Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Martine

Martine

04-10-2010 om 22:24

Dungans

Wij wonen niet ver van een winkel waar Dungans uitgegeven worden. Aan de ene kant leuk, want er wordt weer eens iets anders gespeeld. Maar het geeft toch een oneerlijkheid: grote kinderen die zeggen laat je dungans eens zien en hup weg dungan. Het verhaal wordt door de groten altijd verdraaid naar de juf zodat juf het ook niet meer weet. Eerst wordt afgesproken voor het neppie te doen en als de ander wint zegt deze dat het toch voor het echie is. Mijn kinderen komen steeds met minder thuis dan ze gingen en ik heb echt geen zin om alle ouders aan te spreken waarvan de kinderen oneerlijk zijn geweest. Hoe gaat dat bij jullie? Ik heb nu de oplossing maar een dag geen dungans, geed kostbare in elk geval. En maar weer bij de uitgang gaan staan om nieuwe te verzamelen. Hoe doen jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

04-10-2010 om 22:58

Hier

Hier gaan alleen de dubbelen mee naar school, voor het echie doen ze niet aan. En schooieren bij de uitgang dat mogen ze van mij niet. Als ze bij een kassa toevallig dungans krijgen van iemand die voor ons is mogen ze die aanpakken maar bij de deur vragen mag dus niet.
Hier op school gaat het volgens mij wel goed.

Tango

Tango

04-10-2010 om 23:45

Niet meegeven

Ook hier gaan alleen de dubbele mee, maar als het zou gaan zoals bij jullie op school zou ik ze helemaal niet meer meegeven. Tangozoon zou ook in staat zijn zo zijn Dungans weg te geven als bijv. een grotere jongen dit vraagt.
Nu ruilen ze alleen met elkaar de dubbele, in de kleuterklassen. In de hogere klassen wordt ook wel gespeeld, maar Tangodochter doet hier niet echt aan mee. W.s. meer de jongens.
Bij de supermarkt staan mogen ze van mij soms wel, maar meestal als ik dan in of in de buurt van de winkel ben. A.s. woensdag is er (hier in de buurt in ieder geval) een ruilmiddag, misschien kun je daar nog wat scoren.

Hanne.

Hanne.

05-10-2010 om 09:30

Niet mee

Hier heeft school besloten dat voetbalplaatjes, dungans en vergelijkbare producten niet meer mee naar school mogen. Ook de BSO houdt zich daar aan. Heerlijk. Je voorkomt het probleem er niet mee (want ook buurtgenoten kennen dergelijke truukjes), maar je beperkt het gelukkig wel.

koentje

koentje

05-10-2010 om 09:30

Even dit

Probeer eens te relativeren ! Hoor je wat je zegt...: je hebt het over 'kostbaar?' Ze zijn niet kostbaar: hooguit zeldzaam.

gROTE KINDEREN DIE WAT dan ook van kleintjes afpakken zijn vals en moeten afgestraft worden. Is misselijk, maar in veel gevallen waarschijnlijk niet veel aan te doen.
Het enige wat je kunt doen is je kinderen stimuleren om met leeftijdsgenootjes te spelen, en niet met veel grotere kinderen. Doen ze dat wel dan is het niet zo vreemd dat ze het onderspit delven.

Het kan zijn dat andere mensen er anders over denken, maar ik vind het soms wat irritant dat kinderen bij de supermarkt staan te wachten en dan zeuren om duncans. Ik vind het dan ook gewoon niet goed dat mijn zoon dat doet en geef ze ook nooit wat.

Dus beschouw duncans als een kinderaangelegenheid en maak je er niet zo druk om. Als je het laat gebeuren is het juist een heel sociaal gebeuren van waaruit ze van alles kunnen leren:
Dat anderen niet altijd te vertrouwen zijn, dat je kleintjes kunt misleiden en je daar later schuldig over voelen, dat je kunt onderhandelen, sparen de een meer of minder heeft dan de ander, daar moet je als kind allemaal mee leren omgaan.
En jij kunt ook iets leren:
Loslaten!

Hier

hoi,
ik vind het prima als mijn kinderen bij de supermarkt vragen om dingen. als ze het maar netjes doen, beleefd blijven en fijne dag zeggen

verder nemen ze maar mee wat ze willen. weg is pech, had je het thuis moeten laten.
voor echie? eigen keuze.
echt, dat moeten ze helemaal zelf weten. ik ga me daar niet mee bemoeien.
ik word niet goed van ouders die naar mij komen omdat hun zoontje met die van mij iets heeft geruild maar spijt heeft.
laat ze het dan niet meenemen of leer hem dat als hij eenmaal geruild heeft, dat je het dan kwijt bent

vlinder72

vlinder72

05-10-2010 om 10:29

Hier ook

Dungans zijn plastic dingetjes. Niets waard en volgende maand waarschijnlijk weer vergeten. Dus als ze het mee naar school nemen en ze raken iets kwijt of ze ruilen en krijgen spijt dan hebben ze pech.

Dubbele geven mijn kinderen weg zodat andere kinderen ook Dungans hebben en ze met meer kinderen op het schoolplein kunnen spelen.

Vragen bij de supermarkt is echt verboden.

Puck

Puck

05-10-2010 om 10:35

Net als bij hanne

Hier heeft school ook de afspraak dat er geen verzamelactie-dingen mee naar school mogen. En als zulke dingen buiten schooltijd gebeuren: tja, dan heb ik een beetje de insteek van Annemir, relativeren en weg is jammer.
Overigens mogen mijn kinderen ook weil bij de supermarkt staan onder voorwaarde dat ze het netjes vragen en ook een fijne dag wensen (ook als ze niets krijgen).

Martine

Martine

05-10-2010 om 22:24

Verbaasde spelers

Mijn kinderen zijn echt verbaasd over wat er op ze af komt. Ze zijn inderdaad wat jonger. Voor ons is het verbazend dat kinderen ze zo uit de handen pakken. Ze leren ervan, namelijk dat anderen niet te vertrouwen zijn. En ze zijn er erg trots op dat ze zelf niet zo zijn. Bang is er wel een die gedreigd was in elkaar geslagen te worden als hij een bepaalde niet zou geven. Zijn opluchting groot dat hij het vandaag gered had en hij had een redelijke deal gesloten. Hij voelde zich best sterk dat hij een oplossing heeft voor de volgende dag. Ik vind wel dat het veel slecht gedrag bij kinderen naar boven haalt. Ze nemen ze gewoon morgen weer mee naar school hoor. Zoek maar goed uit met wie je het speelt, let goed op of je echt verliest of wint. Zoek niet alleen de groteren op maar ook de jongeren. En speel daar eerlijk mee. Het mooie is dus weer dat er ook altijd wel weer een grote jongen is die voor ze op komt. En we spelen het thuis ook, voor het neppie. Best leuk. Pokemon kaarten waar je voor moet betalen kennen we niet. Die komen er niet in hoor! Wat een onzin.

vlinder72

vlinder72

06-10-2010 om 11:36

Ja, voetbalplaatjes

Zouden ze nog komen die jaar?

Zo leuk. Mijn zoons zijn dan tijden zoet met ruilen, uitzoeken welke ze nog nodig hebben. Stickers weer op volgorde leggen.

Hier wel Pokemon kinderen trouwens. Niets mis mee. Ik zou ze zelf niet kopen maar mijn kinderen wel. En het is hun eigen zakgeld. Ze hebben al meer dan 2 jaar van die kaartjes en ze zijn er nog vrijwel dagelijks mee bezig. Volgens mij zijn alle kaarten al een keer geruild en weer teruggeruild maar dat is volgens mij ook een deel van de lol van die kaarten.

En die Dungans? Ach, nu leuk maar straks liggen ze ergens in een trommel samen met de gogo's. Wel raar trouwens dat sommige kinderen zo agressief zijn. Afpakken? Gelukkig komt dat hier niet voor. Hier is het vooral ruilen of weggeven. Heel soms spelen ze er een spelletje mee maar ik hoorde van zoon 1 dat niet iedereen dezelfde spelregels hanteert en daarom doen ze het maar niet voor het echie.

Rina

Rina

06-10-2010 om 16:10

Ja!

De voetbalplaatjes komen weer hoor! Nog even geduld...

Moek

Moek

09-10-2010 om 23:47

Eh...

Wart zijn dungans?

Dungans

Hey Hanne,
Is dit niet wat verregaand. Waren er dan echt zulke grote problemen met producten uit dit soort acties?

Groet
Pat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.