Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Joyeux

Joyeux

06-02-2012 om 12:42

Ervaring met valdispert kids?

ik weet niet of deze vraag hier hoort, of bij gezondheid, maar goed. Mijn dochter heeft af en toe periodes dat ze slecht slaapt. Het duurt dan uren voor ze in slaap valt en de volgende dag/dagen is ze doodmoe. Ze krijgt in zulke periodes van mij af en toe melatonine. Dan valt ze snel in slaap, maar het valt me op dat ze in die nachten vaak nachtmerries heeft. Veel vaker dan in de nachten dat ze zonder melatonine slaapt. Die nachtmerries zullen waarschijnlijk samenhangen met overgeprikkeldheid. Dezelfde overgeprikkeldheid waardoor ze niet kan slapen.

Maar nu wil ik eens wat anders proberen, en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met valdispert voor kinderen. Om 's avonds rustiger te worden en meer ontspannen te slapen (en in slaap te vallen), dus als alternatief voor melatonine.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Boekje

Ik kan het boekje Relax Kids van harte aanraden. Het zijn korte sprookjes die op een meditaite-achtige manier zijn geschreven. Kinderen worden er erg ontspannen van en vallen makkelijker in slaap. Bij onze oudste groot succes en al 2 keer met succes uitgeleend.

Melatonine

Normale melatonine werkt erg kort, niet lang genoeg voor de nachtmerries. Ik zou dan vooral inzetten op het tegengaan van de overprikkeling en een goede ontspanning voor het slapen gaan.
Loes

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 17:20

Ik wel met zoiets

Geen directe ervaring met Valdispert Kids, tenminste niet dat ik me kan herinneren. Maar pre-melatonine kregen we onze zoon alleen in slaap met valeriaan. Ja, dat werkte.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 17:21

Euh

Euh, maar wellicht is het toch beter om iets te doen aan de oorzaak van de overprikkeling? Om een kind nou eeuwig aan de valdispert te zetten...

Jeetje

Nu heb IK er spijt van dat ik een goedbedoelde tip gaf.....

Puck

Puck

06-02-2012 om 19:47

Tjonge joyeux

misschien zelf ook een valdispertje nemen tegen overprikkeldheid. Ik kan me best voorstellen dat je iets anders wilt proberen, maar aangezien we hier juist geen glazen bollen hebben kunnen we niet tuiken hoe je situatie is en wat je allemaal al geprobeerd hebt. En natuurlijk krijg je dan adviezen die goedbedoeld zijn maar voor jou niet van toepasing. Om dan direct zo gepikeerd te reageren vind ik niet terecht. Jammer dat je zo reageert en daarmee zelf de discussie de nek omdraait.

Rafelkap

Rafelkap

06-02-2012 om 19:47

Succesverhalen

is homeopatisch, dus je moet erin geloven, dan werkt het, anders niet.
(maar nu krijg ik zeker ook op mijn kop dat dit geen goed antwoord is)
Omdat ik erg nuchter ben, werkt het niet. Maar je kan het allicht proberen ook al zijn hier geen succesverhalen?
Wat vervelend voor je dochter, kan me voorstellen dat je alles probeert!

Puck

Puck

06-02-2012 om 19:52

En dan on topic

valdispert is niet homeopathisch volgens mij, maar kruidengeneeskunde. Oudste heeft het ook een tijdje geprobeerd maar het hielp totaal niet. Melatonine wel, geen nachtmerries. Hoe weet je zo zeker dat die nachtmerries van de melatonine komt. Als ik in mijn glazen bol kijk dan kan ik me voorstellen dat je kind slechter slaapt in hectische periodes en dat je dan melatonine geeft en denkt dat dat de nachtmerries geeft terwijl het in feite komt van de hectische periode.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 20:37

Doei joyeux

Ik heb spijt dat ik twee reacties heb gegeven. Dus ik trek ze bij deze allebei in.
Ik vind het vrij normaal, om te proberen iemand grondiger te helpen dan met een pilletje, maar jij kennelijk niet. En idd beschikken wij niet over glazen bollen hier.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 20:37

Doei joyeux

Ik heb spijt dat ik twee reacties heb gegeven. Dus ik trek ze bij deze allebei in.
Ik vind het vrij normaal, om te proberen iemand grondiger te helpen dan met een pilletje, maar jij kennelijk niet. En idd beschikken wij niet over glazen bollen hier.

Anna

Anna

06-02-2012 om 20:43

Ander middel

Ik heb geen ervaring met valdispert maar wat je eventueel ook zou kunnen proberen is Suntheanine. Ik heb het van het merk AOV. Melatonine werkt voor mij beter maar ik heb het ook net andersom gehoord. En je kunt de suntheanine ook overdag nemen als rustgever. Is helemaal natuurlijk en onschadelijk en ook prima geschikt voor kinderen.
Veel succes.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 20:43

1 keer intrekken van mijn berichten was voldoende geweest.

Tango

Tango

06-02-2012 om 21:56

Guinevere

Ik dacht juist dat je het twee keer had getypt omdat je twee tips had gegeven

Tihama

Tihama

07-02-2012 om 00:09

Lucide dromen

Of Valdispert Kids iets doet is twijfelachtig. Valeriaan zou het werkzame bestanddeel moeten zijn, maar uit studies blijkt dat dit geen effect heeft: http://www.smrv-journal.com/article/S1087-0792(07)00042-1/abstract

Dus kruidenmedicijnen met niet-werkzame medicijnen, tja, dat helpt ook niet.

Ik heb wel een andere tip die je dochter misschien kan leren toepassen om met haar nachtmerries om te gaan. Lucide dromen, ook wel 'helder dromen' genoemd.

Het is een techniek die je jezelf kunt aanleren om nachtmerries om te buigen. Zodra je in je droom een wanhopig gevoel krijgt, dan is de snelste manier om te ontdekken dat je droomt, proberen te gaan vliegen. Ht klinkt te absurd voor woorden, maar dat werkt echt. Zodra je denkt dat je wil gaan vliegen, dan kun je vliegen. Maar zodra je vliegt, weet je dus dat het een droom is.... Ik heb op deze manier mijn dochter kunnen helpen om haar nachtmerries de baas te worden.

Hier kun je tips vinden hoe je het kunt leren. http://www.innerned.org/lucidedromen.html

Het is overigens wel handig om het eerst zelf te leren, dat helpt met overdragen. Ik was als kind een ontzettend slechte slaper, maar toen ik ergens in mijn puberteit op de bieb hier een boekje over vond en dit toe ging passen, werd gaan slapen gewoon een feestje.

Oja: ik ben een enorme scepticus, geloof niets van paranormaal en homeopatisch gewauwel, maar dit werkt gewoon met je eigen psyche.

Tihama

Fiorucci

Fiorucci

07-02-2012 om 07:06

Hoi joyeux

Ik heb zelf ervaring met valdispert, en wat zal ik er van maken: redelijk. Het proberen waard, laat ik het zo zeggen.

Valdispert/melatonine

Wij hebben met alle twee ervaring.
Valdispert geef ik 10 mg. Dan heb ik het idee dat de puntjes er net af zijn overdag. Voor de nacht geen effect gemerkt. Met melatonine slaap je beter, en heb je juist meestal minder nachtmerries, doordat je beter slaapt. Het kan dus zijn dat of de dosering te hoog is, of juist nog te laag. Ik weet niet hoeveel mg je gebruikt?

Ely

Ely

07-02-2012 om 13:37

Vooringenomen (ot)

Hmmm volgens mij is het juist niet vooringenomen om blanco te reageren op wat er mogelijk geprobeerd is. Men weet het niet dus probeert bij machte te helpen. Zegt niks over wat men denkt dat jullie wel of niet geprobeerd hebben, zegt alleen dat men adviseert naar eigen inzicht en ervaring.

En dat de discussie breder wordt getrokken dan alleen de vraag gebeurt mi continu op dit forum (ea) en maakt het vaak juist interessant en leerzaam. Wellicht niet puur voor topic opener maar ik geloof dat het concept een breder doel dient.

Neemt niet weg dat ik me heel goed (helaas te goed) kan voorstellen wat een impact een slecht slapend kind heeft, ik was er zelf 1 en heb er nu 1 maar heb desalniettemin geen antwoord op de vraag. Wil je wel veel succes en sterkte wensen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

07-02-2012 om 21:55

Vooringenomen-2

"Nee, maar jullie gaan er wel automatisch vanuit dat ik andere dingen NIET geprobeerd heb. Dat vind ik zo vooringenomen!"
Ja? Gaan wij daarvan uit? Helemaal niet, waar heb je dat vandaan? Wie is er dan vooringenomen? Ik zie slechts voorzichtige suggesties en meedenken. Ik vind jouw reacties niet bepaald joyeux. Best grof ook zoals je mede-OOers hier neerzet, "moraalridders online". Ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond. Enige vorm van excuus of afzwakking van je opmerkingen ben ik ook nog niet tegengekomen.

Puck

Puck

08-02-2012 om 09:51

Tsss

Typisch gevalletje balk en splinter Joyeux. Dit is een discussieforum en ik vind het tamelijk ongemanierd om mensen die niet exact het antwoord geven dat jij blieft direct zo af te katten. Persoonlijk ben ik altijd blij als er mensen zijn die allerlei suggesties doen. Vaak heb je die idd zelf al bedacht, maar soms zitten er best wel eens dingen bij die me nieuwe inzichten geven. En heb ik er zelf niets aan, dan kan het andere mensen misschien wel helpen, wie ben ik dan om al diegene die met goede bedoelingen een berichtje posten zo de mantel uit te vegen.

Vic

Vic

08-02-2012 om 09:57

Ik snap het wel

Er zijn hier mensen die het er niet mee eens zijn dat ouders kinderen pillen geven om makkelijker te slapen. Als je met dat idee in je achterhoofd je vraag gaat stellen, ben je natuurlijk superalert op reacties die eventueel zouden kunnen wijzen op afkeuring. Daar moet je dan natuurlijk vol tegenin.
Ik ben ook tegen pilletjes, ook al heb ik kinderen die soms moeilijk in slaap komen. Zo'n Valdispertpilletje zou ik dan nog wel durven proberen, onder het mom van 'baat het niet...'.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2012 om 11:15

Inderdaad

Inderdaad Vic. En wat jouw opmerking betreft, als je dit soort dingen wil gaan proberen, ben je het stadium van soms moeilijk in slaap komen gewoon allang voorbij. Bij mijn zoon is het gewoon heel structureel veel,veel te laat in slaap kunnen komen, terwijl de wekker afgaat om 6.45.

jessica

jessica

08-02-2012 om 11:28

Slecht in slaap komen

hier ook kinderen die slecht in slaap kunnen komen. bij middelste denk ik meer te wijten aan energie die hij niet kwijt heeft gekund die dag. dochter meer zorgen.
sinds ik visolietabletjes heb (meer eigenlijk destijds gedaan ivm concentratie) gaat dit beter

Tirza G.

Tirza G.

08-02-2012 om 17:07

Maar je zit helemaal niet op ervaringen te wachten joyeux

Of tenminste, niet op ervaringen met als doel je besluitvorming te beinvloeden. Je vraagt op maandag naar ervaringen en binnen 24 uur schrijf je: inmiddels is het in huis en ga ik het proberen.

Dus. Wat nou, ervaringen?

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

08-02-2012 om 19:35

Nou hier ervaring

Met de vloeibare variant van valdispert kids.. het heet RUST.. en geloof mij.. het brengt een boel rust,
maar om te slapen hebben wij het nooit gebruikt,
onze gebruiker heeft geen problemen met slapen.

groet, pol

Dagboek

als je nou toch valdispert gast proberen, waarom ga je dan niet eens een gedetailleerd slaapdagboek bijhouden?
Mocht je dat inmiddels nog nietbgedaan hebben natuurlijk.
Nachtkastjes na melatonine zijn vrij apart, hè hoort meestal juist dat die minder worden erbij.
Dus, mijn vraag is eigenlijk:
Heb je duidelijk gedocumenteerd dat die nachtkastjes altijd en alleen na melatonine komen?
Bij elke dosering?
Heb je ook gedocumenteerd of er verband houdt met dagelijkse activiteiten? Voedingsmiddelen? Het weer? Tv-prograama's?
En nu met de valdispert hetzelfde, documenteer hoe je kind slaapt, bij welke dosering. Dan voorkom je dat je afgaat op 'een indruk' en heb je bewijs?

Al een bij een slaappoli geweest?

Snuggle's

Snuggle's

09-02-2012 om 09:09

Picasso

Ik heb wel wat aan je tip, ik had er nog nooit van gehoord en ga er eens naar kijken. Dus namens mij in ieder geval bedankt!

Puck

Puck

09-02-2012 om 12:34

Pardon joyeux

Lees je bewust selectief of heb je mijn reactie niet gelezen? Ik heb namelijk beschreven dat het geen ene zier hielp.

Rafelkap

Rafelkap

09-02-2012 om 19:32

Slaapprobleem-slaaptekort

Als mijn kind 's nachts gaat spoken heb ik ook een slaapprobleem of in ieder geval een slaaptekort. En dat is best een probleem
Joyeux, je doet je nick niet helemaal eer aan volgens mij. Ik geloof dat Dirksmama iets anders bedoeld met nachtkastjes en ik ga er in ieder geval van uit dat hier tips met een Goede Bedoeling worden neergepent, het lijkt erop dat jij dit anders ziet. Niet doen.

Egel

Egel

09-02-2012 om 20:02

Ze bedoelde nachtmerries

Dirksmama bedoelde natuurlijk nachtmerries, als je nadenkt als je rustig leest zie je dat toch zo? Zal wel een of andere autocorrect zijn geweest.
Ik begrijp de kribbige reacties van jou (Joyeux) helemaal niet, het is toch sowieso aardig als mensen reageren, ook al is het niet precies waarop je antwoord wilde?
Wat is nu de reden dat je zo chagrijnig doet? Wil ik geen antwoord op hoor, vraag het je zelf gewoon eens af.
Succes, groeten, Egel (ik zou zelf overigens nooit Valdispert proberen omdat het zo'n middel is waarin je moet geloven).

Snuggle's

Wat fijn! Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.