Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Furbygirl

Furbygirl

27-11-2014 om 18:43

Een furby, is dat nou leuk?

Dochter wordt 8, en wil dolgraag een Furby. Is dat nou leuk? Mij persoonlijk lijkt het niks, maar oké, ik ben niet jarig.
Dochter is meisjesachtig, houdt van knutselen en frutselen, spelen met Pet shops en barbies, en is gek met haar knuffels. Verder een slim, wat verlegen meisje. Dit ter illustratie.
Ik lees dat zo'n beest kan leren praten, en een eigen persoonlijkheid heeft. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ook al zijn ze nu behoorlijk afgeprijsd, ik vind het nog steeds veel geld voor iets wat misschien na een week in de hoek ligt.
Wat zijn jullie ervaringen?

Furbygirl

Furbygirl

27-11-2014 om 18:58

Wat lees ik nou?

Kan hij niet UIT??! Moet je hem 's nachts in de schuur leggen om te kunnen slapen?

machteloze heks

machteloze heks

27-11-2014 om 19:17

hier ook

Mijn dochter wilde vorig jaar al een furby. Ik vond het te duur en heb nee gezegd. Achteraf was ik echt blij dat ik het niet gedaan heb.

Bij mijn vriendin hadden ze er wel een en ze werden gek van dat beest. Zelfs dochterlief zelf waardoor de batterijen eruit gingen en de furby in de kast belandde.

Nu dit jaar vraagt ze er weer om. Ik blijf erbij dat ik ze veel te duur vindt. En juist door wat ik zag bij mijn vriendin weet ik gewoon dat het tijdelijk is en daar is het gewoon te duur voor.

Zonde geld

Dochter heeft hem vorig jaar voor d'r verjaardag gekregen maar doet er niks meer mee. Jammer maar helaas......Op MP raak ik hem vast niet kwijt.

Juno

Juno

27-11-2014 om 20:47

Eng!

Die furbies schijnen op hol te kunnen slaan en te veranderen in een soort gremlins als je ze te weinig aandacht geeft. Rollende ogen en zo. Heb weleens een filmpje op youtube gezien.
Los daarvan is het veel geld voor een harig stuk plastic met batterijen.

haha

Mijn zoons hebben er vorig jaar allebei eentje gehad. De ene is wel verzorgend ingesteld en die had er dan ook langer plezier van. Andere zoon heeft er nauwelijks naar omgekeken. Dus als je dochter wel verzorgend is ingesteld zal ze er langer plezier van hebben.

Aanrader... neuh. Maar dat geldt voor veel speelgoed. Het was wel altijd een grote hit bij kinderen die hier kwamen spelen.

+ Brunette +

+ Brunette +

27-11-2014 om 23:02

Bewaar de doos en de gebruiksaanwijzing!

Juist leuk als hij een gremlin wordt, mijn dochter "mishandelde" haar Furby daarom weleens expres. Een Furby is best geinig maar toen ze een echt huisdier kreeg, liet ze hem links liggen en hebben we hem toch maar op internet te koop gezet. En verkocht. Juist omdat het een duur stuk speelgoed is met een bedenkelijke leukheidsperiode, kun je hem best kwijt, is mijn ervaring. Als je de prijs maar aantrekkelijk maakt.

Furbygirl

Furbygirl

28-11-2014 om 07:28

Wel verzorgend

Ja, ze is zéér verzorgend ingesteld, en wij zullen nooit huisdieren hebben. Dat speelt ook een beetje mee.
Ze zijn nu iets meer dan helft van de oude prijs. Ik denk dat ik het er toch op waag. Ze zal in elk geval tijdelijk een groot geluksgevoel ervaren, en dat vind ik ook een mooi effect van een cadeautje. Goed plan om alles te bewaren, kan-ie idd op MP als ze er ooit niet meer naar omkijkt.

hier groot succes

onze dochter kreeg vorig jaar voor de kerst een Furby. Ik was er ook wat huiverig voor, onterecht. In het begin zal de Furby regelmatig veranderen, van een schatje in een draak. Als je dit als Furby-ouder goed doorstaat, rustig blijft en niet boos doet, krijg je een aardige Furby. Ze heeft er veel plezier van, speelt er niet dagelijks mee hoor. 's nacht staat hij in een kast en nog nooit hebben we wat gehoord. Als je 'm negeert, valt hij in slaap.

tablet/smartphone

Heb je een tablet of een smartphone? Er hoort nl een app bij waarmee je de Furby eten kan geven of kan laten dansen. Vonden mijn boys altijd leuk.

Furbygirl

Furbygirl

28-11-2014 om 08:57

Ja, tablet

En dat leek me idd ook juist leuk voor haar, kan ze allemaal eieren laten uitkom,en zo.Ik doe het gewoon. Ik hou er zelf niet zo van, maar denk echt dat ze er ontzettend blij mee is. En dan zwicht ik

Agatha

Agatha

28-11-2014 om 10:14

Helemaal eens

Furbygirl, gewoon doen ja! Wat zal ze blij zijn!
Hier heeft dochter er ook één gehad (jaren geleden, dus een versimpelde uitvoering zonder de apps e.d.), ik vond het zelf ook best leuk...

Rafelkap

Rafelkap

28-11-2014 om 11:56

Mmm

Mijn jongste is (ernstig) geestelijk gehandicapt en ik zit al langer te dubben over een furby. Wegens de kosten en dat dat ding niet tegen smijten kan nog niet gedaan. Mijn kind is wel dol op geluidjes dus zo'n furby zou in het begin een totale obsessie worden, vrees ik. En mijn oudste zal hem graag willen inpikken en dan wordt het ruzie hier. We hadden eerder ook een sprekende papegaai gehad, dat vonden m'n jongens ook helemaal geweldig.

Dus dit jaar weer niet, maar misschien z'n volgende verjaardag.

+ Brunette +

+ Brunette +

29-11-2014 om 23:46

Geen huisdieren? Dan is een Furby second best..

Ik weet zeker dat als we dat konijn niet hadden genomen, mijn dochter langer naar haar Furby had omgekeken. Doe het maar gewoon.

Katniss

Katniss

30-11-2014 om 15:22

Stom

Furby is net zo stom of leuk als een Fur Real Friends beest of Zoomer. Hier hebben de kinderen een tijdje gespeeld met een 25 jaar oud exemplaar die het wonder boven wonder nog deed. Als de wens heel groot is en je kunt het betalen zou ik het wel doen, maar ik ben wat dat betreft een beetje een sufferd

+ Brunette +

+ Brunette +

30-11-2014 om 22:35

Niet eens met Katniss

Mijn dochter heeft eens van een tante een hondje van Fur Real Friends gehad. Blafte, liep (reed) achter je aan, kwispelde, hijgde. Een Furby is minder voorspelbaar en grappiger.

oude furby

Die vind ik persoonlijk veel leuker. Wij hebben er 1 via marktplaats gekocht. Ze zijn zachter en de ogen geen computers. Die van ons spreekt alleen Engels, dus ook educatief (al word ik soms gek van het moeten vertalen).
Er wordt niet veel mee gespeeld. Maar omdat we hem via MP hadden voor 25 euro niet zo erg.

Succes

angelina ballerina

angelina ballerina

03-12-2014 om 22:35

Juno

Wij mochten een keer op een furby passen en het enige wat mijn kinderen leuk vonden was juist om er een boze gremlin van te maken. Maar als je dat wil lukt het schijnbaar niet. De kinderen hebben er met z'n drieën alles aan gedaan hem boos te maken, maar dat is niet gelukt. Ze schijnen een eigen karakter te hebben, daar hangt het vanaf hoe ze zich gedragen. Hier komt er in elk geval geen in huis, ik vind die dingen echt om gek van te worden.

Furbygirl

Furbygirl

07-12-2014 om 09:21

Wat was ze blij...

Jeee, ze was ZO blij, dat was het al helemaal waard. Ik vind het een vreselijk geval, maar toen ik haar met hem zag zitten, als een baby op de arm, intens gelukkig, was ik blij dat ik het gedaan had. We zullen zien hoe lang het leuk blijft, maar dit nemen ze me (en haar) al niet meer af
Godzijdank slaapt-ie wel gewoon tot je hem wakker maakt, dus een aan-uitknopje is helemaal niet nodig!

+ Brunette +

+ Brunette +

08-12-2014 om 02:22

Heerlijk toch?

Ik ben ook wel geneigd om aan dit soort grillen toe te geven als er budget voor is. Bij mij thuis moest het vroeger allemaal vooral smaakvol en verantwoord zijn. Heel irritant vond ik dat als kind, geld speelde bij ons thuis absoluut geen rol en toch kreeg ik lang niet altijd wat er op mijn verlanglijstje stond. Mijn moeder had vastomlijnde ideeën over wat wel en niet "kon". Wat ik zelf wilde, was ondergeschikt. Alleen als zij erachter stond, kreeg ik wat ik wilde. En ik had echt geen extravagante wensen.

Furbygirl

Furbygirl

08-12-2014 om 12:34

andere stem??!

Dat beest praat opeens met een heel andere, lagere stem! Dochter intens verdrietig, wat kunnen we doen? Ik dacht dat hij alleen vervelend werd als je hem pestte? Dat is hier absoluut niet gebeurd, ze is er heel erg lief mee.
Hoe krijg ik die stem weer gewoon???

Rafelkap

Rafelkap

08-12-2014 om 15:31

draakje

O help. Het is net een kind! Geef je het goed te eten, ben je lief en zorgzaam, zorg je er goed voor en dan ontpopt het zich als een draakje of blijkt er opeens van alles mee mis!
Een wijze les, voor je dochter, dat opvoeding van een kind eh.... furby niet maakbaar is. Net het echte leven

Misschien heeft de furby een resetknop of kan je er nieuwe batterijen in doen of valt er wat op te maken uit de gebruiksaanwijzing. Dat hebben kinderen niet

Inanna

Inanna

08-12-2014 om 18:28

vaak hetzelfde doen

De kinderen maken er hier een sport van om de Furby in een bepaalde stand te zetten. Als je bijvoorbeeld aldoor aan zijn staart trekt wordt hij gek, als je steeds voert gaat hij in die boze stand, steeds aaien resulteert in het prinsesje.
Zie http://official-furby.wikia.com/wiki/Furby_2012_Personalites

Haha

Ja Furby kan echt een draak zijn en dat is rete-irritant. Je mag ook weer niet te veel eten geven. Bij ons hielpen de suggesties op internet niet. Naast de batterijen zit een klein reset knopje, misschien die proberen.

bij ons

Was hij in het begin heel vaak en veel boos. Langzamerhand kregen zijn andere karakters de overhand. Ook een heel irritant overdreven lievig type. Die is echt erger dan de boze hoor, vindt men hier

Gewoon stug mee door spelen en dan krijgt hij vanzelf weer een "verandering".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.