Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

07-12-2010 om 09:07

Een draak van een 6 jarige


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sera

Sera

08-12-2010 om 00:41

Herkenning

Ik herken mijn dochter in je verhaal. Mijn dochter is bijna 6 jaar. Ze is slim, voorlijk en ook behoorlijk bij de hand. De laatste tijd probeert ze veel te veel hier in huis de boel naar haar hand te zetten. Ze weigert te luisteren en te doen wat wij zeggen, krijgt hysterische buien als het niet gaat zoals zij wil en probeert over iedereen de baas te spelen. Dit kan zo niet langer. Ik moet gewoon veel strenger worden. Bij mijn oudste kinderen hoef ik nooit zo streng te zijn. Die zijn heel gezeglijk en luisteren meestal wel naar rede. Als ik graag wil dat ze iets doen hoef ik het alleen maar te zeggen, desnoods met uitleg erbij. Dat dwarse en protesteren om het protesteren ken ik van hun niet.
Bij mijn jongste dochter is er echter een andere aanpak nodig. Ik ben de laatste tijd dus al veel strenger geworden. Ik accepteer veel minder van haar en geef ook veel meer straf. Ze moet beseffen dat hoe slim ze ook denkt te zijn en hoeveel ze ook denkt voor te stellen ze uiteindelijk nog maar 5 jaar is en dat wij de baas zijn en dat ze gewoon moet doen wat ik zeg. Ze gaat er echt geen leuker persoon op worden als we nu aan alles gaan toegeven om de lieve vrede.

Ik vind dus eigenlijk dat je het goed hebt aangepakt. De straf lijkt misschien streng voor het vergrijp. Alleen het vergrijp is toch niet dat ze haar haar niet wilde borstelen, het vergrijp is dat ze meermaals jou bewust genegeerd heeft. Dat vind ik wel een straf waard. Ik zou het ook zeker zo hebben aangepakt.

Sera

Sera

08-12-2010 om 00:56

Oh en

Toen ze op school niet mee wilde doen met zangles heeft ze op school toen geen straf gekregen?
Als de school haar daar zo makkelijk mee weg laat komen dan zou ik met de school gaan praten want dan ondermijnen ze natuurlijk alle moeite die je er thuis in steekt. Het kan natuurlijk niet zijn dat ze zelf mag bepalen of ze aan de lessen meedoet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.