Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
pietie

pietie

29-09-2009 om 17:06

Enig kind en dat vind ik moeilijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

09-10-2009 om 09:46

Shalil

Shalil: "Het voordeel is wel dat je door strijd, verveling en andere gevoelens die je met je brusjes deelt veel leert."
Dat kan met vriendjes ook, denk ik. Hier ook een enig kind (4), en een jongen van anderhalf jaar ouder die drie huizen verderop woont. Ze lopen de deur plat bij elkaar en doen veel dingen die ik me herinner van thuis met broers en zussen: elkaar dingen leren, opscheppen over wat de een wel en de ander niet kan, een lijn trekken tegen vervelende, nee-zeggende ouders, elkaar de hersens inslaan en een minuut later weer gezellig treinrails leggen, met elkaar smoezen en complotten smeden, verveeld op de bank hangen - alles, gewoon. Behalve bij elkaar slapen, maar dat komt misschien nog wel. Je leert van elke interactie, daar zijn broers of zussen niet strikt noodzakelijk voor.

shalil

shalil

10-10-2009 om 22:38

Krin

Er zit wel iets in wat je zegt maar toch is dat nog anders. Hoe vaak vriendjes er ook zijn, ze gaan toch regelmatig weg. Bovendien is het omgaan met een vriendje vrije keuze. Als je je broer of zus niet meer leuk vindt kun je er niet mee stoppen om met ze af te spreken.

Met een vriendje is het toch enigzins vrijblijvend maar het kan wel veel goed doen. Als ik maar 1 kind zou hebben zou ik de omgang met andere kinderen zeker stimuleren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.