Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-07-2012 om 23:26
Gisteren, zo maar, out of the blue: mam, die topjes, dat wil ik niet meer, het is tijd voor een echte bh. En daar sta je dan, ze moet nog 11 worden.... ze is ruim 1.60, schoenmaat 40,5 en gaat in augustus naar groep 8. En ik maar denken dat de grootste veranderingen komen in groep 8, daar had ik me op in gesteld, ergens in groep 8, nu nog niet. Maar ja, ze heeft wel gelijk, de topjes zijn te klein: gewoon 'plat', meer voor de sier dan dat er iets in zit. Maar er zit wel wat in. Nou, wat wil je, samen naar de winkel of zal ik iets meebrengen? (ik ken mijn dochter!) Het wordt: breng maar iets leuks mee. Laten ze toch bij Zeeman en Hema ontzettend leuke setjes hebben in maat aa70 en a70! Beide maten meegenomen en samen gekeken wat past, het is a70 geworden, het was dus echt tijd. En ik? Ik stond echt wel een beetje te snotteren toen ik mijn kleine meisje voor de spiegel zag staan, trots als een pauw op haar eerste echte bh! Zij is er klaar voor. Ik nog niet helemaal.
07-07-2012 om 01:14
Marieke
wat lief!!! Dat behaatje, ja, maar vooral jouw liefde voor je dochter en de herkenbaarheid van je emoties.
Wij hebben 2 dochters, iets jonger, en soms kunnen we ze wel groot kijken en andere keren willen we dat ze niet zo hard gaan!
Je berichtje heeft me geraakt, dank je wel!
07-07-2012 om 07:28
Och marieke
Wat een lief verhaal, en hoe begrijpelijk dat je er soms nog niet helemaal aan toe bent als je dochter ineens zo'n grote sprong maakt. Ik zou trots zijn op een meisje dat zelf ziet wat er nodig is, heel cool, hoor. En wat leuk dat jullie zo goed geslaagd zijn. Ergens ga ik bijna naar dat moment uitkijken (kind is vijf, dus dat duurt nog wel even, hahaha).
07-07-2012 om 09:11
Herkenbaar....
Ohja herkenbaar....en voor je het weet ben je een jaar verder en zit je boeken te bestellen voor de middelbare school..)
Mijn dochter is nu 12, gaat zometeen lekker een week op kamp en ik mag me vooral nergens mee bemoeien,wel helpen sjouwen uiteraard....
07-07-2012 om 17:02
Grappig...... ik ben er wel aan toe, maar....
....dochterlief nog niet. Is inmiddels ruim 13 (okt 14), gaat naar de 2e, maar wat jij beschrijft moet hier nog komen. BH'tje? er zit nog niets dat meer is dan een erwt. Korte broekjes? No way, volgens haar veel te eng. Beetje mascara? Wel nee, klasgenoten wel dus. Zucht, ik verlang inmiddels naar de volgende periode.
Gr. Bibi