Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tango

Tango

08-02-2012 om 15:17

Dyspraxie-onderzoek [wordt verwijderd ivm dubbelplaatsing]

Ik had deze vraag eigenlijk ook al bij zorgenkinderen gesteld, maar daar nog geen reacties gekregen. Dus daarom toch maar hier.

Tangozoon van 7 heeft inmiddels al een aardige geschiedenis opgebouwd van logopedie en fysiotherapie. Op zich heeft alles wel effect gehad, maar wij denken eigenlijk dat er meer aan de hand is en willen er nu graag achter komen wat er achter zit. We vermoeden, na overleg ook met de logopediste, ontwikkelingsdyspraxie. Zoon heeft zowel (fijn)motorische problemen: schrijven gaat moeilijk, maar ook bijv. bouwen met lego of knexx als spraakproblemen: hij/zij verwisselt hij nog steeds, met begrippen als in/op/onder e.d. kan hij weinig. Als hij iets vertelt is dat vaak heel onsamenhangend, met onlogisch opgebouwde zinnen. Een verhaal of gebeurtenis navertellen lukt hem niet. Tegen deze dingen gaat hij steeds meer aanlopen nu hij op school in groep 3 zit.

De logopediste heeft ons doorverwezen naar het audiologisch centrum in Leiden waar ze op ontwikkelingsdyspraxie kunnen testen. Ik vraag me echter af, ook na telefonisch contact met deze instelling, of ze daar niet alleen op het stukje taal testen. Heeft iemand ervaring met onderzoek naar dyspraxie bij deze instelling? Of kunnen jullie andere instanties adviseren in Zuid Holland?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

08-02-2012 om 17:17

Net beantwoord in zorgenkinderen

Hallo Tango,
Ik heb je vraag net beantwoord in >Zorgenkinderen, omdat ik nogal wat overeenkomsten zag met mijn zoon.
Groeten Primavera

Tango

Tango

08-02-2012 om 19:39

Dank

Bedankt. Ik heb het gelezen. Ik laat beide draadjes nog maar even staan en zie wel wat Forumbeheer ermee doet....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.