Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bumba

bumba

03-03-2011 om 21:49

Drumstel

Hallo moeders/vaders van muziekliefhebbers,

Ik zit met een dilemma.
Onze zoon lief van bijna 6 is helemaal gek van drummen.
Super om te zien. hij heeft al 2 kinderdrumstellen versleten (hoef je ook niet veel voor te doen hoor). Nu ze kapot zijn bouwt hij zijn eigen drumstel, overal waar geluid uitkomt en waar je op kunt slaan moet het ontgelden. Maar heeft zijn zinnen nu op een echt drumstel gezet. Logisch.
Maar hoe gaan we dit aanpakken, want het moet wel een t drumstel zijn. Geen elektrische (handig koptelefoon op en wij hebben er geen last van)want dat is niet echt.
We hebben ook geen kelder waar hij zich lekker in kan uitleven.
Wie heeft er ervaring met het aankopen van een drumstel voor een jongen van 6. Verschil tussen elektrisch en "gewoon". Geluidsoverlast.....isoleren van een kamer enz.
Ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

03-03-2011 om 22:49

Niet geisoleerd hier, wel raam dicht

Wij hebben een drumstel op zolder. Mijn zoon drumt tussen 10 's ochtends en 10 's avonds met de ramen altijd dicht. We wonen in een twee onder een kap. Het drummen is bij de buren wel te horen maar zij ervaren het niet als vervelend. Het klinkt gelukkig muzikaal ook prima en niet alleen maar als een bult kabaal. Ook buiten op straat is het wel te horen.

Electrisch is voor een echte drummer geen optie geloof ik. Althans, mijn zoon drumt het lekkerst op een akoestisch drumstel. Electrisch drummen is een totaal andere belevenis.

Overleg het eens met de buren zou ik zeggen.

soepstengel

soepstengel

04-03-2011 om 10:07

Onze buren

hebben 2 zoons die drummen( vrijstaand huis) maar wij kunnen het erg goed horen. Ze hebben het drumstel van de kamer naar de zolder verhuist, als 1 van de 2 speelt, die nogal een harde boze slag heeft( drumt alleen als ie boos is )horen wij dat heel goed, en tot ver in de straat de nadere buren ook.
De ander horen we bijna niet of niet storend, ik vind het ook niet erg als het een uurtje is maar het boze gedrum wat heel de middag met tussenpozen kan duren...pffff.....
Ik zou dus goed isoleren

Sannie

Sannie

04-03-2011 om 11:15

Vaste tijden afspreken

Waar ik veel positieve reacties over hoor is om vaste tijden af te spreken met de buren waarop er gedrumd wordt. Er is dan overleg en vaak wederzijds begrip.
Sannie

klaver

klaver

04-03-2011 om 13:16

Geluidsdempende matjes

Tijdens afspreken met de buren waarop gedrumd kan worden is inderdaad een goede. Wij hebben ook geluiddempende matjes op de trommels liggen.

Zus en zo

Zus en zo

07-03-2011 om 09:37

Wij...

Wij hebben een nieuw (dus supergoed geisoleerd) vrijstaand huis. Onder het drumstel ligt en kleed. Helpt wel iets. Ramen en deuren dicht. Dan hoor je het nog steeds op straat. Dan denk ik, je hoort ook auto's op straat oid. De buren horen het niet in huis.

Wij hebben het wel al onze buren verteld en gevraagd of er zaken waren waar we rekening mee moeten houden. Uit beleefdheid. Zoon drumt 's middags, niet later dan 19.00 uur. Niemand heeft er problemen mee. Eigenlijk vinden alle buren het leuk dat hij drumt. Ook als ze het wel kunnen horen. En kinderen drummen echt geen uren achter elkaar. Een kwartiertje, dan heb je het wel gehad.

Beetje een zijweg, maar zo dat je geluiddempers/oordopjes koopt voor je zoon. Drummen leidt anders vaak tot fikse gehoorschade.

Veel plezier!

bumba

bumba

07-03-2011 om 20:17

Thnks

Bedankt voor jullie reactie's en zeker een bruikbare tip om oordopjes te gebruiken.
Wat is jullie ervaring mbt les. Muziekschool of fanfare?
Akoestisch of elektrisch?

Ise

Ise

08-03-2011 om 12:01

Drumschool

Mijn jongste zit nu ruim anderhalf jaar op les op een drumschool. Een fanfare leek hem helemaal niets, maar hoe kan het ook anders als je de nieuwe drummer van de Red Hot Chili Peppers wil worden..... Het is waarschijnlijk wel stukken goedkoper dan bij een muziek- of drumschool. Het alternatief hier was de scoutingband, maar ook dat trok hem niet. Hij speelt akoestisch op advies van de drumschool. Schijnt te maken te hebben met dat elektrisch toch anders 'aanvoelt'. Ik weet niet hoe het bij een fanfare gaat, maar jongste speelt met de computer mee en dan allerlei verschillende soorten muziek. Van de Eagles tot Metallica en van Bruno Mars tot Blof.

Fanfare

Hier dan wel ervaring met de fanfare, alhoewel niet op drums. Als hij graag samen met anderen wil drummen kan dat in een drumband/percussiegroep, vaak verbonden aan een fanfare of harmonie. Bij onze fanfare is een percusssiegroep, de instructeur daarvan geeft ook les. Hierbij wordt voornamelijk het spelen in die groep aangeleerd. Maar de lessen zijn individueel en de kinderen doen ook examens. De instrumenten: losse trommels, persussieinstrumenten en melodisch slagwerk (xylofoon).
Via de fanfare/harmonie kun je ook les krijgen op de muziekschool. Hiervoor krijg je dan korting. Volgens mij ligt bij deze lessen de nadruk ook meer op het drumstel en orkestslagwerk.

Speelt beide

Mijn zoon (7) heeft les op een "echt" drumstel, maar thuis staat een electrische.
Volgens drumleraar kan dat makkelijk.
Maar hij wil dolgraag een akoestische, en ik eigenlijk ook wel, veeeeeel "cooler"
Het gemep op een electrische is trouwens ook een kabaal hoor. Dan kan ie nog wel een koptelefoon ophebben maar voor mij is t nog meer herrie, hahahaha
Maar goed, wij eerst op zoek naar ander huis met hopelijk voldoende plek voor een akoestische en dan maar afspraken maken met de buren.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marjoleine64

Marjoleine64

09-03-2011 om 12:59

Harmonie

onze oudste (nu 13) heeft nu anderhalf jaar les via de harmonie. En sinds begin dit schooljaar drumt hij ook mee bij het jeugdorkest. Wij hebben vorig jaar, na lang wikken en wegen, een echt drumstel gekocht voor hem (hij heeft eerst alleen getrommeld op een snare-drum). Hij wilde geen electronisch drumstel, dat voelde niet goed. Op aanraden van zijn leraar en de winkel hebben we niet voor de goedkoopste uitvoering gekozen, maar voor ééntje uit een iets duurdere klasse omdat dat veel steviger zou zijn, en evt ook weer redelijk te verkopen als het och niet zou bevallen. Bevalt nog steeds erg goed. Wij wonen in een vrijstaand huis, maar manlief heeft kantoor aan huis en kan sowieso slecht tegen lawaai dus hij heeft er het meeste last van. Op straat hoor je het wel, maar niet storend zolang de ramen dicht zijn.
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.