Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Eindfeesten basisschool [niet elke klasgenoot is uitgenodigd]

Hoi Allemaal,

Mijn mening zal wel gekleurd zijn, omdat het mijn eigen kind betreft, maar ik zit er wel mee.

Hier in groep 8 van mijn zoon zijn wat afscheidsfeestjes voor de "hele" klas, min een paar kinderen. Onder die 3 of 4 kinderen die niet mogen komen zit mijn zoon dus ook. Ik snap het werkelijk niet. Als je meer dan 20 kinderen uitnodigd, maken die 3 of 4 dan nog uit. Van de 3 feesten is er maar 1 feest waarbij iedereen mag komen. De andere 2 feesten worden georganiseerd de popi jopies van de klas. Maar dan nog, ook die kinderen hebben ouders. Bij mij zou het zo zijn, iedereen of anders gewoon een klein feestje.

Kijk de klas kan me gestolen worden, ik ben blij als we over 2 weken van deze (volgends de juf hechte) klas af zijn, maar voor mijn zoon en die andere paar kinderen vind ik het wel heel sneu.

De uitnodigingen worden ook nog in de klas uitgedeeld en bij één feestje werd er nog ff bijgezegd dat hun niet mochten komen.

Brrrrr ik klink heel gefrustreerd en dat ben ik nu ook wel, groetjes Pinkelot


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zomersproet

Zomersproet

10-07-2009 om 10:32

Tja

Ik kan niet meer dan het helemaal met je eens zijn. En idd. als ouder zou ik er niet mee eens zijn als bijna de hele klas wordt uitgenodigd op een paar kinderen na. Ik zou haar dan voor de keuze stellen. Of allemaal of geeneen.

Is het nog mogelijk dat je zoon nog iets leuks gaat doen samen met de kinderen die ook niet zijn uitgenodigd? Lekker naar de bios ofzo en laat de rest de rambam krijgen. Ik snap je frustraties al herken ik het gelukkig niet maar ik kan er sowieso heel slecht tegen als er kinderen (en ook volwassenen) bewust worden buitengesloten.

Hoe is je zoon er onder? Vindt hij het heel erg of heeft hij zoiets van. Ze bekijken het maar?

mar-ank

mar-ank

10-07-2009 om 11:17

Ik snap helemaal hoe je je voelt

Mijn dochter heeft een soortgelijk probleem met verjaardagsfeestjes. Van te voren zijn er altijd kinderen die tegen haar zeggen; jij mag op mijn kinderfeestje komen. Maar als puntje bij paaltje komt blijkt altijd dat de ouders een grens stellen aan het aantal kinderen dat mag worden uitgenodigd, en is het altijd mijn dochter die afvalt. Zo gaat het al jaren, en in de praktijk gaat ze dus maar naar twee feestjes per jaar (van haar beste vriendin, en van een meisje waarvan wij ook met de ouders bevriend zijn). En wij wel ieder jaar die andere meiden weer uitnodigen op haar feestje. Als het aan mij lag gingen we alleen met die twee echte vriendinnen iets doen, maar zover is dochter nog (net) niet.

Geen ervaring

want kinderen nog te jong, maar ik ben het helemaal met je eens. Als ouder zou je zoiets niet moeten toestaan. Ik GRRRR even met je mee, en inderdaad, je bent bijna van deklas af!

marjoke

marjoke

10-07-2009 om 11:56

Nou

Wat raar, iedereen uitnodigen voorzo'n feestje op een paar na. Daar zou ik als ouder toch een stokje voor gestoken hebben.
Hier zijn nu ook van dat soort fesstjes bezig en gelukkig wordt iedereen uitgenodigd. Ons kind is helemaal blij, want dat is ook een kind dat niet heel gemakkelijk in de klas ligt en zo zijn er nog een paar in de klassen. Toch worden ze allemaal uitgenodigd op alle feestjes (vanavond is de 3e).
Ik snap je frustratie helemaal en ik vind het niet netjes! Gelukkig is school bijna klaar voor je kind.

mar-ank

mar-ank

10-07-2009 om 12:43

Het kan natuurlijk...

... dat de ouders denken dat de hele klas is uitgenodigd, en dat het kind heeft gezegd dat niet iedereen kan komen, terwijl hij ze in werkelijkheid niet eens heeft gevraagd. Is misschien een beetje achterdochtig gedacht, maar ik sta nergens meer van te kijken. Ik heb bij mijn dochter in de klas al zulke achterbakse dingen meegemaakt waarvan ik dacht; hoe verzin je het als kind van 10! Dus dit kan ik me ook voorstellen.

Zomersproet

Zomersproet

10-07-2009 om 13:56

Hekel

Waarom had je zoon dan zo'n hekel aan dat jongetje? en lag het alleen aan dat jongetje. Ik vind het nogal wat, een hekel hebben aan iemand. Dat de één je beter ligt dan de ander daar kan ik inkomen maar een hekel.....

Ik had het dus wel gedaan. Iedereen uitgenodigd of niemand. Dus ook die 2 kinderen.

Monique D*

Monique D*

10-07-2009 om 13:58

Het omgekeerde meegemaakt

Toen mijn zoon in groep 8 zat (zo'n 2 jaar terug) had een klasgenote haar verjaardag in een zaal gevierd. Zij wilde haar verjaardag combineren met een afscheidsfeest van haar klas. Iedereen van de klas kreeg een uitnodigingskaartje. Ik kwam erachter dat de jongens van die klas onderling met elkaar hadden afgesproken dat ze niet naar dat feest zouden komen, waaronder ook mijn zoon. Ik heb gezegd dat hij dat niet kan maken en heb hem persoonlijk naar die zaal gebracht. Wat bleek.. geen een van de jongens waren gekomen. Mijn zoon was toen heel boos op mij omdat hij de enige jongen was op dat feest was en dat hij, net zoals zijn andere "mannelijke" klasgenoten niet op dat feest wilde komen. Ik heb hem toen gezegd dat ik dat een rotplan vond, dat meisje organiseerde dit voor de hele klas en ze hadden wel even de moeite kunnen nemen om op dat feestje te komen.
De moeder van dat meisje, die ook lid was van de ouderraad had hun ook op school fijntjes hierop gewezen dat zoiets onbeschoft is. Goed, als je niet kan komen dan meld je je af, maar gezamenlijk als hele groep zonder enig bericht te weigeren om te komen is van het zotte!
Ze waren niet zo gek op dat meisje (ze was niet zo heel populair in de klas), maar als ze zo'n afscheidsfeest geeft kan je hierover heen zetten en dan samen dat feest vieren! Bah, wat was ik toen boos!

Jellien

Ik krijg de indruk dat het in het geval van jouw zoon om zijn verjaardagsfeestje ging. Ik vind dat toch wat anders dan een afscheidsfeestje van de basisschool waar meer dan 20 kinderen voor zijn uitgenodigd, op een paar na...

Judith

Judith

10-07-2009 om 14:35

Nummer 10 dan jellien?

Beste Jellien,
Toch kan ik je gedachtegang niet echt volgen. Met nummer 10 had hij niks speciaals, maar hij had er ook niets tegen. Waarom wordt dit kind dan niet uitgenodigd? Voor nummer 10 vind ik het een sneu verhaal.
Misschien dat nummertje 11 niet zo leuk is, maar als het geen kind is wat de hele groep naar zijn of haar hand zet, dan vind ik dat je dit kind toch kunt uitnodigen. Dan laat je die gewoon een beetje links liggen.
Wanneer het echt een heel moeilijk persoontje is, wat een heel feest zou kunnen verzieken, dan zou ik persoonlijk voor een kleiner feestje kiezen. Dan een select gezelschap van 4 of 5 kinderen. Dan hoeft niemand zich extreem buitengesloten te voelen.

groet, Judith

Gemengde gevoels jellien

om de redenen waarom het kind niet uitgenodigd werd
'kind maakt telkens net de verkeerde opmerkingen, was in ontwikkeling nog niet zover als de rest van de groep, huilde vaak enz'

Je eerste alinea vind ik heel redelijk klinken, je 2e niet, ik krijg er een naar gevoel bij, maar ik weet ook dat je vaak in tekst niet precies uit kunt leggen wat je bedoeld en dat dingen vaak verkeerd overkomen in dit soort berichtjes.

Ik moet zeggen dat ik me dan vooral verplaats in het kind, die het blijkbaar al niet makkelijk heeft in die groep en dan ook nog overal bij uitgesloten wordt, sneu hoor!

Zoals ik zeg, emengde gevoelens en hoop dat ik niet voor dat soort keuzes kom te staan.

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2009 om 15:17

Ha!

Hier spreekt een ervaren moeder. In de tijd van mijn dochter nodigde ik ook het sneue meisje uit, het meisje wat zooooo graag met mijn dochter wilde spelen, het meisje waar ze altijd welkom was, maar wat gewoon niet goed lag in de groep. Ik had zo'n meelij met het kind, ik vond het zo gemeen. Nou, ik heb het 2 of 3 keer geprobeerd en geloof me: het is pas écht sneu om op een feestje te zitten waar niemand je eigenlijk wil hebben. En nee, dat doorbreek je als gastvrouw/moeder van de jarige niet. Dat gemier, er niet naast willen zitten, geen hand willen geven, zogenaamd niet horen wat ze zeggen, bah bah bah, echt, dan zijn ze 7, 8 jaar en dan zijn het dráken.
Bij zoonlief zaten weinig jongetjes in de groep en was het gebruikelijk om alle jongetjes dan maar hoppetee in één keer uit te nodigen. Zoon is naar twee feestjes geweest en daarna nooit meer (en dan zijn er toch best veel in acht jaar). Hij heeft zelf twee keer een feestje gegeven (in de onderbouw, toen regelde ik dat nog) waarbij ik de fout begin om alle jongetjes uit te nodigen, zoals gebruikelijk was. Zeker de tweede keer (toen hij wist wat er ging komen) maakte hij ernstig bezwaar tegen de aanwezigheid van één jongetje. Ik heb toen vrolijk en opgewekt doorgedrukt, en o, wat heb ik er een spijt van gehad. Zoon had gelijk. Het was een stóm jongetje.
Pinkelot, ik snap helemaal dat dit door je ziel snijdt. Maar maak er niet meer van dan het is. Het is jammer voor die andere kinderen, maar die gaan jouw zoon dus niet leren kennen. En daar missen ze wat aan.

Tirza

Pinkelot

Pinkelot

10-07-2009 om 15:22 Topicstarter

Reactie

Onze zoon heeft zich er bij neer gelegd, al zei hij wel dat het wel even pijn deed toen die uitnodigingen werden uitgedeelt.

Onze zoon gata met wat vriendjes buiten school en 1 vriendje van school een filmavond en slaapfeestje doen, ook ivm zijn verjaardag.

Kijk bij een kinderfeestje snap ik dat je uitnodigd wie je vrienden zijn. Helaas voor onze zoon, hij heeft dus inderdaad van school geen kinderfeestjes, eerst nog wel eens, maar de laatste jaren eigenlijk niet. Wij hebben wel altijd feestjes gegeven voor onze zoon en daarbij heeft hij altijd kinderen uit zijn klas uitgenodigd, maar terug worden gevraagd is er niet bij. Hij is zo'n beetje een onzichtbaar kind ik de klas. Ook wel wat anders, een zachtaardig joch, helaas ook een makkelijk "pestobject" voor sommige jongens.

Maar dit is een afscheidsfeest, oké dan wel prive, maar echt niet alle 24 kinderen zijn je beste vriend/vriendin in een klas, en ook die 20 die wel mogen komen zijn niet allemaal je vriend/vriendin.

Fijn om jullie reacties te lezen, vanuit beide kanten. Ik hoef toch nog niet helemaal aan mezelf te gaan twijfelen.

O,ja Monique wat naar wat jij schreef over dat feest van dat meisje en ik vind het heel knap van je dat jij jou zoon hebt gewezen op zijn gedrag. Jammer dat die andere ouders dat ook niet hebben gedaan.

Groetjes, Pinkelot

Zomersproet

Zomersproet

10-07-2009 om 15:37

Tirza

Je hebt het over "dat sneue meisje" maar in dit geval vind ik je dochter en haar vriendinnetjes veel sneuer. Wat een zielig gedrag. Ok, ik weet dat het gebeurd maar pfff. Ik kwee nie. Volgens mij kan je hier als moeder/gastvrouw best op inspelen.

Jellie

Als het om een afscheidsfeestje gaat, dan wel. En dat vind ik een groot verschil, of het een privefeestje is of een afscheidsfeestje zoals in dit geval van de klas is.

Maylise

Maylise

10-07-2009 om 16:12

Vind ik ook niet kunnen

Ik vind het ook niet netjes om de hele klas uit te nodigen en dan één of twee kinderen niet. Dat is inderdaad bewust buitensluiten.
ik zou mijn kind dan ook de keuze geven of iedereen of niemand. Dat is wel zo netjes.
Het hangt natuurlijk wel een beetje van de achtergrond af. Bijvoorbeeld een kind wat gepest wordt zou van mij echt niet de pesters uit hoeven te nodigen. Maar een kind wat net wat minder ligt in de klas, druk, sneu of moeilijk is dan weer wel.

Wat betreft collega's vind ik het ook zo werken. ik nodig bijvoorbeeld twee van de collega's uit op een feestje en dat is ok want dan heb ik speciaal gekozen om deze twee (waar ik blijkbaar een speciale band mee heb) uit te nodigen. Ik zou nooit 10 collega's wel uit nodigen en 2 niet. Dan is het bewust buiten sluiten. Natuurlijk zijn er omstandigheden waarin dat wel kan. Bijvoorbeeld als die ene collega die ik niet uitnodig er met mijn man vandoor is gegaan bijvoorbeeld maar alleen iemand niet uit nodigen omdat die persoon mij minder ligt vind ik niet echt sociaal acceptabel.

Zeker bij een afscheidsfeest (meer nog dan bij een verjaardag) vind ik het absoluut niet kunnen om twee kinderen zo bewust uit te sluiten.

Ik heb mijn kinderen altijd aangemoedigd om op hun verjaardag ook eens de kinderen te vragen die misschien wat minder goed in de groep liggen of die nieuw zijn. Natuurlijk hoefden ze geen kinderen te vragen met wie ze om gegronde redenen echt niet door één deur kunnen maar een buitenbeentje uit nodigen kan best.

Maylise

Maylise

Maylise

10-07-2009 om 17:13

Jellien

Voor mij zou een gegronde reden zijn als mijn kind bijvoorbeeld gepest zou worden en dit kind de pester zou zijn. Dat vind ik wel een goede reden. Als er gewoon vervelende dingen gebeurd zijn die persoonlijk op mijn kind gericht zijn geweest. En dan nog heb ik er mijn bedenkingen bij om één kind niet uit te nodigen. Want dan is dat buitensluiten en dat is ook pesten.

Als het gewoon gaat om een kind wat vervelend, lastig of moeilijk is in zijn algemeenheid maar speciaal gericht tegen mijn kind dan vind ik het helemaal uit sluiten.

Overigens is het niet kind11 die bepaalt of jouw kind wel of geen feestje mag houden. Dat ben jij zelf. Jij bepaalt dat je zoon wel een feestje mag geven en kind10 en kind11 niet uit hoeft te nodigen. Daar heeft kind11 niks mee nodig. Ik zou een andere keuze gemaakt hebben.

Ik nodig ook wel eens mensen uit die me minder liggen uit diplomatieke overwegingen. krijg ik verder niks van.

Maylise

Judith

Judith

10-07-2009 om 19:55

Nr. 10

Jellien,

Ik blijf het niet snappen voor kind nr. 10 hoor. Daar was toch niks mee? Alleen een draconische pester hoort misschien niet op een feestje thuis, waarbij iedereen uitgenodigd wordt. Maar zoveel van dit soort kinderen zijn er niet. En je hebt zelf gelegenheid om bij te sturen op een feestje.
Als je zelf wordt uitgenodigd voor een feest, is dat ook niet altijd omdat je de hartsvriendin bent. Vaak ben je "partner-van", of je bent een buurvrouw (en alle buren worden uigenodigd),of je bent een collega, en iedereen van het werk wordt uitgenodigd. Alleen als het gaat om bijvoorbeeld intieme dinertjes dan worden echte vrienden uitgenodigd. En dan gaat het om een klein gezelschap waaraan geen "groepen" deelnemen.

Groet,
Judith

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2009 om 20:32

Zomersproet

Ik snap precies wat je bedoelt, ik vond het ook geen fijne eigenschap. En nog niet. Maar dochter (nu 19 trouwens) is heel duidelijk in haar voorkeuren en gebruikt haar tijd zo min mogelijk voor dingen waar ze een hekel aan heeft.
Dit meisje was een sneu meisje, op zich niks mis met het kind, maar doordat ze zo buiten de groep lag wérd ze sneu. Als ouder zag je zeg maar op een kilometer afstand: o, dat is het kindje wat niet mee mag doen.
En geloof me: ik kan tamelijk goed groepen kinderen (bege)leiden, maar een kind wat door de andere aanwezigen niet wordt gewaardeerd, heeft het zwáár op een feestje. En ja, daar ga je dan heel leuk en gezellig op in staan spelen als moeder en ondertussen wordt het feestje verstierd.

Tirza

Zomersproet

Zomersproet

11-07-2009 om 07:54

Tirza

Ja maar je tijd zo min mogelijk gebruik voor dingen die jij niet belangrijk vindt is toch wat anders.

Ik zou dat soort gedrag niet accepteren van mijn dochter en niet van vriendinnetjes die hier in huis zijn. Dan maar een verstierd feestje. Echt waar, ik tolereer het niet en druk dit meteen de kop in.

Verder begrijp ik je gedachtengang niet. Je zegt het: 'Dit meisje was een sneu meisje, op zich niks mis met het kind, maar doordat ze zo buiten de groep lag wérd ze sneu. Als ouder zag je zeg maar op een kilometer afstand: o, dat is het kindje wat niet mee mag doen'

Tja als je als ouders het kind al gaat bestempelen als sneu..... ik begrijp best wel dat je dochter (en dat geldt ook voor die van mij) zelf haar vriendinnetjes kiest maar ik tolereer gewoon geen pestgedrag en als zij of haar vriendinnetje op een feestje een ander meisje gaan pesten met "ik wil niet naast je zitten want je stink (ik noem maar een zijstraat) dan laat ik dat er niet bij zitten. Jammer als dan het feestje wordt verpest. Ik denk dat je als ouders veel meer kan doen aan het pestgedrag dan het maar laten gebeuren. Ik denk namelijk dat veel ouders het laten gebeuren zolang het haar of zijn kind niet betreft.

Zomersproet

Zomersproet

11-07-2009 om 08:09

Nog even dit

Dit meisje was niet sneu maar is sneu gemaakt. Je zegt het zelf. Er was niks mis mee maar doordat ze werd buitengsloten werd ze sneu. Het is toch te gek voor woorden.

Rafelkap

Rafelkap

11-07-2009 om 08:37

Leed al geschied

Ik vind het ook heel sneu. Maar wat moet Pinkelotje er nu mee? Die ouders aanspreken en alsnog die paar kinderen erbij? Ik vrees dat het leed al is geschied. Misschien een alternatief knalfuifje geven voor de onuitgenodigden? Dat is eigenlijk ook weer sneu. Ik zou toch proberen jouw gevoel ervan niet op je zoon over te brengen, maar gewoon iets leuks met hem te gaan doen en jullie heel erg verheugen op de nieuwe school.

Tjonge jonge

Wat een gedoe zeg. En enigzins herken ik het wel van de klas van oudste (waar ook altijd sneue kinderen/gepeste kinderen en gedoe was).
Maar onze jongste hé....die zit in zo'n leuke klas!!!! En nu al in groep 7. En nog nóóit, nóóit, noóit is er 1 wanklank geweest in die klas! Tjsa het klinkt wonderbaarlijk, ik weet het...maar écht ongeacht welke ouder je spreekt (ook de ouders waar je wat minder contact mee hebt b.v.) vanaf een half jaartje zien ál die ouders op naar groep 8, want daarna is het afgelopen met die 'leuke klas' natuurlijk. En daar zien álle ouders tegenop. Het is ook nog een grote klas. 28 kinderen. Eerst waren ze kleiner trouwens, maar er komen nog al eens kinderen bij, een zittenblijver, een kind uit de paralelklas, van andere school etc etc.
En al die 'nieuwen' erbij maakt ook al niet uit.(ook veel gepesten die dan speciaal in deze sociale klas worden geplaatst) Binnen een korte tijd horen die er net zo 'bij' als de rest. Elk speelkwartier spelen ze als héle groep samen. Ongekend volgens de leerkracht die ik zelfs nog heb gehad (oude rot in 't vak dus), in z'n hele cariëre had ie zo'n leuke gezellige groep nog nooit meegemaakt.
De 'daders' (de klas dus) halen trouwens hun schouders op als ze zoiets horen...die vinden het allemaal heel gewoon. Ze komen als klas zelfs op voor kinderen in andere klassen die gepest worden...die mag dan in het speelkwartier voorlopig met hun meedoen, klaar.
En écht, op alle feestjes waar ik bij was is nog nooit 1 wanklank bespeurt. Het enige probleem is daar, wie nodig je niét uit??? want tsja zoveel gaat écht niet lukken.
Meestal komt het uit op de helft van de klas. Jongens en meisjes doorelkaar trouwens. Daar doet ook niemand moeilijk over in die klas.
Ik weet, jullie kunnen er niks mee, maar wéét dus dat er ook andere klassen bestaan die wél sociaal goed lopen.
groeten albana

Pinkelot

Pinkelot

11-07-2009 om 12:12 Topicstarter

Inderdaad

Het leed is al geschied. Het was fijn even de frustratie hier kwijt te kunnen. We laten het voor wat het is en kijken verder naar de toekomst. Nieuwe school nieuwe contacten.

Bedankt voor jullie reacties, dat doet toch goed.

Albana fijn dat er ook klassen bestaan die zo goed gaan, dat lijkt me werkelijk een genot :o).

Fijn weekend iedereen, groetjes Pinkelot

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2009 om 13:45

Zomersproet

Nogmaals, ik geef je gelijk. Ik heb het kind dan ook drie keer op een feestje gevraagd. En heb dus drie verstierde feestjes, die gewoon voor niemand leuk waren *ook* voor dat kind niet. En dát is mijn punt. Je kunt alle gelijk van de wereld hebben, pestgedrag niet tolereren en de kop indrukken, feestjes laten verstieren doordat je er de hele tijd bovenop moet zitten - en dan is het nóg niet leuk voor dat ene kind. Niet vragen had haar drie pijnlijke feestjes bespaard.

Tirza

Pinkelot

Pinkelot

12-07-2009 om 09:46 Topicstarter

De niet uitgenodigde

Ik lees inderdaad over kinderen die een feestje verstieren door gedrag ed, die ken ik ook van feestjes hier thuis. Nou wilde ik toch graag even toevoegen dat mijn zoon en de andere kinderen die niet worden uitgenodigd juist de rustigste/stilste kinderen van de klas zijn. Dus er is geen reden om te vrezen dat hun een feestje zouden verstieren. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

Het zijn dus niet altijd de lastige of vervelende kinderen die worden buitengesloten. Maar ook de minder populaire rustige kinderen.

Groetjes, Pinkelot

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 11:20

Klopt hoor pinkelot

Ik bedoelde ook niet zozeer dat het uitgenodigde kind het feestje verstierde. Ik bedoelde (in mijn geval dan dus) dat de andere genodigden én ikzelf het feestje verstierden door er constant bovenop te zitten, te waarschuwen, het kind er in proberen te betrekken, anderen tot de orde roepen, toespreken enzovoort. Kortom: je bent net een scheidsrechter die een wedstrijd doodfluit.

Tirza

Marjoke

Marjoke

12-07-2009 om 13:41

Eindfeesten

Zoals al eerder gezegd: ons kind ligt niet altijd even lekker in de groep. Toch wordt ook zij uitgenodigd bij die klassefeesten. En het pakt goed uit voor haar. Ze is heel blij met de uitnodiging en loopt er huppelend mee door de kamer(Kijk mam, ik heb een uitnodiging voor een feestje!!), en gaat opgewekt naar het feestje in haar mooiste kleren (en een beetje make up, stiekem). Daar spreekt ze veel kinderen uit de klas en een paar meiden uit de klas hadden gezegd dat ze toch wel erg aardig was. Ze maken haar op een andere manier mee. Dus voor ons kind pakt het goed uit. Ze moeten nog 2 weken naar school, dus er volgen nog een paar. Ik heb in ieder geval een opgewekt kind thuis.
Overigens vind ik dergelijk grote feesten wat anders dan kleine feestjes, daar wordt de sfeer bepaald door de aanwezige kinderen en bij zoń groot feest gaan kinderen, zeker de stille kinderen, gemakkelijker in de massa op.

Pinkelot

Pinkelot

12-07-2009 om 16:56 Topicstarter

Marjoke en cobi

Marjoke: wat heerlijk voor je dochter. Leuk dat ze haar nu ook op een andere manier leren kennen. Jammer dat ze dat niet eerder hebben gezien. Geniet samen met haar van haar blijdschap.

Cobi: Die hart onder de riem neem ik heel graag van je aan. Ik hoop inderdaad dat zoon opbloeit op het VO. Ik denk hetw el, zijn eerste kennismaking, daar was hij heel enthousiast over. Kijk na zoveel jaren in dezelfde klas heeft ieder zo zijn "rol". Nu een nieuwe start. Hij start op een school waar niemand van zijn klas naar toe gaat, helemaal prima.

Groetjes, Pinkelot

marjoke

marjoke

12-07-2009 om 17:22

Pinkelot

Pinkelot: ¨Ik hoop inderdaad dat zoon opbloeit op het VO. Ik denk hetw el, zijn eerste kennismaking, daar was hij heel enthousiast over. Kijk na zoveel jaren in dezelfde klas heeft ieder zo zijn "rol". Nu een nieuwe start. Hij start op een school waar niemand van zijn klas naar toe gaat, helemaal prima.¨
Oze dochter heeft exact dezelfde keuze gemaakt en ze was ook enthousiast over de eerste kennismaking (en via hyves heeft ze ook al wat contacten).
Ik hoop toch ook zo dat jouw zoon en mijn dochter een leukere tijd hebben op het VO dan op de basisschool en dat ze hun plekje vinden en opbloeien. Succes!
En ik vind het nog steeds onterecht dat jouw zoon niet uitgenodigd is.

Bastet

Bastet

12-07-2009 om 18:26

Pinkelot

Ook mijn oudste bloeide op,op het VO.Van een schuchter jochie is het nu een rustige knul,met veel humor en zelfvertrouwen.
Komt goed!
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.