Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-02-2014 om 17:31
Beste mensen,
Na een aantal maanden aankijken wil ik dan toch eens weten of er ouders zijn met het zelfde probleem als ik.
Mijn kind van 5 gaat naar een school met een continurooster. Heel fijn! Maar het enige waar ik tegenaan loop is het volgende; als ons kind om 1400 uur uit school komt heeft het honger omdat het rond 1130 uur gegeten heeft. Dan krijgt het een koek of een snoepje. Maar dan begint t rond 1630 uur te zeuren dat het honger heeft. Het krijgt dan een soepstengel om het avondeten te rekken. Helaas gaat dit de laatste tijd niet goed en blijft t zeuren over honger. Ook na een appel (tja ik durf niet te veel te geven want dan eet het het avond eten niet). Het avondeten is rond 1800 uur als we met zn alle aan tafel gaan.
Hoe kan ik dit oplossen?
Meer om 1400 uur geven?
Ik wil niet te veel eetmomenten hebben aangezien mijn kind al stevig is...
Hoe doen jullie dit?
Dankjewel!
Groetjes
Daan
25-03-2014 om 12:02
onbeperkt fruit eten
Onze kinderen zitten ook op een school met een continue-rooster. Na school mogen ze één klein snoepje ( wat later op de dag) en onbeperkt fruit eten (maar niet meer dan één stuk van elk soort, vaak maak ik een fruitbakje dat voor ieder uit 2 á 3 stuks fruit bestaat) en daarnaast ook tomaatjes, abrikozen, noten en dergelijke (zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/115989-tips-voor-gezonde-pauzehapjes-op-school.html. Om 17:00 mogen ze nog ieder 2 volkoren soepstengels. Zo hebben ze al flink wat vitaminen binnen en vaak toch nog trek in avondeten.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.