Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Eerder nooit puberpeutertoestanden nu 6 jaar en

hoi,
Op school en overal waar mijn zoontje van 6 komt is hij een engel kijkt de kat uit de boom beleefd, etc. Maar sinds kort thuis, ok hij kan en mag zich hier uitleven na een schooldag. Maar hij test me nu steeds om iets anders uit, en ik moet alles uit de kast halen om hem te structureren, hij luisterd niet en alles wat terug komt in de dagelijkse dagstructuur probeert hij om zeep te helpen. Af en toe heb ik gewoon schrik om hem tot orde te roepen omdat hij me publiekelijk te kakke zet en niet luisterd me negeert. Ik heb het gevoel dat hij wat hij op school met vriendjes incaseerd, bij mij uitvecht of liever gezegd balanseerd. Lekker makkelijk hij weet dat ik altijd lief blijf en eeuwig geduld heb. Hoe kan ik hem toch stop zetten. snapt iemand wat ik bedoel, groetjes mamma van een mannetje met veel temperament en alleen thuis assertief en van zich af bijt terwijl dat niet hoeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

20-07-2010 om 16:19

Tja

"Lekker makkelijk hij weet dat ik altijd lief blijf en eeuwig geduld heb. Hoe kan ik hem toch stop zetten. snapt iemand wat ik bedoel, groetjes mamma van een mannetje met veel temperament en alleen thuis assertief en van zich af bijt terwijl dat niet hoeft."

Misschien zit daar wel een deel van het probleem. Als jij altijd geduldig blijf en lief blijft, kan hij blijven ageren. Structuren door middel van afleiden en negeren en af en toe wel aangeven dat het genoeg is helpt. En vermoeidheid speelt ook een grote rol, misschien vraagt de school nu wel heel veel van hem.

succesmom

succesmom

23-07-2010 om 03:10 Topicstarter

Jep vakantie begint morgen

ja dat is zo, maar toch ook omdat ik er alleen voor sta, hoop ik dat dit als het schooljaar begint veranderd, en anders ga ik dit ook met hen verieferen, hij heeft veel vriendjes, maar dat ene jongetje waar het niet zo goed mee boterd dat vind hij nu juist zo belangrijk, ik probeer hem uit te leggen dat hij zich moet richten op zijn vriendjes ipv.
groetjes en bedankt voor je reactie

Bastet

Bastet

23-07-2010 om 11:07

Ik denk

Ik denk dat hij gewoon aan vakantie toe is.
En sommige kinderen uiten zich voornamelijk bij diegene bij wie ze zich het meest veilig voelen,en die persoon krijgt dan de volle laag.
Eigenlijk best wel een compliment dus..
Bastet

succesmom

succesmom

25-07-2010 om 23:45 Topicstarter

Ja zeker

hoi, ik zit nu vanuit frankrijk online, we zijn vandaag aangekomen, het kleine enfant ne pas terible slaapt, lekker. En ik denk dat ik ook wel wat aan vakantie toe was en het te serieus nam, vooral het respect stukje. Toch zullen het de spanningen, vermoeidheden, ook vanuit mijn kant een grote rol hebben gespeeld, bedankt voor jullie reacties en alvast een fijne vakantie groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.