Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Een boek/cd-r over "hoe dingen gemaakt worden".

Mijn zoontje is erg geïnteresseerd in hoe allerlei dingen gemaakt worden.
Weet iemand of hier een kinderboeken, filmpjes of cd-roms over zijn?
We hebben zelf 2 cd-roms van huisje boompje beestje, maar deze kent hij al uit zijn hoofd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

17-06-2009 om 20:06

Hoe oud is hij?

Huisje boompje beestje? Op welke leeftijd doe je dat? Kijkt hij wel eens naar Klokhuis? Of naar Willem Wever? Mijn kinderen zijn denkelijk ouder en die kijken naar How it's made op Discovery. Fascinerend om te zien hoe een tandenborstel gemaakt wordt

Tirza G.

Tirza G.

17-06-2009 om 20:08

Heb je een

dvd-recorder? Op Discovery wordt "How it's made" uitgezonden. Bere-interessant.

Tirza

David macaulay

Ik heb bij zo'n 'witte boekenwinkel' oid een keer het boek "Over de werking van de kurketrekker en andere machines" van David Macaulay gekocht. Ik geloof niet dat het nu nog nieuw verkrijgbaar is. Maar het is echt een heel leuk en uitgebreid boek over de werking van van alles en nog wat.

Amarins

Amarins

17-06-2009 om 22:03

"zo wordt het gemaakt"

... van uitgeverij het Spectrum. Het lievelingsboek van onze 7-jarige Willy Wortel

Annet

Annet

17-06-2009 om 22:33

Cdrom hema

Die had laatst een cdrom waarin allerlei waarom-vragen beantwoord worden.
In de bieb vind je de zogenaamde informatie-junior boekjes. Die leggen één onderwerp per boekje uit. Het zijn dunne kleine boekjes die in een bak liggen.
Er zijn ook informatie-junior-mini boekjes. Die zijn voor kinderen vanaf groep 3. Goede lezers kunnen ze dan ook al zelf lezen. Mijn zoontje heeft nu geleerd hoe je ijs maakt. electriciteit, hoe de kermis ontstaan is en functioneert, etc.

Niet doen!

Mijn broer begon ook aan die boekjes en een jaar later kon je hem niets meer vertellen en wist hij alles want "hij hade er een boekje over gelezen". Hij heeft die boekjes letterlijk van a tot z gelezen.

Hij studeert nu voor ingenieur

Mariel

Suzanne

Suzanne

18-06-2009 om 13:43

Tijdschrift 'zo zit dat'

Waarschijnlijk ook leuk voor je zoon, misschien kun je een los exemplaar halen bij de Bruna of zo: tijdschrift 'Zo zit dat'. Is ook een website van: www.zozitdat.nl

Bieb!

Kom ik weer . Ga eens in de bieb kijken, leuke boeken genoeg, en tijdschriften ook.

jasset

jasset

18-06-2009 om 17:01 Topicstarter

Wauw!

Dat zijn al aardig wat tips!
Hij is bijna 5 en ik heb geen dvd-recorder. Hij leest avi 1, dus het gaat vooral om voorlees-boeken. We zijn nu bv een jeugd-encyclopedie aan het uitspitten.
Dat programma op discovery lijkt me een goed idee, als het tenmisnte niet "s avonds laat is.
Ik ga op zoek naar het boek"zo is het gemaakt" en ik zal ook bij de hema eens kijken naar die CD-rom.
Voor "Zo zit dat" is hij echt nog te jong denk ik.
Bedankt voor de tips, we kunnen weer even vooruit!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.