Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ervaring met extra ballet 5 jarige

Heeft iemand ervaring met het aanbieden van extra ballet aan een vijfjarige die meer wil en kan dan het gebruikelijke uurtje ballet? Ze heeft les van een gekwalificeerde juf, die talent in haar ziet (ze zit in een groep hoger dan haar leeftijd).
Ik ga met de juf ook overleggen over extra mogelijkheden maar wil graag weten of iemand hier er ooit mee begonnen is. Wat is gebruikelijk? Wat kan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet te veel

Wat leuk dat je dochter ballet leuk vindt en dat het zo goed gaat! Hier geen ervaring met ballet maar met turnen (van mezelf en hoe ik er tegenaan kijk). Talent is een breed begrip, ik was vroeger erg goed in 3 sporten maar wilde niet kiezen en deed alles dus op hoger nivo dan gemiddeld maar heb me nooit toegelegd op 1 sport. Ik vind 2 uur sport voor een kleuter voldoende, naast de lange schooldagen en het spelen met vriendinnetjes en luieren (om bij te komen). Het allerbelangrijkst is wat je kind leuk vindt (en bijv. niet wat jijzelf belangrijk vindt) en wat ze aankan. Ik zou je dochter niet meer dan een uur extra laten balletten, ze wordt ouder en sterker en dan kan ze ook meer aan (als ze dat leuk blijft vinden natuurljk).
Succes!

denkster

denkster

01-02-2012 om 04:28 Topicstarter

Heb wel website gevonden

.. met googlen van veilig ballet oefenen voor kinderen, met tal van waarschuwingen over het jonge lichaam, en ik kijk er ook zo tegenaan van; dit jaar vind ze het leuk, volgend jaar misschien iets anders. Het is meer dat ik haar nu de mogelijkheid kan bieden om dit te doen in tijd, geld en een nanny, dus als haar hart daar ligt mag ze het veilig proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.