Om hem naar boven te krijgen kun je hem zich laten verstoppen, zo krijgen wij zoonlief al bijna 2 jaar heel gemakkelijk naar boven.

Een stickersysteem werkte hier ook goed, na 10 stickers mocht hij een plantje uitkiezen voor in de tuin.( meneer is dol op de tuin)

Je kunt trouwens ook eerst beginnen met een verhaaltje lezen, dan wordt hij misschien al rustiger. Dus eerst een verhaal, dan pas omkleden en dan nog even kletsen voor het slapengaan, praten over wat er allemaal beleefd is.

Succes, Damajo.

Mijn zoontje

is ook druk en wil nog zoveel doen als hij moet slapen. Dan til ik hem op en ga een liedje zingen waar hij van houdt. Dan begint hij mee te doen en ondertussen leg ik hem in bed. Dan zing ik nog een liedje (rustig liedje) en dan zeg ik: weltrusten!
Bij mij werkt dit, weet niet of je er wat aan hebt.
Gr Tamara

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.