Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ik

ik

23-03-2012 om 15:18

En wat nu? pesten of erger?

Gisteren kwam mijn 7-jarige zoon in en in verdrietig thuis. Na veel vragen, kwam het hoge woord eruit: een groepje kinderen had hem op het schoolplein geslagen met een hockeystick, bespuwd, geduwd en geroepen dat hij de allerstomste is van de hele school. Dan gaan er 2 dingen door je heen: maar mannetje toch, kom hier en gelijktijdig een hartgrondige vloek en schreeuw van boosheid en verdriet, wie doet dit een ander aan? De sova heeft hij al gehad want school vindt dat hij weerbaarder moet worden. Maar hoe weerbaar moet je zijn tegen dergelijk gedrag? Ik weet welke kinderen het zijn, ik heb de ouders gisteren gebeld. Uitkomst: ach, het zijn kinderen, trek het je niet aan. Niet aantrekken? Slaan met een hockeystick en bespuwen? Dat zijn geen grapjes. Vanochtend op school geweest, tja, we hebben niets gezien en we doen niets. Zoon heeft allerlei blauwe plekken, ach dat hebben jongens toch altijd? Het zal wel meevallen, hoor. ik ben de wanhoop nabij. Mijn zoon is vanochtend naar school gegaan dat vind ik knap van hem. Maar ja, wat nu? Ik wil dat er iets gebeurd en snel! Zeker voor mijn mannetje, die wil ook dat het stopt. Hoe ver we gezonken dat we dit als 'normaal' kindergedrag zijn gaan beschouwen????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

23-03-2012 om 16:16

Belachelijk

Als school zo reageert denk ik dat het alleen maar erger kan worden. Spreken met de directeur en anders alvast voorzichtig gaan kijken naar een andere school. Dit kan toch niet.

Fiorucci

Fiorucci

23-03-2012 om 17:00

Mee eens

Wat idioot, de reactie van school. Ik zou het hogerop zoeken en als dat niks uithaalt een andere school zoeken.

Rosase

Rosase

23-03-2012 om 19:00

Ook mee eens!

En niet te lang mee doormodderen.

Dit hoort gewoon niet. Dus als de school niets kan bieden: weg wegwezen en zo snel mogelijk.

Hoe is het verder op die school

leuke vriendjes, aardige ouders ? Is dit een selectief groepje etterbakken of ligt hij sowieso slecht in zijn klas etc ???

Niks gezien

Als het beleid van school is 'we hebben niks gezien dus we doen niks', dan zou ik mijn kind niet op die school willen hebben. Want dat betekent dat de kinderen dus van alles kunnen flikken zolang de leerkracht of overblijfkracht het niet ziet? Dan is je zoon vogelvrij. Daar helpt een sovatraining niets aan. Als de ouders van de meppers ook al zo lakoniek reageren, dan is de school geen veilige omgeving voor je zoon. Slaan met een hockeystick en spugen is geen normaal kindergedrag.

skik

Puck

Puck

24-03-2012 om 16:32

Bah

Behalve dat school er niets aan doet vraag ik me ook af wat voor ouders het zijn die dit soort gedrag vergoeilijken. Het scheelt misschien wel hoe en met welke bewoordingen jij naar de ouders bent gestapt. Als dat in je boosheid was in de trant van, kijk eens wat Pietje heeft geflikt en dit pik ik niet, en dit kan niet en ik wil dat jullie er wat aan doen dan krijg je uiteraard een andere reactie dan wanneer je komt van: goh, ik hoor dat onze kinderen ruzie hebben gehad op het schoolplein en ik zou graag willen weten wat Pietjes verhaal is. Dus wat betreft ben ik heel benieuwd naar hoe JIJ je geuit hebt naar de ouders. Maar dan nog, dit soort gedrag is op geen enkele manier natuurlijk goed te praten en ook ik ben het met de anderen eens dat dit echt niet kan en dat als school er niets mee wil doen het geen fijne school is die veiligheid kan bieden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-03-2012 om 22:02

Geweld

Dit is toch gewoon fysiek geweld. Daar zou ik aangifte van doen bij de politie. Of rr iig een melding van maken.
En als school hier zo laconiek over doet lijkt het mij een goede zaak om een andere school te zoeken.
Dendy

Valt mij op

dat dit soort incidenten vaak gemist worden op school.

Mijn zoon is onlangs tijdens overblijf een paar maal flink geschopt door 2 jongens uit hogere groepen. Was ook compleet gemist. Gelukkig vond ik wel gehoor bij de overblijfkracht en is het voor zoon opgelost.

Ik zou een gesprek met de directie aanvragen en uitlegggen. Fotograveer desnoods de verwondingen van je zoon, zodat je tastbaar kan zijn in de gevolgen.

Hoop dat je zoon snel weer veilig naar school kan.

Gr Pham

Margriet*

Margriet*

25-03-2012 om 22:03

Pestprotocol en overblijf

Goede vraag aan school is of ze uberhaupt een pestprotocol hebben maar eerder nog wat hun beleid is als een kind wordt gepest. Op naar de directeur dus.

En overblijf is vaak slecht geregeld maar bij mijn kinderen op school is het professioneel geregeld en zijn dit soort zaken in beeld, wordt altijd zeer adequaat gereageerd ook toen mijn zoon ruzie kreeg en het tot een vechtpartijtje kwam.

Annet

Annet

25-03-2012 om 22:28

Ook zoiets gehad

Nou ja, niet alles. Wel dat buiten het zicht van de juf e.e.a. gebeurd is. Ik werd daarover aangesproken door moeder van klasgenoot (groep 4). Daarna heb ik aan de juf gevraagd hoe het zat. Juf had het niet gezien en is gaan rondvragen bij de kinderen die betrokken waren en bij hun ouders.
Juf heeft alle verhalen aangehoord en het gebeuren zeer serieus genomen. Alles is keurig uitgezocht.

Juf of overblijf kan niet alles zien. Maar wat telt is hoe ze met een melding omgaan. School kan best e.e.a. uitzoeken zonder dat ze zelf getuige zijn geweest.
Als je dat niet doet, neem je een kind niet serieus.

Eens met de rest

inderdaad gesprek bij de directeur dan maar! Belachelijk dat men er zo op reageert zeg. Een beetje afhankelijk van hoe je zoon het verder naar zijn zin heeft op school zou ik misschien zelfs een andere school overwegen.

Enigszins off-topic, maar goed: Hier op school wordt pesten ab-so-luut niet getolereerd en hanteren ze de Vreedzame School (soort pestprotocol, maar dan meeromvattend). Af en toe denken we wel eens van gaap.... komt zoon weer thuis met een briefje over omgangsregels die zo vanzelfsprekend zijn en die tot in den treure geoefend worden. Er wordt ook heel veel aandacht besteed aan groepsprocessen. Het schijnt wel nodig te zijn, want blijkbaar weten mensen serieus niet meer zo goed hoe kinderen op te voeden wat betreft omgangsvormen en dergelijke. Ik heb me wel eens tijdens een ouderavond over de Vreedzame school hardop afgevraagd of het nu echt zo nodig was, al die geforceerde regels over complimentjes uitdelen aan elkaar, en dat je iemand troost als hij verdriet heeft enzo. Ik werd een beetje glazig aangekeken en de meerderheid op de avond scheen problemen te hebben met de opvoeding Sova-training is overigens nauwelijks nodig op school want kinderen gaan relatief goed met elkaar om, schijnt.

Vandaag was zoon tot bloedens toe geknepen door een vriendje (die er achteraf heel erg spijt van had) en toen had vriendje zich wel moeten melden bij de directeur en moet hij nablijven. Vind ik dan weer wat overdreven (het zijn kinderen van 6), maar ach.

Ilva

Ilva

26-03-2012 om 19:19

Hoe is het nu?

Hoi ik,

Hoe gaat het nu met je zoontje. Heb je nog een gesprek gehad met school?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.